Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 445 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Křížková, Marie ; Štěpán, Marek (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Jak ovlivní vybudování nové divadelní budovy centrum města? Návrh prověřuje jednu z možností, kam by se stávající loutkové divadlo mohlo přesunout. Cílem projektu bylo najít úměrné měřítko budovy, která poskytne důstojné prostory pro provoz loutkového divadla a současně nabídne i prostor kolem sebe. Prostor, který je sice úzce provázán s divadlem, ale otevírá se i lidem, kteří zrovna nehrají společenskou roli divadelního diváka.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Solmošiová, Sára ; Štěpán, Marek (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Budova divadla není v současné době stabilní strukturou, mění se na základě aktuálních požadavků. Od počátku jsem pracovala s myšlenkou nového prostoru pro dnešní divadelní scénu, nejen pro specifika divadla loutkového. Záměrem návrhu je vytvořit prostor pro divadelníky dle jejich potřeb a neopomenout estetiku výtvarných, architektonických požadavků nad rámec lapidárního stavebnictví. Vertikalita umožňuje efektívny pracovný tok. Hmota divadelní budovy vycházela z návrhu hracího prostoru.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Barteková, Ester ; Štěpán, Marek (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Budova loutkového divadla v centru Opavy je významná svým umístěním i funkcí. Jedním z mých cílů proto bylo vytvořit budovu s výrazným charakterem, která dotvoří vstup do nejužšího centra města. Jelikož zasahuje do pozemku, na kterém stojí budova Slezského divadla, bylo mým cílem pomoci v návrhu i tomuto divadlu a zlepšit stav jeho ne zcela vyhovujících provozních prostor. Mimo inscenační prostor vytváří divadelní akce příležitost k diskusi, ke sdílení myšlenek, na které v běžné denní rutině nezbývá místo. Projekt apeluje na podpoření aspektu vnímání divadla jako novodobé agory.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Šebora, Viliam ; Palacký, Ivan (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh nového sídla opavského loutkového divadla v centru tohoto historického města, vycházející z jeho urbanistické struktury a historického kontextu. Budova taky nahrazuje stávající zázemí Slezského divadla novými prostory, které odpovídají současným potřebám divadelníků. Přímo v centru města tak vzniká nová menší alternativní a loutková scéna s přímou vazbou na historické divadlo, která reinterpretuje nejen strukturu města, ale i divadlo samotné.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Mojžíšová, Petra ; Palacký, Ivan (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Projekt představuje architektonicko-urbanistické řešení přestavby provozní části Slezského divadla a novostavby městského domu s divadlem v západní části Horního náměstí v Opavě. Hlavním motivem práce je propojení dvou subjektů – profesionálního dvousouborového Slezského divadla a nové budovy se sálem pro divadlo amatérských souborů a dětského centra. Využití stávajícího veřejného prostoru je motivováno obecnou myšlenkou zahušťování městské struktury a soustředění kultury v centru města. Doplnění monobloku divadla o další funkce považuji za smysluplné, ať už z hlediska udržitelnosti a adaptace, tak z hlediska komunitního.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Bradávka, Ondřej ; Palacký, Ivan (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Práce se zabývá novostavbou divadla pro působení amatérské loutkové divadelní scény v centru Opavy, v přímé návaznosti parcely na lokalitu stávající historické budovy Slezského divadla zřizovaného městem. Cílem není pouze splnit předem dané požadavky na divadelní provoz vycházejícího z plánované kapacity a kontextu centra města, nýbrž o samotném konceptu provozu v tomto kontextu samostatně rozhodnout a určit charakter prostor a možnosti fungování celého provozu v aktuálních podmínkách udržitelnosti, vyhodnocení současného i budoucího dopadu vývoje divadelních technologií a vývoje scénického umění jako celku.
Není divadlo jako divadlo
ZÍKOVÁ, Pavlína
Cílem práce je poukázat na možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání se zaměřením na literární text a divadelní představení. V teoretické části je práce zaměřena na divadlo, divadlo pro děti a divadlo hrané dětmi v historickém i současném kontextu a upozorňuje na některé metody dramatické výchovy vhodné pro práci s literárním textem v mateřské škole. V praktické části jsou uvedeny, popsány a vyhodnoceny přínosy pro předškolní děti na základě tří zhlédnutých divadelních představení a následně je s dětmi v mateřské škole vyzkoušena práce s dramatizujícími technikami. V diskusi je porovnáno využití divadla a metod dramatické výchovy, která vychází z divadelních metod.
Právní aspekty reorganizace československého divadelnictví po druhé světové válce
Šustová, Kateřina ; Kuklík, Jan (vedoucí práce) ; Blažková, Tereza (oponent)
Právní aspekty reorganizace československého divadelnictví po druhé světové válce Poté, co byla v květnu 1945 obnovena činnost divadel, započala tzv. divadelní revoluce během které dochází k zásadním změnám v řízení a organizaci divadelnictví. I přes veškeré rakousko-uherské a prvorepublikové snahy totiž tuto problematiku po druhé světové válce upravovalo stále ještě účinné nařízení ministerstva vnitra č. 454/1850 ř.z., divadelní řád ze dne 25. listopadu 1850. Rovněž bylo v plánu právní úpravu divadelnictví na území Československa sjednotit, protože na Slovensku byl od roku 1848 účinný uherský zákonný článek XXXI, tedy právní úprava odlišná (a dokonce ještě starší) než ta na území Čech. Tato diplomová práce se zabývá právními aspekty během zmíněné reorganizace divadel, přičemž hlavním cílem výzkumu je zmapování vývoje právní úpravy divadelnictví po druhé světové válce v kontextu předchozích právních úprav. Za účelem zjištění odpovědi na výzkumnou otázku, v čem se divadelní zákon z roku 1948 lišil od předchozí právní úpravy a historických návrhů divadelních předpisů, byla provedena komparace a rozbor jednotlivých ustanovení. Rovněž jsou zmíněny změny, které nastaly v divadelnictví po přijetí divadelního zákona v roce 1948, jeho zhodnocení a následující právní úprava. Při výzkumu bylo zjištěno, že...
Vzduchotechnika divadla
Lenhart, Marek ; Vlček, Petr (oponent) ; Blasinski, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělena do třech částí: teoretické, výpočtové, projektové. Teoretická část práce je zaměřena na systémy zpětného získávání tepla ve vzduchotechnice. Výpočtová a projektová část se zabývá návrhem teplovzdušného větrání, vytápění a klimatizaci divadla.
Marketingova strategie Kulturniho domu Rubin v Brne
Varmužová, Romana ; Urbánek,, Jiří (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je popis a komplexní zhodnocení fungování Kulturního domu Rubín v Brně Žabovřesky v kontextu čtvrti a města a vytvoření doporučení pro jeho další rozvoj. Práce se zabývá marketingem kultury, popisuje fungování Kulturního domu, jeho program a nabídku služeb, návštěvníky a klienty a definuje jeho postavení v rámci města. Obsahuje také charakteristiku hlavních konkurentů v kulturním kontextu a stanovuje hypotézy pro praktické šetření. Dotazníková část se sestává z kvantitativní ho šetření formou dotazníku mezi cílovou skupinou. Závěr práce obsahuje shrnutí poznatků z teoretické části a praktického výzkumu a jejich zapracování do celkové marketingové strategie Kulturního domu Rubín.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 445 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.