Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jiří Chalupa dětem. Jeho pohádková tvorba v Československé a České televizi
Valová, Nikola ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Diplomová práce zachycuje osobnost Jiřího Chalupy a jeho pohádkovou tvorbu v Československé a České televizi. Předkládá stručnou biografii tohoto zástupce dětské televizní tvorby a zkoumá jeho osobní autorský styl. Vedle analýzy osmi Chalupových pohádek se tato práce zabývá televizními pohádkami obecně, jejich proměnou i významem. V první části studie shrnuje teorii pohádky jako literárního žánru. Následuje historický exkurz do Československé a České televize s důrazem na politický vliv. V samostatné kapitole se pak zaměřuje na dětskou tvorbu, její zástupce, proměny a důležitost. V další části se pozornost přesouvá na pohádku z pohledu filmového a televizního zpracování. Druhá polovina práce je věnovaná životu a dílu Jiřího Chalupy a rozboru televizních pohádek natočených podle jeho scénářů.
Je úspěch přímo úměrný kontroverzi? Na příkladu TV seriálu South Park
Martinek, Jan ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Šmuclerová, Libuše (oponent)
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd / Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1 info@fsv.cuni.cz, tel: 222 112 111 www.fsv.cuni.cz Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 29/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není v elektronické verzi k dispozici.
Adaptace zahraničních televizních formátů v České televizi od 90. let do současnosti
Chudárková, Adéla ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Teoretickým východiskem této práce je fenomén globalizace, který pronikl do všech domén včetně mediální, jejíž součástí jsou právě televizní formáty, o kterých tato neboť v sobě mísí prvky globální a zároveň lokální kultury, kdy na základě zakoupení zahraniční licence vzniká celá řada lokálních verzí, jež jsou lokálními specifiky dané kultury. Jedná se o stále vzrůstající h počátků, spojených s formáty, rozštěpil mezi všechny žánry, včetně dramatické tvorby. Tato práce se soustředí na adaptace zahraničních televizních formátů v České televizi. Mapuje nejen vývoj tohoto trendu v jediném českém veřejnoprávním televizním médiu, ale taktéž se věnuje důvodům, které vedou ke koupi zahraničních licencí pro médium, jehož výsadou by měla být původní tvorba. Právě otázka veřejnoprávnosti a s ní se pojící specifika výběru obsahu pro toto médium jsou pilířem této diplom
Reprezentace homosexuality v americkém sitcomu na příkladu Will a Grace a Taková moderní rodinka
Hofmanová, Zuzana ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Reprezentace homosexuality v americkém sitcomu na příkladu Will a Grace a Taková moderní rodinka" zkoumá proměny ve způsobu zobrazování minorit na televizní obrazovce. Zprvu prezentováni jako devianti a padouchové homosexuálové nyní vystupují jako komplexní postavy zbavené stigma a stereotypů. Tyto změny mohou být zdokumentovány napříč všemi žánry populárními na televizní obrazovce. Sitcom je však žánr velmi specifický. Pro svou jednoduchou formuli je snadno adaptovatelný i v zahraničí, dokáže rychle reagovat na společenská témata a současně je osobitý svým humorem. Ten do značné míry těží z generalizace a zjednodušení. Stereotypizace se týká také minoritních skupin, ke kterým patří i homosexuálové. Pokud vezmeme v potaz vývoj zobrazování homosexuality na televizní obrazovce, vyvstává otázka: jak se mění témata v souvislosti s homosexualitou? Dochází společně s posunem témat i ke změnám stávajících stereotypů, které jsou žánru vlastní? Jak dobový kontext spoluurčuje témata homosexuality v sitcomu? Na tyto otázky se diplomová práce snaží odpovědět prostřednictvím analýzy sitcomu Will a Grace a Taková moderní rodinka. V empirické části práce pro tyto účely využívá diskursivní analýzu.
Adaptace zahraničních cooking show v ČR
Ernygrová, Veronika ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Veronika Ernygrová Bakalářská práce Adaptace zahraničních cookign show v ČR 2017 Anotace (abstrakt) Bakalářská práce Adaptace zahraničních cooking show v ČR se zabývá především rozdíly provedení licencovaných televizních formátů kulinářských pořadů. Práce začíná vysvětlením pojmu televizní formát a reality TV. Pokračuje kategorizací jednotlivých subžánrů reality TV a poté i subžánrů cooking show. Rozdíly při přejímání licencovaných formátů jsou v práci ukázány na pořadech Česko vaří s Pohlreichem: ŽIVĚ, Ano, šéfe!, MasterChef Česko a Prostřeno. Znalost jednotlivých formátů u diváků je zjišťována v dotazníkovém šetření.
