Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 300 záznamů.  začátekpředchozí92 - 101dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní převodová ústrojí používaná v konstrukci traktoru
Dračka, Miroslav ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje a popisuje převodová ústrojí používaná v moderní konstrukci traktoru. U každé převodovky je popsán způsob její konstrukce s ohledem na její ovládání řidičem traktoru. Pro názorné a srozumitelné objasnění této problematiky jsou použity příklady převodovek čtyř světových traktorových výrobců.
Konstrukce reverzační převodovky pro historickou železniční drezínu
Rekem, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá konštrukčným návrhom reverzačnej prevodovky pre historickú železničnú drezinu. Prvá časť je venovaná prehľadu pohonných jednotiek drezín a technických riešení využitých pri ich konštrukcii. V ďalšej časti sa nachádza popis pôvodnej reverzačnej prevodovky. Zvyšnú časť práce tvorí samotný konštrukčný návrh reverzačnej prevodovky.
Návrh jednotného mechanizmu řazení a aktivace parkovací brzdy
Hagara, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom jednotného mechanizmu radenia a aktivácie parkovacej brzdy. Teoretická časť je venovaná bližšiemu popisu súčasných mechanizmov radenia, synchrosystému a mechanizmov parkovacej brzdy. Východiskom praktickej časti je analýza pohybov mechanizmov, následné vyhotovenie koncepčných návrhov a výber toho najvhodnejšieho. Nasleduje riešenie finálneho návrhu, ktoré zahŕňa vypracovanie silového rozboru a výpočty krútiaceho momentu. Funkčnosť geometrie navrhnutého mechanizmu je overená dynamickou analýzou, pričom sú ostatné komponenty mechanizmu podrobne rozpracované. K záveru je vykonaná MKP analýza komponentov jednotného mechanizmu na potvrdenie funkčnosti zvoleného dizajnu. Súčasťou práce je taktiež výkresová dokumentácia umiestnená v prílohe.
Metody stanovení opotřebení železničního kola
Čížek, Petr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou měření opotřebení železničních kol. Železniční kola podléhají vysokým zatížením, a proto také jejich profil trpí vysokým opotřebením. Včasné zachycení poškozeného kola může předejít fatálním nehodám vlakové soupravy, a proto je potřeba měřit opotřebení nejen periodicky v laboratoři, ale i v reálném čase při provozu vlaku. Metody měření opotřebení jsou v současné době rozděleny na 3 typy, z nichž nejrozvinutější jsou metody měření na trati a metody měření v laboratoři. Metody měření na vlakové soupravě jsou z hlediska náročnosti jejich aplikace na soupravu ve většině případů pouze ve fázi studií.
Současné trendy ve zvyšování výkonu vznětových a zážehových motorů
Svoboda, Radim ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje historii a způsoby přeplňování vznětových a zážehových motorů. V kapitolách jsou stručně rozepsány výhody a nevýhody vybraných metod, konstrukční řešení a nejčastější použití v praxi. Poslední část bakalářské práce je zaměřena na návrhový výpočet turbodmychadla.
Konstrukce předního odpružení motokrosového motocyklu
Kučera, Vlastimil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Přední odpružení zásadně ovlivňuje vlastnosti motocyklu, proto je nutné zabývat se jeho problematikou. Bakalářská práce uvádí jednotlivé funkce odpružení, popisuje a vysvětluje pružení vidlic s vinutou i vzduchovou pružinou, rozebírá systém tlumení a ukazuje možnosti nastavení vidlic. Porovnává konstrukční řešení vidlic použitých u sériových motokrosových motocyklů v letech 2016 a 2017 a upozorňuje na jejich případné výhody či nevýhody. Vidlice se od sebe liší hlavně typem pružiny a tím, jestli pružící i tlumící funkci vykonávají obě nohy vidlice, nebo mají funkce odděleny. Každé řešení má své výhody a nevýhody, záleží hlavně na celkovém nastavení vidlice.
Konstrukční návrh zkušebního stavu s otevřenou smyčkou toku momentu pro experimentální ověření parametrů převodových ústrojí
Máca, Jiří ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato závěrečná diplomová práce se zabývá problematikou měření vibrací a hluku převodových ústrojí. Rešeršní část popisuje základní problematiku vzniku hluku a vibrací, jejich měření, dále také zdroje vibrací v převodových ústrojích. Praktická část se zabývá konstrukčním návrhem uchycení experimentální jednostupňové převodovky a zatěžovacího dynamometru do bezdozvukové komory včetně výkresové dokumentace. Dále pak kontrolou modálních vlastností navrženého zkušebního stavu použitím metody konečných prvků, analytickou a numerickou kontrolou torzních kmitů rotujících částí s ohledem na předpokládané frekvenční rozsahy použití.
Návrh testovacího stavu diferenciálu pro zástavbu v bezdozvukové komoře
Ivanič, Michal ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práca popisuje konštrukčný návrh skúšobného stavu pre experimentálne stanovenie vibroakustických parametrov časti hnacieho ústrojenstva. V práci sa nachádza rešeršná časť, popisujúca problematiku hnacieho ústrojenstva, vibroakustiky, meracích zariadení a napokon rozdelením a popisom testovacích stavov. Súčasne sú vysvetlené dôvody výberu uzavretého okruhu. Súčasťou sú taktiež výsledky analytických výpočtov a numerické výsledky metód MKP vykonaných pomocou softvéru ANSYS a tiež výkresová dokumentácia jednotlivých častí.
Vývoj turbodmychadel
Zogata, Filip ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Táto bakalářská práce se zabývá vývojovým cyklem turbodmychadla. Při vývoji komplexních součástí, mezi niž turbodmychadlo zcela bezpochyby patří, je potřeba využít množství technických experimentů a to jak testování na fyzickém modelu, tak i pomocí počítačových programů. Cílem této práce je vytvořit základní přehled požadavků kladených na vývoj turbodmychadel, následně přiblížit využití numerických simulací a testování na zkušebních stanicích. V práci jsou také zmíněny současné trendy v tomto odvětví na základě publikovaných studií z posledních let. V závěrečné části je proveden výpočet modální analýzy turbodmychadla pomocí dvou přístupů.
Návrh převodového ústrojí motocyklu s elektrickým pohonem
Novotný, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem práce je shrnutí současných převodových ústrojí motocyklů a následný návrh převodového ústrojí pro elektrický motocykl. Hlavním tématem je návrh spojky, pro jejíž komponenty byla zpracována napěťová analýza a určena únavová bezpečnost. Dále se práce zabývá návrhem primárního převodu a převodových poměrů převodovky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 300 záznamů.   začátekpředchozí92 - 101dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Prokop, Adam
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.