Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití dramatických metod při práci s Biblí
Fleková, Radka ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce řeší otázku využití metod dramatické výchovy při práci s Biblí. Záměrem bakalářské práce je popsat možnosti a způsoby využití prvků dramatické výchovy při práci s Biblí, upozornit na možná rizika a omezení DV v tomto oboru a popsat čtyřdenní projekt s aplikací prvků DV při práci s Biblí. Součástí práce je i seznámení se s bibliodramatem a porovnání bibliodramatu s dramatickou výchovou.
Prostředky humoru a ironie v autorské pohádce Lemonyho Snicketa a Roalda Dahla
Vítková, Tereza ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím komiky, konkrétně prostředky humoru, v autorských pohádkách Lemonyho Snicketa (série Řada nešťastných příhod) a Roalda Dahla (Čarodějnice, Jakub a obři broskev, Karlík a továrna na čokoládu, Obr Dobr). Zabývá se volbou a využitím těchto prostředků za účelem vyvolání komického účinku. Analyzuje prostředky komiky jazykové i situační včetně problematiky překladů. Z hlediska jazykových prostředků se věnuje především prostředkům oblasti zvukové a grafické (např. problémy při artikulaci, zapojení zvukomalby a jejich grafický záznam) lexikální, syntaktické a definuje i užitá obrazná pojmenování (přirovnání, metafory, apod ). Zmiňuje také význam a komiku veršovaných textů v dětské literatuře. Zabývá se také problematikou ironie a absurdity a jejich komického účinku. Součástí práce je i stručný nástin životních osudů obou zmíněných autorů, které měly později vliv na jejich tvorbu. Cílem práce je především definovat jednotlivé prostředky humoru využívané oběma autory a říci, zda se tyto prostředky v jejich knihách liší.
Wernischáž
Janyšová, Lenka ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Bakalářská práce zachycuje průběh inscenačního procesu směřujícího ke vzniku divadelního představení Wernischáza. Popisuje téměř roční činnost skupiny studentů vyššího gymnázia, která pracovala na objevování poetiky textů Ivana Wernische. Práce obsahuje informace o skupině, pasáže o Wernischově díle a experimentování s jeho texty, dále pak informace o realizaci a prezentaci divadelního projektu.
Ukrajinská dětská dramatická literatura jako inspirace pro DV
Toros, Anastázie ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Hlavním cílem mé práce je prozkoumat ukrajinskou dětskou dramatickou literaturu, pokusit se v ní nalézt témata, co by byly přínosné pro dramatickou výchovu. Chci se zaměřit na hledání současných literárních námětů skrze folklorně-fantastické motivy, které jsou přítomné v práci ukrajinských spisovatelů. Pokusím se rovněž nastínit, jakým způsobem funguje Divadlo mladého diváka na Ukrajině. Práce je přínosná především díky překladům z ukrajinštiny do češtiny.
Socializační potenciál dramatické výchovy při práci s romskou minoritou
Gažáková, Eva ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Disertační práce představuje sociaizační potenciál oboru dramatická výchova a využívání jeho možností v práci s romskou minoritou v České republice. Vymezuje teoretický rámec tématu skrze pojmy identita jedince, etnická identita, socializace, paradivadelní systémy. Následně představuje obor dramatická výchova a osvětluje zakotvení socializačního potenciálu v oboru skrze jeho cíle, obsah i metody.
Výuka angličtiny dramatickými metodami
Šíp, Martin ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Tato práce se věnuje možné metodě výuky angličtiny jako cizího jazyka na prvním stupni základní školy s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky, popisuje a srovnává hlavní metody dramatické výchovy a metody anglického jazyka. V práci se zabývám tématikou dramatické hry a didaktickou hry, metodám výuky, principům cizojazyčné výuky. V další části se práce věnuje aplikaci jednotlivých metod dramatické výchovy jako je vstup do role, etuda, pantomima a improvizace do výuky angličtiny, popisuje lekce anglického jazyka vedené těmito metodami, včetně záznamu o průběhu jednotlivých lekcí. Tato práce je příkladem užití konkrétních metod.
