Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 236 záznamů.  začátekpředchozí218 - 227další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role motivace ve vyučování
Dejnožková, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Role motivace ve vyučování" ve své teoretické části pojednává o motivaci, zejména o motivaci ve vztahu ke školnímu prostředí. Věnuje se také vztahu učitele a žáka a pedagogické komunikaci. Je zde nastíněna historie akčního výzkumu a vysvětlena jeho podstata. Jádro práce tvoří praktická část, ve které je prostřednictvím akčního výzkumu hodnocena výuka žáků šestého ročníku základní školy a to vzhledem k motivaci. Nedílnou součástí práce je reflexe zjištěných dat, v závěru pak návrh na řešení problémů ve vyučování, které výzkum ukázal.
Hodnocení v současné škole se zaměřením na druhý stupeň základní školy
Číško, Petr ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce pojednává o hodnocení v současné škole s důrazem na druhý stupeň základních škol. Ve třech tematických celcích se autor zabývá vysvětlením pojmů hodnocení a školní hodnocení, dále pak aspekty ovlivňujícími kvalitu hodnocení (kritéria hodnocení, dovednost žáků hodnotit a sebehodnotit). Závěrečná část se věnuje dvěma nejčastějším formám hodnocení a to známkování a slovnímu hodnocení. Práce je zakončena vyhodnocením praktického výzkumu, jehož cílem bylo zjištění, jak s hodnocením pracují pedagogové, a to především s klasifikací, jakožto nejrozšířenější formou hodnocení.
Vliv počítačových her na dětskou kreativitu
Zvěřinová, Jana ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Vliv počítačových her na dětskou kreativitu" pojednává o výzkumu prováděném na žácích základních škol a studentech gymnázií ve věkové skupině 13-15 let, výzkumný soubor tvořilo 121respondentů. Informace byly získány z dvou testů tvořivosti a dotazníkového šetření. Cílem výzkumu bylo potvrdit hypotézu, která obsahovala předpoklad, že hraní počítačových her negativně ovlivňuje tvořivost u dětí. Byla zjištěna statistická významnost mezi frekvencí hraní a tvořivostí, typem počítačové hry a tvořivostí, frekvencí hraní a pohlavím a frekvencí hraní a typem školy. Respondenti byli také zkoumáni podle pohlaví a typu školy, v obou případech byla zjištěna statistická významnost mezi proměnnými u typu preferovaných her a času stráveného hraním počítačových her. Autorka také zkoumala názory probandů na počítačové hry.
Školní vzdělávací program - didaktické cesty k očekávaným výstupům a klíčovým kompetencím
Sládková, Dana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Prouzová, Romana (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Activisation method in education
Tichá, Šárka ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Prouzová, Romana (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Etická výchova jako prostředek primární prevence šikany
Králová, Táňa ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Diplomová práce "Etická výchova jako prostředek primární prevence šikany" pojednává o problematice šikany, mapuje její následky a nabízí řešení formou její prevence. Proniká ke kořenům tohoto způsobu zastrašování a zároveň zkoumá chování jak dobrovolných, tak nedobrovolných aktérů. Etická výchova může být efektivním nástrojem prevence šikany pokud se realizuje záměrný soubor aktivit v rámci základních vzdělávacích metod. Tato práce popisuje obsahy a metody uvádějící etickou výchovu v praxi se všemi teoretickými postoji podloženými praktickými vzdělávacími prvky. Výzkum byl proveden na českých základních školách a zkoumá míru šikany, ochoty pomáhat a stupeň empatie mezi žáky s různou úrovní etického vzdělání.
Vyučování dětí cizích národností na českých základních školách
Rabe, Nina ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce se věnuji problematice menšin, příslušníkům menšin, jejich specifickým vzdělávacím potřebám, uvádím své zkušenosti z mezinárodní školy Riverside School, kde jsem absolvovala praxi a dále učila jeden semestr; Dále jsou uvedeny různé zkušenosti učitelů i žáků s dětmi cizinci. Mým cílem je zmapovat situaci týkající se vyučování dětí cizích národností v České republice. V závěru teoretické části je popsán systém vzdělávání dětí cizích národností ve Spojených Státech Amerických. V empirické části pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, do jaké míry jsou učitelé i školy připraveny na práci s cizinci, zda pro ně existují podpůrné systémy a jestli fenomén cizinců na českých školách vnímají jako problém. Stav na českých školách nakonec porovnávám se stavem vzdělávání dětí cizích národností ve školách ve USA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 236 záznamů.   začátekpředchozí218 - 227další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Mazáčová, Nikola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.