Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Use of thermally conductive non-metallic materials for cooling systems in automotive lighting technology
Zachar, Martin ; Makki, Zbyněk (oponent) ; Vitkovič, Pavol (oponent) ; Kotrbáček, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with the use of non-metallic highly thermally conductive materials, more concrete-ly special plastic materials, enriched with highly thermally conductive additives, for the purpose of passive cooling of a given heat source. The thesis compares the effectivity of these heat sinks with the classically used materials, specifically aluminium. The thesis is divided into two main sections, theoretical and practical. The theoretical part deals with a constantly growing need of LED (Light Emitting Diode) chips cooling in automotive head-lamps, where the new materials could be put into effect, analyses possible replacement of classic aluminium heat sinks with different materials with a significantly lower thermal conductivity and introduces problems of such materials. The practical part applies the problematic described in the theoretical one on the actually produced heat sinks, which are compared among themselves, with regard to their method of production, as well as with aluminium counterpart in different conditions. Furthermore, the problematic of de-signing a heat sink made from material which is characteristic for its highly anisotropic thermal con-ductivity is dealt with. The end of the thesis shows the importance of heat dissipation via radiation, which can have a great significance in case of plastic heat sinks and in a specific applications.
Tepelné a světelné poměry u automobilového světelného zdroje nové generace
Zachar, Martin ; Černý,, Pavel (oponent) ; Černý, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá automobilovými svetlometmi, so zameraním na rozloženie tepelného poľa a jeho vplyvu na tepelné namáhanie materiálu, rozoberá ich históriu, druhy a v súčastnosti prebiehajúci vývoj. Práca v krátkosti popisuje svetlo a jeho vlastnosti, teplo a jeho prenos a spôsoby merania teploty. Hlavná časť práce je venovaná meraniu predného svetlometu funckie osvetlenia do hmly, konkrétne meraniu tepelného poľa a intenzity osvetlenia svetlometu v závislosti na teplote okolia. Práca pokrýva časti od prípravy merania, vyvtorenia meracieho obvodu, grafického naprogramovania obvodu pre spracovanie nameraných dát. Práca sa taktiež zaoberá porovnaním chladiča luxmetru, ktorého senzor bol vystavený vysokým teplotám okolia, a to medzi nameranými hodnotami a vytvorenou simuláciou.
Optimalizace montážní linky předních světlometů automobilu ve společnosti HELLA AUTOTECHNIK NOVA, s.r.o
Hoplíček, Ondřej ; Zemčík, Oskar (oponent) ; Strejček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci montážní linky předních světlometů automobilu BMW F30 LCI LED ve společnosti HELLA AUTOTECHNIK NOVA, s.r.o. Mohelnice. Hlavním záměrem práce je v její první části rozbor současného stavu uspořádání montážní linky, toku materiálu a montážních postupů. Ve druhé části mé diplomové práce jsou navrženy možné varianty optimalizace. V poslední části práce je potom vybrána optimální varianta, která zefektivní celý montážní proces, případně i sníží počet pracovníků na lince a to na základě technického a ekonomického vyhodnocení.
Metody prostorové a spektrální charakterizace světelných zdrojů používaných v automobilové technice
Guzej, Michal ; Černý,, Pavel (oponent) ; Samek, František (oponent) ; Horský, Jaroslav (vedoucí práce)
Automobilové světlomety jsou vystaveny velice proměnným provozním podmínkám, během kterých musí zaručit svou primární funkci vidět a býti viděn. Snahou výrobců je během vývoje nových světlometů eliminovat nedostatky, které by v provozu vedli k závadám. Vhodnými nástroji k odhalení problematických míst jsou spolu s numerickými simulacemi i testovací procedury. Nejvýhodnější je navrhovat experiment s ohledem na následné jednoduché implementování naměřených dat do softwarů pro tvorbu numerických simulací a citlivě zvolit způsob měření sledovaných fyzikálních veličin. Velká část práce je věnována problematice kondenzace ve světlometech, která má negativní vliv na světelnou stopu a životnost. Proto byla vyvinuta metodika experimentálního odmlžování, kdy je do světlometu vypařeno známé množství vody, která je následně zkondenzována na vnitřní ploše předního skla. Z měření jsou pořízeny fotografie, na kterých jsou automaticky detekovány zamlžené a odmlžené oblasti. Výsledky jsou použity pro naladění a ověření numerického modelu odmlžování. Další část je věnována měření teplotnímu zatížení komponent světlometu, které jsou ohřívány nejvíce odpadním teplem ze světelných zdrojů, což je závislé hlavně na typu zdroje, emisivitě a tepelné vodivosti. Byla vyvinuta metodika měření teplot, měření tepelné vodivosti plastových materiálů, nestacionární způsob stanovení emisivity lesklých povrchů a prostorový popis světelných halogenových zdrojů na základě jejich tepelných toků do okolí.
