Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budování marketingové výhody ve vybraném podniku cestovního ruchu za využití aroma marketingu
PAUKNEROVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá studiem vlivu aroma marketingu na zákazníky v rámci restauračního zařízení Penzion Pohádka. Sebraná data z dotazníkového šetření a pozorování analyzují, zda má tento typ marketingu dopad na spokojenost zákazníků v dané restauraci. Hlavním cílem bakalářské práce je návrh konkrétní aplikace aroma marketingu ve vybraném podniku cestovního ruchu. Metodika zahrnuje kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu včetně dotazníkového šetření a pozorování. Výsledné poznatky ukázaly, že vůně skořice pozitivně ovlivňuje vnímání prostředí restaurace, přispívá k celkové spokojenosti zákazníků, zvyšuje finanční útratu zákazníků, prodlužuje strávenou dobu v restauraci a další. Tato práce přináší nové poznatky o významu vlivu vůně v restauračním zařízení, které může vést ke konkurenceschopnosti a loajalitě zákazníků k danému podniku.
Vplyv vône ako nástroja zmyslového marketingu na rozhodovanie spotrebiteľa
Letašiová, Lucia
V této diplomové práci je zkoumaný vliv vůně jako nástroje smyslového marketingu na spotřebitelské chování v průběhu nákupního procesu. Cílem této práce je také popsat fungování vůně a na základě získaných údajů navrhnout vhodné doporučení, které bude využitelné pro vybrané gastronomické zařízení, a které slouží k uspokojení potřeb jak spotřebitelů, tak provozovatelů těchto zařízení. Příklad je demonstrovaný na výzkum, který probíhal ve Slovenském národním divadle, kde byli jeho návštěvníci v průběhu dvou týdnů vystaveni působení vůně. V průběhu této doby bylo sledované chování návštěvníků a také prodejnost tří položek. Získaná data byla porovnána s obdobím bez působení vůně. Statisticky signifikantní rozdíl v prodeji nastal u všech třech položek, u kávy a štrůdlu došlo ke zvýšení a u pagáče ke snížení prodeje. Je nevyhnutné identifikovat faktory, díky kterým by mohlo dojít ke zkreslení získaných dat. Návštěvníci se cítili být při nákupním procesu omezení zejména faktorem času, který je nutné zohlednit při dlouhodobějším využití vůně, případně dalším výzkumu.
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Plachá, Linda ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aroma v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky" se zabývá využitím olfaktorického marketingu v in-store oblasti, a jeho vlivem na zákazníka. Práce bude rozdělena do dvou základních částí - teoretické a praktické. První kapitola v teoretické části, která se zabývá stručnou charakteristikou a analýzou aktuální situace in-store marketingu, je úvodem do tématiky celé práce. Druhá kapitola se věnuje fyziologii čichu a s ním úzce spojenou emoční pamětí, díky které může in-store marketing využívat olfactus jako nástroj efektivní podpory prodeje. Historie, principy a všeobecně o olfaktorickém marketingu pojednává poslední kapitola teoretické části této bakalářské práce. V této kapitole se podrobněji autorka textu věnuje rozdílům mezi uměle šířenými a přirozeně linoucími se vůněmi v místě prodeje. Olfaktorický marketing patří do oblasti jménem neuromarketing, který využívá lidské smysly - chuť, čich, zrak a sluch. Praktická část bakalářské práce je rozčleněna do čtyř základních kapitol. Každá část se zabývá jednou ze zkoumaných značek a jejich kamennými prodejnami. Kapitoly obsahují stručný popis vybraných značek - historie, zásady a myšlenky firmy, produktové řady. Následují výstupy ze získaných rozhovorů, které...
Olfaktorický marketing a jeho vliv na prodej
Šimáčková, Pavla ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce s názvem "Olfaktorický marketing a jeho vliv na prodej" se zabývá možnostmi využití čichového smyslu v marketingu. Práce je rozdělena do tří částí. Olfaktorický marketing je podkategorií smyslového marketingu, proto se první část práce zabývá uvedením čtenářů do smyslového marketingu obecně. V této teoretické části jsou popsány pojmy spojené s lidským smyslovým vnímáním, definice smyslového marketingu a krátká historie i současný vývoj oboru. Kapitola je zakončena stručným rozborem využití jednotlivých smyslů v marketingu a slouží k uvedení do kontextu oboru. Druhá část práce je věnována přímo olfaktorickému marketingu. Kromě definice pojmu je zde popsáno lidské vnímání vůní a vliv vůní na emoce a paměť. Zmíněna je historie i současné využití olfaktorického marketingu v praxi. Ke stěžejním bodům této kapitoly patří rozbor faktorů, které ovlivňují efektivitu olfaktorického marketingu, a následný popis studií, které dokazují pozitivní vliv olfaktorického marketingu na prodeje. V návaznosti na praktickou část práce jsou zde zmíněny prostředky olfaktorického marketingu (prostředky pro šíření vůní) a jejich přibližná cena. Poznatky z této kapitoly slouží jako podklad pro praktickou část práce. Praktická část využívá teoretické poznatky z předchozích kapitol a zabývá se vlivem...
Olfaktorická interakce člověka a dřeva
Shorná, Radka
Teoretická část této se zabývá problematikou odérových látek v interiéru se zaměřením na pachy dřeva a jejich souvislost s VOC. Odéry při svém působení sice nemají přímý vliv na zdraví člověka, ale mohou do značné míry ovlivnit fyzickou i psychickou pohodu jedince, vést k sekundárním komplikacím nebo úrazům. Subjektivní hodnocení odérů je jedním z faktorů, které mohou hrát roli při výběru zařizovacích interiérových prvků. Olfaktorická interakce člověka a dřeva by tedy mohla hrát důležitou roli v marketingových strategiích nábytkářských firem. Proto byla v rámci projektu zpracována i praktická část práce, která se zabývá subjektivním hodnocením vzorků zástupců 3 dřevin se 3 typy povrchových úprav posuzovateli s svyužitím senzorické analýzy. Dále pak vyhodnocením krátkých dotazníků na jejichž základě byla upravena metodika pro případný další výzkum a získány konkrétní výsledky olfaktorického působení odérů aplikovatelné v praxi. Závěr se práce věnuje příkladům možného využití získaných poznatků v praxi, možnostem aromatizace prostředí a návrhům jejich provedení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.