Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětské folklórní soubory v Praze
Řeháková, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
NÁZEV: Dětské folklorní soubory v Praze ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje působení dětských folklorních souborů v Praze. Ve své práci mapuji jednotlivé pražské dětské folklorní soubory, zjišťuji, jakou národopisnou oblast České republiky zpracovávají. Dalším cílem je sběr informací týkajících se organizačního zajištění souborů. Zajímají mě důvody vedoucích, které je vedly k založení a vedení folklorního souboru. Prostřednictvím rozhovorů s nimi zjišťuji, proč se věnují práci v dětském folklorním souboru, co si myslí, že v dnešní době folklor může dětem přinášet, a co je na práci vedoucího folklorního souboru nejobtížnější. V neposlední řadě je mým cílem nalézt příčiny motivace dětí k působení ve folklorním souboru a k folkloru samotnému. Ve své práci využívám výzkumné metody - kvalitativní a kvantitativní výzkum. KLÍČOVÁ SLOVA: folklor, folklorismus, dětský folklorní soubor, motivace
Srovnávací analýza Moravských dvojzpěvů Antonína Dvořáka, op. 32 v provedení vybraných českých sborů
Mundilová, Anna ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na Moravské dvojzpěvy Antonína Dvořáka op. 32. První část práce velmi krátce pojednává o vzniku dvojzpěvů a jejich jedinečnosti, výjimečnosti a důvodu významného postavení těchto skladeb mezi ostatními díly sborové literatury. Druhá část je zaměřena na porovnání současného notového vydání Moravských dvojzpěvů op. 32 a autografu Antonína Dvořáka. Toto porovnání vzniklo na základě několika návštěv autorky Muzea české hudby, kde se originální rukopis nachází. Největší část práce tvoří srovnávací analýza nahrávek Moravských dvojzpěvů op. 32 v podání vybraných sborů. Nahrávky byly analyzovány jak z hlediska hlasového, tak z hlediska interpretačního. Zároveň bylo přihlíženo k přesnosti dodržení notového záznamu. Sbory byly vybrány tak, aby bylo zastoupeno co nejširší spektrum sborových těles. Za dětský amatérský sbor je to sbor Jitro, za poloprofesionální dětský pěvecký sbor Bambini di Praga. Za sbory ženské je analyzována nahrávka komorního sboru Charmone. Sbory smíšené, přesněji jejich ženské složky, jsou zastoupeny sbory: Kühnův smíšený sbor a Pražští Pěvci. Nahrávky vznikaly v letech 1986 - 2005. Všechna porovnání byla prováděna na stejném přehrávači, za použití stejných reproduktorů. Šestá kapitola se věnuje podrobné analýze jednotlivých dvojzpěvů z hlediska...
Chlapecký pěvecký sbor Pueri gaudentes
Chytil, Jan ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Teoretická část se zabývá vznikem sboru a jeho historií, popisuje jeho spolupráci se Státní operou Praha, s významnými dirigenty a tělesy, diskografii, účast na tuzemských i zahraničních soutěžích a festivalech nebo koncertní turné a další významná vystoupení. Dále popisuje systém vnitřního fungování sboru, repertoár, členy jeho vedení a nová tělesa, jejichž vznik souvisel s Pueri gaudentes. Praktická část je zaměřena na rozhovory s bývalými členy sboru, kteří se hudbě nadále věnují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sbormistr a dirigent Jan Maria Dobrodinský
Šedivý, Ondřej ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Smyslem diplomové práce "Sbormistr a dirigent Jan Maria Dobrodinský" je přinést komplexnější pohled na osobnost a systém práce významného českého sbormistra, dirigenta a pedagoga Doc. Mgr. J. M. Dobrodinského (nar. 1925). Nejprve je zpracován jeho profesní životopis, zejména pak nejpodstatnější momenty jeho umělecké kariéry. Z tohoto hlediska je to období studií u Václava Talicha, působení J. M. Dobrodinského v pozici šéfa Slovenského filharmonického sboru a Středočeského symfonického orchestru. Práce též poukazuje na široké spektrum jeho dalších aktivit, zvláště na činnost pedagogickou a politickou, které se Dobrodinský plně věnuje po roce 1989. Osobnost J. M. Dobrodinského je zde navíc představena i činností skladatelskou a vyjádřením umělcových intimnějších názorů a postojů životu.
Lidová hudba jako součást tradic na Chodsku
Dufek, Václav ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je seznámení s bohatou lidovou tvorbou na území Chodska, především pak uplatnění hudební složky v rámci určitých tradic tohoto kraje. Vnímá hudbu jako nezbytnou součást nejen určitých zvyků, ale také životního stylu této příhraniční oblasti vůbec. Kromě významných dnů pojednává také o proměnách folklorního dění na vesnicích i v samotné metropoli a kolébce Chodských slavností - Domažlicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.