Sociální témata ve výuce DV pro studenty sociální činnosti
Šeráková, Jana ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Cílem této práce je vytvoření, realizace a následná reflexe čtyř dramaticko-výchovných lekcí v bloku hodin dramatické výchovy pro studenty druhého ročníku oboru Sociální činnost. Témata lekcí jsou vybrána dle potřeb cílové skupiny a jejího studijního zaměření. Teoretická část se věnuje školnímu vzdělávacímu programu a jeho souvislosti s dramaticko-výchovnými lekcemi. Dále se zabývá přípravnou fází projektu – Aspergerovým syndromem, ruskou etnickou menšinu, alternativním zacházením s odpady, sociálními sítěmi a samozřejmě charakteristikou skupiny. Praktická část obsahuje scénáře všech lekcí, reflexe účastníků a reflexe z pohledu vedoucího. Práce hledá nové možnosti, jak propojovat dramatickou výchovu s tématy ze sociální sféry. Nabízí tak studentům oboru Sociální činnost vhled do problematiky vybraných sociálních skupin a aktuálních společenských témat.
Ke spolupráci a empatii skrze příběh
Řezáčová, Bára Meda ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ČERNÍK, Roman (oponent)
V této práci se zabývám formou dramatické výchovy, která směřuje primárně k osobnostně-sociálnímu rozvoji v problematické skupině, která se s dramatickou výchovou dříve nesetkala. V teoretické části se v začátku věnuji důvodům vzniku projektu, konkrétní formě dramatické výchovy, cílům, a popisu cílové skupiny. Dále se ale také snažím o obecný popis způsobů práce při projektu – od typu lekce, přes přístup pedagoga, po konkrétní metody a techniky. V praktické části popisuji průběh osmi lekcí dramaticko-výchovného projektu, které jsou zaměřené na rozvoj kooperace a vztahů v kolektivu.
Dramatická výchova na 1. stupni základní školy v kontextu kurikulární reformy
Johnová, Jana ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Provazník, Jaroslav (oponent) ; Marušák, Radek (oponent)
DRAMATICKÁ VÝCHOVA NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY V KONTEXTU KURIKULÁRNÍ REFORMY Jana Johnová Abstrakt Disertační práce směřuje k vytvoření teoretických východisek pro rozvoj dramatické výchovy v Libereckém kraji. Jejím hlavním výzkumným cílem je zjistit reálný aktuální stav dramatické výchovy jako školního předmětu i jejího využívání jako metodického prostředku k výuce jiných vzdělávacích obsahů na 1. stupni základních škol v Libereckém kraji, a poskytnout tak přehled o vnímání přínosu tohoto oboru v rámci primárního vzdělávání z pohledu ředitelů ZŠ v Libereckém kraji, učitelů 1. stupně i studentů učitelství 1. stupně na FP TUL. Východiskem práce se stal český vzdělávací systém, který prošel od roku 1989 četnými změnami. Za nejvýznamnější z nich lze považovat kurikulární reformu. Hlavním cílem Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) je u žáků na základě činnostního učení utvářet a rozvíjet klíčové kompetence. Vedle klíčových kompetencí a očekávaných výstupů jsou v RVP ZV novinkou a důležitým formativním prvkem průřezová témata, která rozšiřují poznání žáků, ale také obohacují jejich osobnost a vztahy s jinými lidmi. Podporují utváření vhodných postojů a mají vliv na celkovou atmosféru školy. Disertační práce se věnuje dramatické výchově jako jedné z možných cest, jež se významně...
Možnosti uplatnění dramatické výchovy ve Školním vzdělávacím programu základní školy
Holemá, Irena ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
Možnosti uplatnění dramatické výchovy ve Školním vzdělávacím programu základní školy ABSTRAKT Klíčová slova: dramatická výchova, Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, zavádění nového předmětu do výuky, učitelsky akční výzkum, klíčové kompetence Dizertační práce se zabývá analýzou procesu zavádění nového předmětu zakotveného ve školním vzdělávacím programu dané základní školy do praktické výuky. Tímto předmětem je vzdělávací předmět dramatická výchova. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracována nejzásadnější východiska a okolnosti, která velkou měrou ovlivnila rozvoj oboru dramatická výchova, a přispěla k jejímu vstupu do škol. Pozornost je věnována tématům principů transformace českého školství, principů humanizace škol, projektům školské reformy a problematice klíčových kompetencí. Představeny jsou studie mapující četnost a rozsah zavádění dramatické výchovy v českých školách v konkrétních regionech. Cílem výzkumné části práce je formou učitelského akčního výzkumu, který umožňuje osobní účast v procesu zavádění dramatické výchovy do výuky, analyzovat při realizaci praktické výuky a na základě systematického vytváření podrobných záznamů tento proces a vyhodnotit možnosti dramatické výchovy v rámci základního vzdělávání, především v oblasti rozvíjení klíčových kompetencí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 PROVAZNÍK, Jan
10 Provazník, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.