Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv komunikace na změnu postojů k eutanázii
Víšek, Vojtěch ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou postojů k eutanázii a faktory, které tyto postoje ovlivňují. Teoretická část práce se zaměřuje na syntézu literatury týkající se determinantů postojů k eutanázii, definuje pojmy spojené s tématem a prezentuje argumenty pro a proti eutanázii. Dále se věnuje kognitivním zkreslením při uvádění postojů a vlivu komunikace na formování těchto postojů. V praktické části této práce byl realizován experimentální výzkum pomocí online dotazníkového šetření, který zkoumá vliv různých faktorů, jako jsou typ onemocnění, míra religiozity a politická orientace, na morální hodnocení přijatelnosti eutanázie. Zjištěné výsledky naznačují významný vztah mezi smrtelností onemocnění, mírou religiozity a politickou orientací a mírou přijatelnosti eutanázie. Manipulace sociální normou a situačními faktory měla také signifikantní vliv na postoje respondentů. V rámci situačních faktorů byla eutanázie nejméně přijatelná v případě, kdy se proti ní vyslovila většina lékařů, naopak nejvíce přijatelná byla v situaci, kdy byla legalizována ve většině ostatních zemí EU. V rámci manipulace sociální normou byl objeven signifikantní vztah mezi scénářem, ve kterém se veřejnost staví proti eutanázii ve srovnání se scénáři její legalizace a pozitivních názorů veřejnosti na její legalizaci.
Vzájemné postoje mezi žáky a učiteli (se zaměřením na 2. stupeň vybraných ZŠ v Praze)
Březinová, Alžběta ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu vzájemných postojů mezi učiteli a žáky na druhém stupni základních škol. Práce vychází z předpokladu, že vzájemný vztah mezi žákem a učitelem je významným determinantem výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem diplomové práce je určit, kterými faktory a jakým způsobem jsou ovlivňovány vzájemné postoje žáků a učitelů na druhém stupni základních škol. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku postojů a dále na osobnost učitele a žáka na druhém stupni základní školy a na jejich vzájemnou interakci. Jsou prezentovány faktory ovlivňující vzájemné postoje žáka a učitele a kromě toho práce pojednává o specifikách jedince v období staršího školního věku a o osobnosti učitele a jeho roli v edukačním procesu. Empirická část práce je zaměřena na identifikaci charakteristických znaků postojů, které vůči sobě zaujímají učitelé a žáci na druhém stupni základních škol, a nastiňuje příčiny, na základě kterých se utváří konkrétní postoje mezi učiteli a žáky na druhém stupni základních škol. Je zjišťováno, zda faktory věku, pohlaví a aprobace vyučujícího a pohlaví žáka ovlivňují vzájemné postoje mezi žáky a jejich učiteli. Data budou získána prostřednictvím dotazníkového šetření na vybraných základních školách v Praze. Orientační výzkumné šetření zachycuje postoje jak z...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.