Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podcast jako didaktický prostředek učitele
Khas, Miloslav ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Podcast jako didaktický prostředek učitele AUTOR: Bc. Miloslav Khas KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Klíčovým a zásadním tématem této práce je využití podcastu jako výukového prostředku. Diplomová práce se zabývá historií a vývojem tohoto fenoménu a ukazuje možnosti využití na základní škole. Cílem této práce je ukázat nejen výhody a přínos podcastu pro žáka a učitele, ale poukázat i na možné problémy při jeho používání a zavádění. Teoretická část se dotkne aspektů využívání podcastu ve školách a nabídne přehled existujících výzkumů. Další část se zaměří na přehled existujících řešení a příkladů dobré praxe u nás i ve světě. Stěžejní částí je popis experimentu s vlastním řešením podcastu na Základní škole ve Staňkově. Práce může posloužit i jako průvodce podcastem pro případné další zájemce snažící se o podobné aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA: Podcast, iPod, informační a komunikační technologie, MP3, zvuk, video, audio nahrávky, vzdělávání, kompetence, školní rádio.
Školní rozhlasové vysílání jako prostředek k rozvoji mediální gramotnosti
Kasperová, Nikola ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent)
Bakalářská práce s názvem Školní rozhlasové vysílání jako prostředek k rozvoji mediální gramotnosti se zabývá tvorbou školního rozhlasu a rádia v kontextu mediální výchovy. Konkrétně se zabývá postavením produkčních činností v mediální výchově a jejich očekávaným výstupům a klade důraz na školní rozhlas a rádio. V teoretické části práce je nejdříve krátce charakterizováno ukotvení mediální výchovy v českém pedagogickém systému se zaměřením na koncept learning by doing. Poté se již konkrétně věnuje školnímu rádiu, jeho historii, technické a personální stránce jeho fungování. Kromě toho se práce zamýšlí i nad metodickou podporou pro učitele a tvůrce školních rádií vůbec, navíc přináší stručnou charakteristiku vybraných zahraničních projektů, které se metodickou podporou zabývají. Praktickou část práce tvoří data získaná z rozhovorů s redakcemi školního rozhlasu a rádií na školách v České republice. Zejména je zaměřena na praktickou stránku jejich fungování a na kompetence, které žáci podílející se na tvorbě školního rádia, mohou získat. Závěrem je provedeno srovnání těchto dovedností a zkušeností s očekávanými výstupy produkčních činností v mediální výchově.
Podcast jako didaktický prostředek učitele
Khas, Miloslav ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Podcast jako didaktický prostředek učitele AUTOR: Bc. Miloslav Khas KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Klíčovým a zásadním tématem této práce je využití podcastu jako výukového prostředku. Diplomová práce se zabývá historií a vývojem tohoto fenoménu a ukazuje možnosti využití na základní škole. Cílem této práce je ukázat nejen výhody a přínos podcastu pro žáka a učitele, ale poukázat i na možné problémy při jeho používání a zavádění. Teoretická část se dotkne aspektů využívání podcastu ve školách a nabídne přehled existujících výzkumů. Další část se zaměří na přehled existujících řešení a příkladů dobré praxe u nás i ve světě. Stěžejní částí je popis experimentu s vlastním řešením podcastu na Základní škole ve Staňkově. Práce může posloužit i jako průvodce podcastem pro případné další zájemce snažící se o podobné aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA: Podcast, iPod, informační a komunikační technologie, MP3, zvuk, video, audio nahrávky, vzdělávání, kompetence, školní rádio.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.