Definice žánru sitcom na základě podobností ve schématech kultovních sitcomů
Švecová, Tereza ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Cílem této práce je definovat žánr sitcom tak, jak se jeví dnešním televizím divákům. Výchozími seriály, které byly podrobeny analýze, se staly seriály Přátelé (Friends), Dva a půl chlapa (Two and a Half Man), Jak jsem poznal vaši matku (How velkého třesku (The Big Bang Theory), které je v současné době možné shlédnout i na česky vysílacích stanicích. V teoretické části je vyložena stručná historie žánru sitco natáčení tzv. tříkamerových (či multicamera) sitcomů, nastíněny jsou současné definice žánru sitcom i výchozí literatura. V praktické části byla věnována pozornost typologii sitcomů, výchozím premisám a statusu quo, pilotním dílům, skladbě epizody, práci s časem, epizodičnosti a serialitě, prostředí, hlavním a vedlejším postavám, složkám charakteru, hereckému obsazení, vztahům uvnitř skupiny, popkulturním odkazům hudbě i stylu humoru typického pro sitcom a oživovacím prvkům děje. Hlavním výsledkem této práce je komplexní popsání různých složek sitcomu a nalezení společných schématických prvků ve všech
Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11.září 2001
Leimerová, Magdalena ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Proměna prezentace obyvatelstva Blízkého a Středního východu v amerických hraných filmech po 11. září 2001 cílí kombinací kvalitativních a kvantitativních metod na detailní rozbor osmi vybraných mainstreamových amerických snímků, jež se odehrávají na Blízkém a Středním východě, týkají se terorismu nebo v nich jako postavy vystupují Arabové a muslimové. Na základě řady sledovaných kritérií a závěrečné komparace práce srovnává filmy, jež vznikly před a po útocích na New York v roce 2001. V teoretických kapitolách je práce věnována nejprve sociální konstrukci reality, stereotypizaci a zjednodušování v hollywoodských filmech, poté také zevrubnému přiblížení západní a islámské kultury, a to nejen z historického hlediska, ale zejména z pohledu kulturního a hodnotového. Následuje představení metodologie a sledovaných filmů. Detailní analýza vybraných snímků je doplněna o fotografie a výňatky dialogů, aby čtenář co nejvíce pronikl do sledovaného tématu. Následuje závěrečné vyhodnocení analýzy na základě komparace zvolených kritérií. V závěru je potvrzena hypotéza, že teroristické útoky z roku 2001 přispěly k silnějšímu vymezování se vůči příslušníkům arabské/islámské kultury v amerických hraných filmech, avšak byly zjištěny i další důležité souvislosti.
Politická satira v pořadu Saturday Night Live
Stárek, Ondřej ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl prozkoumat žánr politické satiry prezentovaný v americkém zábavném pořadu Saturday Night Live v letech 2008 - 2014 s důrazem na období, ve kterém se v USA konaly dvoje prezidentské a čtvery kongresové volby. Autor si klade čtyři základní výzkumné otázky, jejichž zodpovězením by měl být cíl splněn. Otázka č. 1: Jaký prostor byl v pořadu Saturday Night Live věnován politické satiře? Otázka č. 2: Jací politici byli v pořadu satiricky zobrazováni nejčastěji? Otázka č. 3: Jaká politická témata byla v pořadu satiricky zobrazována nejčastěji? Otázka č. 4: Jakou formou pořad satiricky zobrazoval jednotlivé politiky? Zároveň se autor na základě existujících výzkumů pokusí zjistit, zda mohl pořad Saturday Night Live prostřednictvím politické satiry ovlivňovat postoje a případně i volební chování diváků. Jako základní metoda zpracování tématu byla použita kvantitativní obsahová analýza. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá žánrem politické satiry v rámci amerického televizního vysílání. Druhá kapitola se zaměřuje na samotný pořad Saturday Night Live. Ve třetí kapitole je blíže specifikována a následně i aplikována metoda kvantitativní obsahové analýzy. Výstupy analýzy jsou zaneseny do tabulek, jejichž interpretace poskytují odpovědi na stanovené výzkumné otázky....
Mediální konstrukce reality v žánru reality TV
Christovová, Nela ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za účelem pobavit diváky u televizních obrazovek. V teoretické části se věnuje konceptům, které jsou klíčové pro tento fenomén, jako je sociální konstrukce reality autorů Bergera a Luckmanna, gatekeeping nebo agenda setting. Věnuje se také samotnému žánru reality TV - konkrétně jeho historii, vývoji a hlavním subžánrům, které v současnosti můžeme spatřit na televizních obrazovkách. Praktická část využívá narativní analýzu pro identifikaci způsobů, jakými dochází k samotné mediální konstrukci reality v tomto žánru. Vzorek pro tuto analýzu byl složen z celkem 80 epizod jedenácti pořadů z britské a americké produkce, které se rozšířily i mimo svou domovinu a dočkaly se často lokálních verzí. Všechny pořady jsou známé také českým divákům z místních televizních stanic. Mou hlavní tezí je, že k mediální konstrukci reality může v těchto pořadech docházet od samého počátku, tedy od nastavování pravidel, přes samotné natáčení až po postprodukci (tedy po výběr obrazů, využití role vypravěče a výběr hudebního podkresu). Všem těmto fázím se budu věnovat ve své diplomové práci.
Docusoap - mezi dokumentem a seriálem; adaptace zahraničních postupů v České republice
Freislebenová, Andrea ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
- 1 - Abstrakt Cílem této práce je popsat docusoap ve vztahu k žánru reality television a jeho postavení ve světě. Sleduje jeho vývoj od samého počátku vzniku televize a definuje jej v rámci příbuzných televizních žánrů. Zabývá se postupy natáčení zahraničních dokumentů a jejich základních prvků. Zkoumá aplikace těchto postupů v rámci českých pořadů zařazených do formátu docusoap. Analyzovala jsem výskyt negativních sociálních jevů pěti docusoap odvysílaných v rámci programu České televize a dospěla k závěru, které z nich se objevují nejčastěji. Díky tomu jsem mohla posoudit popularitu vybraných témat pro diváky a porovnat je se zahraniční produkcí. Výstupem projektu je vytvořit obraz tohoto subžánru o jeho pozici v České republice a najít další možná témata, kterými se mohou tvůrci dále zabývat, a to i v kontextu mezižánrových výpůjček. Vytvořená analýza nám pomůže pochopit, proč tento žánr vznikl a jakou cestou se může dále ubírat a pomocí jakých postupů mohou tvůrci docusoap dosáhnout divácky atraktivních a kvalitní pořadů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KRUML, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.