| |
|
Zobrazování rozsáhlých scén
Langer, Lukáš ; Tóth, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Práca pojednáva zobrazovanie rozsiahlych scén a terénu. Kladie si za úlohu zobrazovať scény, ktoré sa bežne nemusia vojsť do pamäti grafickej karty. Je predstavená teória zobrazovania terénov vrátane algoritmov. Práca predstavuje návrh a implementáciu aplikácie, ktorá realizuje dynamické streamovanie terénu.
|
|
Modelování Lithium Iontových akumulátorů pomocí ECM
Langer, Lukáš ; Kazda, Tomáš (oponent) ; Vyroubal, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se se zabývá modelováním a simulováním Li-Iontových akumulátorů v programu ANSYS Fluent. Jsou zde rozebrány různé druhy simulování s hlavním zaměřením na metodu pomocí náhradního obvodu ECM. Práce se zabývá také postupem tvorby numerického modelu pro simulace. Dále je rozebrána metoda EIS, pomocí které jsou získány parametry reálného akumulátoru v laboratořích, ke kterému jsou porovnávány následné výsledky ze simulace.
|
|
Simulace pohybu robota
Langer, Lukáš ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Simulace robota je v současné době nezbytná část v robotickém vývoji a výběr simulátoru hraje důležitou roli. Cílem práce bylo zdůraznit proč je simulace důležitá a zobrazit její výhody a nevýhody. Další cíl bylo zmapovat přehled současných simulačních nástrojů používaných v robotice. Cílem práce bylo navrhnout několik experimentů, které porovnávají prostředí Gazebo a Microsoft Robotics Developer Studio se zaměřením na porovnání fyzikálních vlastností simulátoru. Nakonec bylo zahrnuto vyhodnocení daných experimentů a praktické zkušenosti s danými dvěma nástroji.
|
|
Metody generování výpočetních sítí vhodných pro metodu konečných prvků
Langer, Lukáš ; Hron, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šír, Zbyněk (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku výpočetních sítí, přičemž se snaží o představení základních typů těchto sítí a seznámení čtenáře s jejich výhodami a nevýhodami. U několika vybraných metod popisuje způsob jejich generování. Do hloubky je pak rozebrána metoda generování čtyřúhelníkových sítí pomocí konstrukce duálních grafů, popsaná v článku Nowottny, 1999. Je zde popsána metoda generování počátečního duálního grafu, jeho faktorizace a následná redualizace na čtyřúhelníkovou výpočetní síť. Součástí práce je vlastní implementace této metody v jazyce python.
|
|
Analýza algoritmu SQUFOF
Langer, Lukáš ; Žemlička, Jan (vedoucí práce) ; Příhoda, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá sesbíráním faktů a vypracováním celistvé analýzy al- goritmu SQUFOF. Po krátkém historickém úvodu popisuje, jak spolu souvisí binární kvadratické formy reprezentující číslo N, rozvoj čísla √ N řetězovými zlomky, ideály v okruhu Z( √ N) a svazy v Q( √ N). Tato práce dále nabízí nástroje, jak mezi těmito strukturami plynule přecházet a nakonec s jejich pomocí ukazuje, jak algoritmus SQUFOF funguje. 1
|
|
Metody generování výpočetních sítí vhodných pro metodu konečných prvků
Langer, Lukáš ; Hron, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šír, Zbyněk (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku výpočetních sítí, přičemž se snaží o představení základních typů těchto sítí a seznámení čtenáře s jejich výhodami a nevýhodami. U několika vybraných metod popisuje způsob jejich generování. Do hloubky je pak rozebrána metoda generování čtyřúhelníkových sítí pomocí konstrukce duálních grafů, popsaná v článku Nowottny, 1999. Je zde popsána metoda generování počátečního duálního grafu, jeho faktorizace a následná redualizace na čtyřúhelníkovou výpočetní síť. Součástí práce je vlastní implementace této metody v jazyce python.
|
|
Modelování Lithium Iontových akumulátorů pomocí ECM
Langer, Lukáš ; Kazda, Tomáš (oponent) ; Vyroubal, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se se zabývá modelováním a simulováním Li-Iontových akumulátorů v programu ANSYS Fluent. Jsou zde rozebrány různé druhy simulování s hlavním zaměřením na metodu pomocí náhradního obvodu ECM. Práce se zabývá také postupem tvorby numerického modelu pro simulace. Dále je rozebrána metoda EIS, pomocí které jsou získány parametry reálného akumulátoru v laboratořích, ke kterému jsou porovnávány následné výsledky ze simulace.
|
|
Zobrazování rozsáhlých scén
Langer, Lukáš ; Tóth, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Práca pojednáva zobrazovanie rozsiahlych scén a terénu. Kladie si za úlohu zobrazovať scény, ktoré sa bežne nemusia vojsť do pamäti grafickej karty. Je predstavená teória zobrazovania terénov vrátane algoritmov. Práca predstavuje návrh a implementáciu aplikácie, ktorá realizuje dynamické streamovanie terénu.
|
| |