Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motel pro řidiče kamionů v Indii
Dědková, Kateřina ; Šubrt, Jan (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Předmětem řešení bakalářské práce je návrh motelu pro řidiče kamionů v Indii. Objekt se nachází v části Kannadi v okresu Pallakad v blízkosti komunikace NationaL Highway 544, na kterou je pozemek napojen z jižní strany. V bezprostředné blízkosti se nenácházejí žádné okolní stavby. Jedná se o návrh samostatně stojící dvoupodlažní budovy, která je rozdělelena do 4 bloků. Převážná většina plochy je určena pro krátkodobé ubytování zbytek pro stravování a komerci. Podstanou roli hraje místní náboženství a lokální tradice, které byly inspirací pro dispoziční i estetické řešení stavby. Části jsou propojeny vnitřním atriem a do obytných pokojů ve 2NP je přístup z pavlače. Všechny pokoje jsou určeny pro 2 hosty a neobsahují hygienické zázemí (ty jsou navržená společná, vždy 2 v jednom podlaží). Návrh využívá tradiční materiály a fasáda je složena z předsazených otočných panelů. Ty tvoří kovový rám s barevným výpletem z recyklovaných plastů (popř. textilií). Tím stavba poukazuje také na aktuální situaci znečištění ve světě a hlavně Indii. Barevnost odkazuje na jejich náboženskou kulturu, která se používá i na jejich typických vozech a má přinášet ochranu a bezpečnost na cestách do času navrácení k rodinám. Panely také slouží jako stínící prvek stavby.
Regionalismus v architektuře a jeho pedagogická aplikace ve výuce v mateřské škole
Jandová, Marie ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce rozebírá regionalismus v architektuře a jeho aplikaci ve výuce v mateřské škole. V teoretické části pomocí odborné literatury definuje regionalismus, jeho charakteristiku, historii a současné pojetí na českém území. Je vysvětlen urbanismus, urbanistický kontext, význam génius loci pro region. Vhodné edukační metody a výtvarné techniky pro děti předškolního věku. Jsou definovány principy projektu. Cílem práce je zpracování výtvarného projektu využitelného pro děti v předškolním věku. Dětem přiblíží kulturu, její význam z výtvarného hlediska. Rozvíjí vizuální gramotnost děti a seznámí je s oblastí regionalismu, urbanismu v kontextu daného místa. Prostřednictvím výtvarných cílů, konkrétních výtvarných úkolů a výtvarných technik, děti proniknou do základů urbanismu a regionalismu. Vysvětlením principu galerijní edukace a vnímání prostředí ve výstavním prostoru se naučí vnímat výtvarná díla pohledem autora, zažijí pocit úspěchu. V praktické části je realizován projekt, který se váže ke konkrétnímu prostředí. Prostřednictvím regionálního kontextu se děti seznamují s historií i současností regionální architektury pomocí výtvarných činností. Projekt je zaměřen především na výtvarnou výchovu, jejímž prostřednictvím se děti seznamují s výtvarnými technikami a jejich aplikací do výtvarných...
Lokální tradice z pohledu hostitelské komunity a návštěvníků Šumavy
Těšitel, Jan ; Kušová, Drahomíra ; Bartoš, Michael
V sociologickém průzkumu v rámci projektu "Strategie trvale udržitelného rozvoje biosférické rezervace Šumava" bylo zachyceno spektrum tradic udržovaných v šumavských obcích. Podle něho 90% místních lidí uvedlo, že se v jejich obci udržuje nějaká šumavská tradice. Zájem návštěvníků Šumavy o lokální tradice demonstrují empirické výsledky získané pomocí dotazníkového šetření v rámci projektu "The role of tourism in the Šumava Mts. region development". Se šumavskou tradicí se setkalo jen necelých 30% návštěvníků. Z provedené komparace výsledků obou šetření vyplynula jistá disproporce mezi potenciálem a jeho realizací. Cílem článku je posouzení, nakolik jsou místní tradice skutečně využívány pro rozvoj cestovního ruchu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.