| |
| |
| |
|
Počítače a počítačové hry u dětí staršího školního věku
Urbanová, Lenka ; Mitáš, Václav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
V této práci poskytuji náhled na problematiku týkající se vyutití počítače dětmi staršího školního věku. Popisuji kladné i záporné dopady na dospívající ve spojitosti s rozvojem informačních technologií. Zaměřila jsem se na vymezení pojmt internet, virtuální prostředí, virtuální identita, a také na popis negativních jevt, které se objevují s rozvojem internetu, zejména kyberšikanu a závislost. Rozebrala jsem počítačové hry - jejich vznik, rozdělení a popis, dále na pozitiva a negativa hraní. Vymezila jsem pojem závislost na počítačových hrách. Zaobírala jsem se specifiky počítačové komunikace. Věnovala jsem se otázce vlivu dlouhého trávení času u počítače na zdraví jedince. Také jsem provedla šetření u dětí staršího školního věku, zaměřené na vyutití počítače. Výzkumná data jsem získala pomocí dotazníku, který měl 22 otázek.
|
| |
|
Finanční hospodaření obce
Urbanová, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou finančního hospodaření obce a vyhodnocením hospodaření obce Těšany. V rámci literárního přehledu je popsána územní samospráva v České republice a principy hospodaření podle rozpočtu. V praktické části je vyhodnocena příjmová a výdajová stránka rozpočtu obce Těšany. Závěr práce shrnuje získané poznatky a navrhuje doporučení vedoucí k zefektivnění hospodaření obce.
|
|
Testování žáků mladšího školního věku z anglického jazyka
URBANOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá testováním žáků mladšího školního věku z anglického jazyka. Práce je složena ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje obecnému testování jako jedné z forem hodnocení, testování základních řečových prostředků a jazykových dovedností anglického jazyka a podrobnému popisu mezinárodních cambridgeských jazykových zkoušek pro děti. Teoretická část dále hledá odpovědi na základní otázky týkající se testů a testování. Praktická část zkoumá prostřednictvím případové studie, jakým způsobem příprava a složení mezinárodních dětských jazykových zkoušek na úrovni Starters ovlivní dosavadní úroveň anglického jazyka pozorovaných žáků a zda testy mohou být motivací k dalšímu studiu. Případová studie je založena na celoročním pozorovaní žáků, na výsledcích dotazníků a na hloubkovém rozhovoru s paní učitelkou, která žáky na testy připravovala. Práce je zakončena úvahou na téma: Proč jsou CYLET testy tak motivující?
|
| |