Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nová média v práci s divadelním publikem
Zavřelová, Eva ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; SULŽENKO, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice využití nových médií a implementace současných trendů online komunikace v prostředí divadel. V první části jsou definovány nejdůležitější pojmy a představeny hlavní platformy online komunikace. Následuje komparativní analýza komunikace pěti českých divadel na sociálních sítích – jedná se o Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích, Slovácké divadlo v Uherském Hradišti, Městské divadlo Zlín, Moravské divadlo v Olomouci a Klicperovo divadlo v Hradci Králové. V další části je pak vyhodnocen výzkum publika Jihočeského divadla s důrazem na online komunikaci a participaci, který byl realizován ve spolupráci s tímto divadlem. Na základě tohoto výzkumu a komparativní analýzy jsou v práci formulována doporučení pro komunikační strategii Jihočeského divadla.
Kulturní politika hlavního města Prahy
Rundová, Kateřina ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; KAŠPAR, David (oponent)
Tato bakalářská práce zpracovává přístup ke kultuře a fungování kulturní politiky v Praze. V první části jde především definici pojmu kultura, specifika českého prostředí a nahlížení kultury jako veřejné služby. Sleduje vývoj přístupu od roku 2000 až po současnost z hlediska strategických dokumentů a jejich vlivu na kulturu, její financování a advokacii.
Dobrovolnictví v divadle
Svobodová, Pavlína ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; MÜLLEROVÁ, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce Dobrovolnictví v divadle zkoumá možnosti zapojení dobrovolníků v českých divadlech. Jako dobrovolník je chápána osoba, která vykonává určitou činnost bez nároku na finanční odměnu. Teoretická část práce se věnuje terminologii dané problematiky a právnímu ukotvení dobrovolnictví v České republice. Praktická část mapuje konkrétní postup zapojení dobrovolníků včetně výhod a nevýhod dobrovolnictví v divadelním prostředí, dále uvádí nástroje vypočítání hodnoty dobrovolníků. V poslední části práce je konkrétně popsáno fungování spolupráce s dobrovolníky ve Studiu Hrdinů. Text je obohacen o data získaná dotazníkovým šetřením provedeným mezi dobrovolníky Studia Hrdinů. Cílem této bakalářské práce je poukázání na význam dobrovolnictví. Údaje tvoří inspirativní materiál a zdroj informací pro divadla, která mají zájem o spolupráci s dobrovolníky.
Projekt novostavby, rekonstrukce a adaptace divadelní budovy
Hodonický, Václav ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; PROKOP, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá projektem novostavby či rekonstrukce divadelní budovy, popřípadě adaptace původně nedivadelního prostoru na prostor vhodný k provozování divadelního umění. Celý Projekt je nahlížen z hlediska divadelního ředitele, resp. osoby, která je za projekt zodpovědná. V úvodu jsou definovány základní pojmy a jsou vytyčeny obecné zákonitosti funkčního divadelního prostoru. Následně jsou popsána povolání, která mají vliv na výslednou podobu hotového díla, která mohou mít protichůdné potřeby a požadavky, proto je potřeba, aby byli všichni zúčastnění korigováni zmíněnou odpovědnou osobou (ředitelem). V další kapitole jsou popsány konkrétní právní instituty a procesy, které jsou pro Projekt stěžení. Těmi je obecně uzavírání smluv, které jsou často uzavírány jako veřejné zakázky. Následně je prozkoumáno financování a stavební řízení, jemuž předchází obligatorní vypracování určitých podkladových studií, což je předmětem další podkapitoly. V průběhu a po dokončení stavebních prací je vykonáván stavební dozor a před samotným vstoupením budovy do užívání je potřeba získat kolaudační souhlas. Vše výše uvedené je v práci podrobeno výzkumu. V poslední kapitole jsou zmapovány konkrétní projekty novostaveb, popř. rekonstrukcí českých divadel. Jmenovitě rekonstrukce dvorany Divadla na Zábradlí, novostavba Nového divadla v Plzni, adaptace kina Blaník na divadlo Studio DVA a konečně novostavba Nové scény Národního Divadla. Tyto projekty se liší v rozsahu, finanční náročnosti ad., nicméně mají rovněž mnohé styčné body a konkrétně ilustrují poznatky předložené čtenáři v předcházejících kapitolách.
Marketingový audit festivalu Divadlená Nitra
Surovková, Simona ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; SYROVÝ, Daniel (oponent)
Divadelná Nitra je medzinárodný divadelný festival s vyše 20-ročnou tradíciou, ktorý každoročne prináša do Nitry výber najlepších európskych inscenácií sezóny. Svojim návštevníkom ponúka prezentáciu špičkových diel súčasného činoherného divadla s presahom do tanečného, pohybového, výtvarného a hudobného umenia, nové a inšpiratívne umelecké formy, bohatý sprievodný a pracovný program, a množstvo iných umeleckých a kultúrnych aktivít. Festival je medzinárodne uznávaným kultúrnym podujatím a má zásadný význam v kontexte súčasného slovenského divadelného umenia. Napriek tomu, podobne ako veľa iných neziskových organizácií, každým rokom bojuje o zachovanie stabilnej finančnej situácie a aj pri vynaložení enormnej snahy a dlhoročných skúsenostiach manažmentu sa niektorým organizačným problémom nevyhne. Viaceré z nich súvisia s marketingom organizácie. Cieľom marketingového auditu je zanalyzovať aktuálnu situáciu, v ktorej sa festival Divadelná Nitra nachádza, zhodnotiť stav vlastných marketingových aktivít a na základe zistených výsledkov navrhnúť riešenia, ktoré by mohli pomôcť k zlepšeniu fungovania marketingu Divadelnej Nitry.
