|
Marketingová komunikace mladých bank na českém trhu
Tuček, Daniel ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace mladých nízkonákladových bank, které svým příchodem na český trh způsobily revoluci nejenom v poplatkové sféře. Mezi vybrané mladé banky se řadí organizační složka polské banky mBank, ryze česká Fio banka, Air Bank, která spadá pod finanční skupinu PPF Petra Kellnera a Equa bank, která v současnosti patří mezi nejrychleji rostoucí banky na českém trhu. V teoretické části se práce věnuje marketingovému mixu zboží, služeb a vymezení specifických vlastností bankovního sektoru. Následně se zaměřuje na komunikační modely a vymezení marketingového komunikačního mixu. Praktická část práce nejprve předkládá historické souvislosti v českém bankovním sektoru, komentuje vstup na trh jednotlivých společností a prezentuje aktuální situaci. Další kapitola se zabývá marketingovou komunikací vybraných bank, kde se práce soustředí na prostředí obchodních míst, zpracování reklamních spotů a komunikaci na webových stránkách a sociálních sítích. Prostřednictvím dotazníkového šetření se autor snaží zjistit určité trendy v chování účastníků na finančních trzích a zhodnotit, jaké segmenty oslovit, jaké výhody a benefity finančních produktů jim předkládat a jakými komunikačními kanály by je banky měly oslovovat. Na základě těchto výsledků práce navrhuje určitá doporučení, které by měly upevnit pozice jednotlivých bank na českém trhu.
|
|
Analýza marketingových komunikací vybraných nových bank na českém trhu
Stráníková, Martina ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza marketingových komunikací nových bank, které vstoupily na český trh v roce 2011. Práce je rozdělena na teoretickou část, která se zabývá marketingem služeb, marketingovými komunikacemi a metodikou marketingového výzkumu, a praktickou část obsahující analýzu a srovnání marketingových komunikací banky Zuno, Air Bank a Equa bank. Součásti praktické části je vlastní kvantitativní a kvalitativní výzkum zaměřený na vnímání marketingových komunikací těchto bank veřejností a jejich klienty. Na základě tohoto výzkumu jsou pak s využitím SWOT analýzy navrhnuty možnosti zlepšení do budoucna.
|
|
Vstup nových bank na trh v ČR a jeho možný dopad na bankovní sektor
Habina, Martin ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Veselý, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem vstupu nových bank (Air Bank, Zuno Bank, Equa Bank) na český trh v roce 2011. Práce analyzuje základní dostupné údaje, okolnosti jejich vzniku, strukturu managementu, produktovou nabídku a zejména pak zvolenou strategii. Celé téma je zasazeno do kontextu aktuální makroekonomické situace, která má zásadní význam na jejich fungování. Dílčím cílem práce bylo poukázat na možná rizika a slabiny těchto nových subjektů a zejména pak zhodnotit možný dopad na český bankovní sektor. Součástí práce je také produktové srovnání aktuální nabídky bank z pohledu klienta.
|