Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nietzscheho Radostná věda a současná estetika
Samek, Tomáš ; Dadejík, Ondřej (vedoucí práce) ; Ševčík, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl interpretovat estetické myšlení postavené na Nietzscheho Radostné vědě v rámci základních rysů jeho filozofie. Nejdříve reflektuje jak autorovo filozofické pozadí, jehož výraznými rysy jsou perspektivistický pluralismus a afirmace tohoto pluralismu, tak i konkrétní způsoby, jak se tyto myšlenky linou Radostnou vědou i skrze motiv smrti Boha. Na základě této reflexe potom staví autorovo estetické myšlení: kdy je (ať už umělecké nebo mimoumělecké) estetično chápáno Nietzschem jako něco, co tuto pluralitu a afirmaci reflektuje - ať už pozitivně, kdy jí přitakává, nebo negativně, kdy estetičnu hrozí nebezpečí, že se po smrti Boha stane novým zásvětím, kam se člověk bude odvracet. Tyto myšlenky budou následně konkretizovány na příkladech v rámci jednotlivých uměleckých druhů, které autor v knize zmiňuje. Klíčová slova: Friedrich Nietzsche, Radostná věda, pluralita, afirmace, perspektivismus, estetika, hodnota
Nemoc, vzdělávání a doktoři: vliv pandemie covidu-19 na výuku studentů medicíny
Chvojková, Samantha ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
V březnu roku 2020 se Česká republika začala potýkat s pandemií onemocnění covid-19. Vzhledem k pandemii byl v ČR opakovaně vyhlášen nouzový stav a byla přijata různá opatření. Mezi tato opatření patřilo: omezení fyzického (a spolu s ním i sociálního) kontaktu, omezení cestovního ruchu, podnikání a služeb, vyhlášení pracovní povinnosti pro studenty pedagogických a lékařských fakult, uzavření škol a přechod na distanční výuku a mnoho dalších. Tato práce je věnována kvalitativnímu výzkumu mezi studenty medicíny, jejichž studium bylo touto krizí výrazně narušeno distanční výukou, přerušením praxí a vyhlášením pracovní povinnosti. Hlavním cílem práce je zjistit, jaká rizika související s pandemií covid- 19 vnímají samotní studenti medicíny z hlediska jejich studia a budoucí praxe? V rámci kvalitativního výzkumu, který studentka připraví a zrealizuje, budou vyhodnoceny polostrukturované rozhovory s 6 posluchači posledních dvou ročníků 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Cílem je tedy zjistit i to, jak studenti medicíny pohlíží na své studium před a během epidemie onemocnění covid-19; jak se vyrovnávají s dopady této krize a jaký na ni mají názor; jaký si myslí, že bude mít vliv na jejich budoucnost a na úroveň péče, kterou budou schopni poskytnout svým budoucím pacientům. Ve výzkumu a analýze bude...
Internetový slang a jeho vliv na jazykové kompetence
Tunková, Kristýna ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá internetovým slangem nebo tzv. netspeakem a způsoby, jakými se tento typ jazyka projevuje v různý prostorech, včetně fyzického. Fyzické a virtuální světy jsou obecně pojímány jako oddělené a není jim připisována stejná hodnota. Ve své práci ale chci ukázat, že tyto sféry jsou nejen propojené, dokonce by bylo možné považovat je za rovnocenné, i s přihlédnutím k tomu, že interakce odehrávající se ve virtuálním prostředí nelze označit za méně skutečné nebo významné. Výzkum se tak odehrává jak v prostředí internetu, který je domovinou netspeaku, tak ve fyzickém prostoru. Konkrétně jsem sledovala studenty střední školy, protože tyto věkové skupiny jsou obecně považovány za nejtypičtější uživatele novodobých (sociálních) médií, tudíž se často s netspeakem setkávají. Metody sběru dat v této práci zahrnovaly - nezúčastněné pozorování ve fyzickém prostoru učeben (v rámci výuky ale i o přestávkách), a také v prostředí kabinetu profesorek, dále rozhovory se studenty jak ve fyzické, tak virtuální podobě komunikace, a analýza různých obrazových materiálů. V rámci svého výzkumu jsem uplatňovala kombinaci teoretických konceptů a metody vlastní oborům sociolingvistiky, digitální antropologie a netnografie. Zmíněné obory, společně s dalšími teoretickými pracemi (včetně zdrojů pojednávajících o...