Nástroje posilování divácké loajality
Bouša, Jan ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; JEŽEK, Vlastimil (oponent)
Tato práce zkoumá problematiku zákaznické loajality jakožto marketingové disciplíny napříč obory a aplikuje získané znalosti v divadelním prostředí. Zobrazuje reálné zkušenosti firem a statistická data prokazující důležitost loajálních zákazníků. Zkoumá postoj českých divadel k této problematice pomocí vlastní ankety a odkazuje také na zahraniční průzkum. V práci je zmíněno téma shromažďování osobních údajů a CRM. Ve své praktické a zároveň nejrozsáhlejší části se dokument věnuje moderním nástrojům sloužícím k udržování každodenního kontaktu s divákem i příležitostným aktivitám na podporu vzájemného vztahu (sociální sítě, e-mail marketing, klub přátel / věrnostní program, SMS marketing, telemarketing, listovní direct mail, web chat, speciální eventy, crowdfunding) a navrhuje způsoby jejich správného a efektivního používání. Zdůrazňuje potenciál jednotlivých nástrojů ve vztahu k tématu. Kapitoly o nástrojích na posilování divácké loajality jsou doplněny úspěšnými příklady z kulturní a neziskové sféry.
Divadelní pokladny v Praze
Piliarik, Kateřina ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; JEŽEK, Vlastimil (oponent)
Práce se zabývá divadelními pokladnami v Praze. Představuje oblasti, které jsou v uvažování o významu divadelní pokladny klíčové - distribuce informací, vzhled a umístění pokladny, cenová politika a podpora prodeje. Zabývá se také segmentací publika a možnostmi jeho rozvoje. Práce je strukturovaná od obecně platných marketingových poznatků po praktické analýzy pokladen pěti vybraných pražských divadel. V teoretické části přináší několik konkrétních vysvětlení, proč je důležité vnímat pokladnu jako efektivní marketingový nástroj. Praktická část představuje vybrané pokladny a zkoumá tato kritéria: vzhled pokladny, podoba vstupenky, distribuce informací a úroveň prodeje upomínkových předmětů divadla.
Interní komunikace v kulturní sféře
Kravcová, Zuzana ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; ČUŘÍKOVÁ, Tamara (oponent)
Interní komunikace bývá často velmi opomíjenou a zanedbávanou součástí vztahů s veřejností, a to jak v komerční, tak i neziskové sféře. Přitom právě interní komunikace může výrazně ovlivňovat nejen fungování, ale i prosperitu a rozvoj organizace. Nedostatek potřebných informací a špatně nastavená komunikace častokrát vede k demotivaci, pasivitě, frustraci a zhoršeným pracovním výkonům zaměstnanců. Interní komunikace totiž neznamená pouhé předávaní informací od nadřízených k podřízeným, ale jedná se o proces utváření a vyjasňování postojů a chování pracovníků, zvyšování pocitu sounáležitosti a identifikace s organizací a její organizační kulturou. Předkládaná práce přináší výsledky praktického výzkumu v kulturních organizacích - konkrétně v Městských divadlech pražských, Národním divadle a Divadelní fakultě AMU - a odhaluje, jakými způsoby interní komunikace v těchto organizacích probíhá. Zaměřuje se na analýzu dostupných nástrojů a efektivní strategie řízení interní komunikace s ohledem na specifické podmínky uvnitř organizací působících v kulturní sféře.
Veřejná podpora kultury v Písku
Ruttenbacherová, Aneta ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; KAŠPAR, David (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s kulturní politikou města Písku a kulturními organizacemi, které město samo provozuje. Práce je rozdělena na stručný popis obecných faktů z historie a současnosti města, dále charakteristiku kulturní politiky státu i kraje, které jsou jedním z výchozích materiálů pro koncepci kultury města Písku na léta 2005-2020, které se v práci věnujeme. Nejpodstatnější část práce tvoří popis jednotlivých kulturních organizací provozovaných městem - Centra kultury Písek o. p. s., Sladovny Písek o. p. s. a Městské knihovny p. o. Hlavním smyslem této práce je popsat fungování těchto kulturních organizací ve městě a pokusit se vysledovat, jaké výhody a nevýhody přineslo městu založení Centra kultury o. p. s. (instituce, sdružující téměř všechny hlavní kulturní organizace ve městě). Přičemž vycházím z předpokladu, že tento krok byl nevýhodný jak pro město, tak i pro jednotlivé instituce.
INDIVIDUÁLNÍ DÁRCOVSTVÍ
Kašparová, Petra ; LEDVINOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; JEŽEK, Vlastimil (oponent)
Rozvoj a kontinuální práce s individuálním dárcovstvím je disciplínou, které se věnuje pouze několik kulturních organizací u nás. Mnoho jiných kulturních nestátních neziskových organizací stojí na počátku rozvoje strategie a plánování individuálního fundraisingu. Z toho důvodu se tato diplomová práce věnuje možným a využitelným strategiím v oblasti individuálního dárcovství, českým průzkumům motivace dárců, případovým studiím kulturních organizací, které s potenciálem mecenášství pracují a dalším aspektům, jejichž shrnutí by mělo zajistit základní vědomostní rámec pro tvorbu strategie kulturních organizací, které mohou v budoucnu objevit chuť a motivaci se potenciálu dárcovství hlouběji věnovat. Tato práce se snaží vyvrátit stereotypy v uvažování o individuálním dárcovství jako způsobu získávání prostředků bez potenciálu a historického kontextu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 JEŽEK, Václav
4 Ježek, Vladimír
5 Ježek, Václav
1 Ježek, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.