Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Specifika zobrazování křesťanství v kinematografii Andreje Tarkovského
Ruzyak, Pavel ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Kolář, Pavel (oponent)
v češtině Práce zkoumá historicko-estetický vývoje kinematografie z hlediska spirituality. Zohledňuje přitom církevní dogmatickou i ikonografickou perspektivu vztahu umění a křesťanství. Důraz je kladen na přezkoumání smyslu a cílů kinematografie z pravoslavného pohledu. Kinematografie se v důsledku takového zkoumání sice ukazuje být jako forma, která je schopna přenášet duchovnost církve, děje se to ovšem skrze specifické stylistické a narativní prostředky, které jsou vlastní právě duchovní kinematografii. Obzvláště v současné době potřebuje pak filmový jazyk ještě mnoho vnitřní (tematické a stylistické) i vnější práce (církevní a produkční), aby hodnotné filmy začaly vznikat přímo z prostředí církve a navázaly tak na původní tradici duchovního filmu.
Analýza a interpretace výtvarného umění ve filmech Andreje Tarkovského
Stepina, Anna ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Bakalářská práce Analýza a interpretace výtvarného umění ve filmech Andreje Tarkovského se zabývá vztahem filmu a výtvarného umění na příkladu snímku Solaris (1972) sovětského režiséra Andreje Arseňjeviče Tarkovského. Důraz je kladen na dva aspekty. První část je zaměřena na problematiku perspektivy z hlediska filmové a umělecko-historické teorie. Pozornost se také bude věnovat pojetí perspektivy v době italského quattrocenta. Druhá část je věnována problematice živých obrazů (fr. tableaux vivant) v díle Andreje Tarkovského. V souvislosti s tím se práce zaměřuje na roli cyklu Marnotratného synu Rembrandta van Rijna ve filmu Solaris (1972). Práce si klade za cíl odpovědět na otázku, do jaké míry malířství, jako tradiční forma vizuálního umění, ovlivnilo film.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.