Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh odpružení terénního motocyklu s elektrickým pohonem
Hlaváč, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem odpružení na elektrický terénní motocykl. Cílem je určit optimální tlumící síly a tuhosti pružin pro motocykl o daných parametrech pro různé hmotnosti jezdců. Byly změřeny vstupní parametry jako tuhost a tlumení pneumatiky, tlumení vidlic a tlumiče používaných na motocyklu stejného typu. Pomocí nich byly vytvořeny tlumící síly pro pokrytí většího rozsahu poměrného útlumu. Dále byly tyto síly a tuhosti pružin testovány při přejezdu nerovností ve vytvořených čtvrtinových a polovičním modelu pro vyhodnocení změny nastavení podvozku na komfort jezdce a jízdní bezpečnost. Z provedených simulací je následně určena optimální tlumící síla a tuhost pružin pro elektrický terénní motocykl.
Tlumiče odpružení závodních vozidel
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je sestavit přehled výrobců na trhu v oblasti sportovních tlumičů dle jednotlivých disciplín. Dále popisuje vlivy základních nastavovacích prvků tlumiče na závislosti tlumící síly a rychlosti tlumiče. Vytváří přehled využívaných zvláštních prvků u tlumičů ovlivňující charakteristiku tlumiče. S využitím čtvrtinového modelu nahrazující off-road vozidlo kategorie T1 zobrazuje vlivy změn jednotlivých parametrů odpružení jako jsou hmotnost odpružené a neodpružené hmoty, tlumení a pružení pneumatiky, koeficient tlumení tlumiče a koeficient tuhosti pružiny. Nakonec jsem vyhodnotil optimální charakteristiky tlumiče s ohledem na dynamickou sílu pod kolem vozidla a zrychlení odpružené hmoty.
Testování vozidla na čtyřkanálovém vertikálním simulátoru vozovky
Egorov, Artemii ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Daná diplomová práce se zabývá metodikou testování vertikální dynamiky závodního vozidla formule student na čtyřkanálovém simulátoru vozovku (4 Post). Je soustředěná především na přehled samotné metodiky testování, použitých budících signálů a postupů, potřebných pro správné provedení měření. Další část je věnována metodice vyhodnocení dat z testování s cílem nalezení nejvhodnějšího nastavení tlumení a odpružení vozidla pro jednotlivé závodní disciplíny. Poslední část je věnována vytvoření matematických modelů. Byl vytvořen čtvrtinový model vozidla a multibody model vozidla v softwaru ADAMS Car. Stejně jak i základní vstupní parametry, pro přesnější definování tlumící charakteristiky tlumiče a tuhosti pneumatiky bylo provedeno měření na stavech, aby odpovídali dané charakteristiky co nejpřesněji reálnému vozidlu. Následně výstupy z matematických modelů byly porovnány s měřením, provedeným na simulátoru vozovky s cílem posouzení vhodnosti využití pro simulací.
Dorazy odpružení vozidel
Mikeš, Josef ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvořit matematický popis fungování dorazů odpružení vozidel. Existují dva základní typy dorazů, mechanický a hydraulický. Mechanický energii na konci zdvihu akumuluje, hydraulický mění zbytkovou energii na teplo. Pro porozumění problematice dorazů je v první části provedena rešerše zabývající se funkcí a současnými trendy v konstrukci dorazů. Součástí práce je zkoumání vlivu nastavení polohy dorazů a charakteristiky dorazů na chování vozidla. Prověření charakteristiky je provedeno pomocí změny intenzity náběhu síly a úpravou celkové tuhosti dorazů. Při současné změně počátku působení hydraulického a mechanického dorazu existuje poloha, ve které dochází ke zlepšení jízdních vlastností automobilu. Tuto polohu je při konstrukci dorazů výhodné využít. Výsledkem porovnávání různých variant je návrh sestavení dorazů odpružení pro konkrétní vozidlo. Vlivem působení hydraulického dorazu dochází k ohřevu tlumícího oleje, kontrolou disipované energie však lze konstatovat, že tento ohřev je zcela minimální.
Testování vozidla na čtyřkanálovém vertikálním simulátoru vozovky
Egorov, Artemii ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Daná diplomová práce se zabývá metodikou testování vertikální dynamiky závodního vozidla formule student na čtyřkanálovém simulátoru vozovku (4 Post). Je soustředěná především na přehled samotné metodiky testování, použitých budících signálů a postupů, potřebných pro správné provedení měření. Další část je věnována metodice vyhodnocení dat z testování s cílem nalezení nejvhodnějšího nastavení tlumení a odpružení vozidla pro jednotlivé závodní disciplíny. Poslední část je věnována vytvoření matematických modelů. Byl vytvořen čtvrtinový model vozidla a multibody model vozidla v softwaru ADAMS Car. Stejně jak i základní vstupní parametry, pro přesnější definování tlumící charakteristiky tlumiče a tuhosti pneumatiky bylo provedeno měření na stavech, aby odpovídali dané charakteristiky co nejpřesněji reálnému vozidlu. Následně výstupy z matematických modelů byly porovnány s měřením, provedeným na simulátoru vozovky s cílem posouzení vhodnosti využití pro simulací.
Tlumiče odpružení závodních vozidel
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je sestavit přehled výrobců na trhu v oblasti sportovních tlumičů dle jednotlivých disciplín. Dále popisuje vlivy základních nastavovacích prvků tlumiče na závislosti tlumící síly a rychlosti tlumiče. Vytváří přehled využívaných zvláštních prvků u tlumičů ovlivňující charakteristiku tlumiče. S využitím čtvrtinového modelu nahrazující off-road vozidlo kategorie T1 zobrazuje vlivy změn jednotlivých parametrů odpružení jako jsou hmotnost odpružené a neodpružené hmoty, tlumení a pružení pneumatiky, koeficient tlumení tlumiče a koeficient tuhosti pružiny. Nakonec jsem vyhodnotil optimální charakteristiky tlumiče s ohledem na dynamickou sílu pod kolem vozidla a zrychlení odpružené hmoty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.