Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
The Understood Author: A hermeneutical exploration of audiences interpretation of the author as productive practices behind a text
Pavlíčková, Tereza ; Carpentier, Nico (vedoucí práce) ; Kuzmičová, Anežka (oponent) ; Hermes, Joke (oponent)
v českém jayzce Tento projekt staví na tradici výzkumu publik, který teoreticky a empiricky ustavil, že tvorba významu textu je výsledkem vyjednávání mezi textem a čtenářem, že publika mají potenciál odolávat tlaku médií a že jejich interpretace mediálních textů jsou ukotveny v daném historickém a kulturním kontextu. Cílem projektu je rozšířit tento záběr a zdůraznit, že je rovněž důležité zkoumat komu publika naslouchají, proč, a jak. Hlavní otázkou projektu tedy je, jak lidé chápou a vnímají autory, se kterými se setkávají při interpretaci textů faktických médií, a jak je toto chápání zpětně určující v interpretaci textů. Práce se hlásí k filozofické hermeneutice jako zastřešujícímu teoretickému i metodologickému rámci, na jehož základě proponuje koncept pochopeného autora. Tvrdí, že, pochopený autor je výsledkem interpretačního aktu, kde se autor, jako čtenářovo předporozumění setkává s autorem vepsaným do textu, který čtenářovu představu autora v daném momentu interpretace aktualizuje. V empirické části bylo provedeno 28 hloubkových osobních rozhovorů s Čechy narozenými mezi lety 1948-1963, s cílem zaznamenat jejich zkušenosti a jejich vztah k médiím a mediálním autorům. Cílem empirické části není zachytit, "co je autor", ale jak se daným autor stává. Z analýzy dat vyplývá, že chápání autora je...
Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum
Mamulová, Martina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...
Přístupy předních českých on-line zpravodajských médií k monetizaci obsahu
Hrivňák, Adam ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Cílem této práce je analyzovat a srovnat přístupy předních českých online zpravodajských vydavatelů k monetizaci obsahu, a to zejména s důrazem na nepřímé zpoplatnění formou inzertního modelu, které je jejich hlavním zdrojem příjmů. Analyzovány budou nejen body strategického postoje k monetizaci obecně, ale i specifika inzertního modelu ve společnosti, stejně jako přístup společností k současným fenoménům z prostředí online vydavatelství a monetizace obsahu. Zvolenými společnostmi jsou Seznam.cz - největší subjekt na českém vydavatelském trhu z pohledu návštěvnosti a zásahu a Mafra - jeho tržní následovník na druhé pozici.
Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum
Mamulová, Martina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.