Use of thermally conductive non-metallic materials for cooling systems in automotive lighting technology
Zachar, Martin ; Makki, Zbyněk (oponent) ; Vitkovič, Pavol (oponent) ; Kotrbáček, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with the use of non-metallic highly thermally conductive materials, more concrete-ly special plastic materials, enriched with highly thermally conductive additives, for the purpose of passive cooling of a given heat source. The thesis compares the effectivity of these heat sinks with the classically used materials, specifically aluminium. The thesis is divided into two main sections, theoretical and practical. The theoretical part deals with a constantly growing need of LED (Light Emitting Diode) chips cooling in automotive head-lamps, where the new materials could be put into effect, analyses possible replacement of classic aluminium heat sinks with different materials with a significantly lower thermal conductivity and introduces problems of such materials. The practical part applies the problematic described in the theoretical one on the actually produced heat sinks, which are compared among themselves, with regard to their method of production, as well as with aluminium counterpart in different conditions. Furthermore, the problematic of de-signing a heat sink made from material which is characteristic for its highly anisotropic thermal con-ductivity is dealt with. The end of the thesis shows the importance of heat dissipation via radiation, which can have a great significance in case of plastic heat sinks and in a specific applications.
Metody prostorové a spektrální charakterizace světelných zdrojů používaných v automobilové technice
Guzej, Michal ; Černý,, Pavel (oponent) ; Samek, František (oponent) ; Horský, Jaroslav (vedoucí práce)
Automobilové světlomety jsou vystaveny velice proměnným provozním podmínkám, během kterých musí zaručit svou primární funkci vidět a býti viděn. Snahou výrobců je během vývoje nových světlometů eliminovat nedostatky, které by v provozu vedli k závadám. Vhodnými nástroji k odhalení problematických míst jsou spolu s numerickými simulacemi i testovací procedury. Nejvýhodnější je navrhovat experiment s ohledem na následné jednoduché implementování naměřených dat do softwarů pro tvorbu numerických simulací a citlivě zvolit způsob měření sledovaných fyzikálních veličin. Velká část práce je věnována problematice kondenzace ve světlometech, která má negativní vliv na světelnou stopu a životnost. Proto byla vyvinuta metodika experimentálního odmlžování, kdy je do světlometu vypařeno známé množství vody, která je následně zkondenzována na vnitřní ploše předního skla. Z měření jsou pořízeny fotografie, na kterých jsou automaticky detekovány zamlžené a odmlžené oblasti. Výsledky jsou použity pro naladění a ověření numerického modelu odmlžování. Další část je věnována měření teplotnímu zatížení komponent světlometu, které jsou ohřívány nejvíce odpadním teplem ze světelných zdrojů, což je závislé hlavně na typu zdroje, emisivitě a tepelné vodivosti. Byla vyvinuta metodika měření teplot, měření tepelné vodivosti plastových materiálů, nestacionární způsob stanovení emisivity lesklých povrchů a prostorový popis světelných halogenových zdrojů na základě jejich tepelných toků do okolí.
Tepelné a světelné poměry u automobilového světelného zdroje nové generace
Zachar, Martin ; Černý,, Pavel (oponent) ; Černý, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá automobilovými svetlometmi, so zameraním na rozloženie tepelného poľa a jeho vplyvu na tepelné namáhanie materiálu, rozoberá ich históriu, druhy a v súčastnosti prebiehajúci vývoj. Práca v krátkosti popisuje svetlo a jeho vlastnosti, teplo a jeho prenos a spôsoby merania teploty. Hlavná časť práce je venovaná meraniu predného svetlometu funckie osvetlenia do hmly, konkrétne meraniu tepelného poľa a intenzity osvetlenia svetlometu v závislosti na teplote okolia. Práca pokrýva časti od prípravy merania, vyvtorenia meracieho obvodu, grafického naprogramovania obvodu pre spracovanie nameraných dát. Práca sa taktiež zaoberá porovnaním chladiča luxmetru, ktorého senzor bol vystavený vysokým teplotám okolia, a to medzi nameranými hodnotami a vytvorenou simuláciou.
Optimalizace montážní linky předních světlometů automobilu ve společnosti HELLA AUTOTECHNIK NOVA, s.r.o
Hoplíček, Ondřej ; Zemčík, Oskar (oponent) ; Strejček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci montážní linky předních světlometů automobilu BMW F30 LCI LED ve společnosti HELLA AUTOTECHNIK NOVA, s.r.o. Mohelnice. Hlavním záměrem práce je v její první části rozbor současného stavu uspořádání montážní linky, toku materiálu a montážních postupů. Ve druhé části mé diplomové práce jsou navrženy možné varianty optimalizace. V poslední části práce je potom vybrána optimální varianta, která zefektivní celý montážní proces, případně i sníží počet pracovníků na lince a to na základě technického a ekonomického vyhodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.