Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Architekt Jaroslav Čermák a jeho vztah k sakrální architektuře na příkladu stavby kostela sv. Jana Nepomuckého v Praze - Košířích
Boušová, Petra ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Architekt Jaroslav Čermák a jeho vztah k sakrální architektuře na příkladu stavby kostela sv. Jana Nepomuckého v Praze-Košířích" přibližuje ve své první části kulturně-historický kontext konce 19. a začátku 20. století v českých zemích, nastiňuje tvorbu českých architektů v první polovině 20. století a problematiku sakrální architektury. Následně je v dobových souvislostech rekonstruována dosud minimálně poznaná Čermákova biografie a jeho tvorba. Čermákovo dílo je popsáno primárně na příkladu stavby kostela sv. Jana Nepomuckého v Praze-Košířích, který je podroben zevrubné analýze a interpretaci použitých výrazových prostředků. Zmapován je rovněž urbanistický kontext a jsou osvětleny důvody potřeby vzniku nového košířského kostela. Prostor je věnován i peripetiím jeho výstavby, do níž zasáhla druhá světová válka a únorový převrat roku 1948 v Československu. Součástí práce je obrazová příloha, jež se váže primárně k vývoji stavby i současnému stavu kostela sv. Jana Nepomuckého.
Naučná stezka po vybraných usedlostech Prahy 5 v rámci poznání regionální historie žáky 2. stupně základní školy
Pešková, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Cílem diplomové práce Naučná stezka po vybraných usedlostech Prahy 5 v rámci poznání regionální historie žáky 2. stupně základní školy je vytvořit historickou studii s didaktickým přesahem zaměřenou především na poznání regionální historie žáků 2. stupně základní školy. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. První část práce, teoretická, se zabývá zejména popisem a srovnáním ve smyslu představení konkrétních usedlostí a jejich vývoje nacházejících se na území Prahy 5, a to v historickém i kulturním kontextu. Navazující praktická část je věnována didaktickému pojetí tématu s cílem přiblížit žákům 2. stupně základní školy dějinné, sociální a kulturně historické aspekty života lidí v dané oblasti ve vzájemných souvislostech s důrazem na poznání regionu, a to v rámci vzdělávací oblasti Člověk a společnost. Práce také obsahuje i plán exkurze po vybraných usedlostech Prahy 5. Dále je součástí práce také návrh konkrétních pracovních listů pro žáky 2. stupně ZŠ, a to v souladu s cíli dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA regionální historie, vývoj, usedlost, Košíře, kulturní dědictví, exkurze

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.