Umíme si naslouchat: komunikační interakce a vzájemnost v Montessori školách
Hillebrandová, Petra ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikačními interakcemi v Montessori školách v Česku. Popisuje specifické prostředí Montessori přístupu a základní principy a tradici Montessori školství. Zabývá se pojmy komunikace a důvěra, které blíže rozpracovává. Cílem práce je sledování, jak se v Montessori školách aplikuje respektující/partnerská komunikace, která pomáhá budovat zodpovědnost žáků a ovlivňuje míru důvěry. Respektující způsob komunikace vychází ze základních principů Montessori pedagogiky a konceptu respektovat a být respektován. V práci jsou představeny jednotlivé respektující způsoby komunikace, které se v Montessori školách využívají, a komunikační interakce, kterými se vytváří vzájemná důvěra mezi účastníky komunikačních aktů v těchto školách. Práce staví na studiu odborné literatury, přičemž takto získané poznatky propojuje s informacemi získanými etnograficky během krátkého vlastního polo-zúčastněného pozorování. Toto pozorování bylo realizováno v Montessori škole nacházející se v Praze a v Montessori škole nacházející se ve středně velkém severočeském městě. Výsledky pozorování ukázaly, že respektující komunikace, kterou dodržovaly obě pozorované Montessori školy, buduje zodpovědnost a zvyšuje míru důvěry mezi účastníky komunikačních aktů.
Mediální vzdělávání na ZŠ: Reflexe dostupných programů a vlastní návrh výuky
Čechová, Daniela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na didaktické aspekty mediální výchovy. V první kapitole vymezuje pojem mediální gramotnost, představuje pojetí tohoto pojmu různými vzdělávacími institucemi v mezinárodním kontextu a vzájemně je porovnává. V další kapitole je představena a s předchozími pojetími komparována česká koncepce. Prostor je věnován i tématu mediální výchovy, mediální pedagogiky a mediální andragogiky. Dále navazuje část zabývající se stavem mediální gramotnosti na českých školách pohledem realizovaných průzkumů, která se zaměřuje na jejich závěry. Práce v další části mapuje didaktická východiska pro výuku mediální výchovy se zaměřením na dva projekty, které se jí věnují. Přináší jejich představení a porovnání dvou konkrétních programů. Předložen je také přehled několika dalších projektů, které nabízejí didaktickou podporu učitelům při výuce mediální výchovy. Na základě zjištěných mezer v českém pojetí mediálního vzdělávání je navržena výuková lekce určená pro druhý stupeň základní školy. Téma navrženého postupu výuky vychází ze širšího mezinárodního pojetí organizace UNESCO a zabývá se zpravodajskými hodnotami. Doplňuje tak představené didaktické materiály k výuce mediální výchovy. Výuková lekce byla testována v rámci výuky na ZŠ Strossmayerovo náměstí v Praze 7. Práce přináší reflexi...
Já, ty, my a oni: formy vlastenectví ve výukových materiálech českého vzdělávacího systému a českých třídách
Kubíček, Jan ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Tato práce je zaměřena na podobu diskurzu nacionalismu ve vzdělávacích materiálech, konkrétně ve vybraných učebnicích dějepisu a občanské výchovy pro základní školy. Cílem práce není pojmout veškeré dostupné vzdělávací materiály v českém školním prostředí, ale uskutečnit sondu na učebnicích z vybraných předmětů od jednoho nakladatelství, které slouží jako vzorek. Existují nenápadné formy nacionalismu, které jsou součástí veřejného diskurzu, a tyto formy bude práce mapovat v daných učebnicích jako projevy diskurzu nacionalismu, jenž se svým působením snaží mimo jiné utvářet národní identitu. Proto práce v těchto učebnicích sleduje jejich jazyk, témata, která vybírají, způsoby, kterým o tématech referují a další sdělovací prostředky, jež užívají (např. vizuální dokumenty). Zmíněné prvky učebnice práce zkoumá prostřednictvím kvalitativní analýzy, konkrétně kritické diskurzivní analýzy. Hlavní otázkou, na kterou práce hledá odpověď je, které diskurzivní prostředky jsou užity pro formování české národní identity, a zdali tato identita nezahrnuje také etnocentrické vidění světa. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. V první kapitole je zaměřena pozornost na klíčové pojmy, které jsou potřeba pro výzkum. Druhá kapitola se věnuje metodologii výzkumu. Jsou zde představena teoretická východiska...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.