Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ivan Kurz a jeho skladatelská a pedagogická činnost
Lochovský, Martin ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autor této práce se snaží o vytvoření souhrnného portrétu současného českého skladatele a pedagoga Ivana Kurze se zaměřením na jeho skladatelskou a pedagogickou činnost. Cílem práce je zjistit, ucelit a poskytnout informace, které by dále svou částí pomohly při analýze české hudební tvorby konce 20. století a současnosti jak pro účely vědecké, tak pro účely didaktické. Mimoto vyzdvihne Ivana Kurze jako významnou osobnost moderní a současné české hudební scény. Práce se na začátku věnuje životopisu Ivana Kurze, dále se pak přesouvá k jeho dílu. Jeho skladatelská tvorba, která se stylově vyznačuje též postmoderním ideálem syntézy hudebních vyjadřovacích prostředků, zahrnuje především náměty duchovní a filozofické. Kurzova skladatelská činnost je bohatá a obsahuje celou řadu děl, např. symfonie, orchestrální skladby, sbory, kantáty, oratoria, komorní skladby, sonáty, melodram a další. Tyto jsou stručně popsány a je rovněž uvedeno jejich provedení a dostupné materiály v knihovnách. Práce též zmiňuje Kurzovu důležitou práci v oblasti filmové a scénické hudby v rámci jeho kooperace s význačnými českými režiséry. Z pedagogického hlediska tato práce stručně rozebírá díla pro zobcovou flétnu a dětské sbory, které mají souvislost s hudebním rozvojem dětí. Závěrečná část práce je věnována Kurzově pedagogické...
Využití zobcové flétny pro rozvoj řeči předškolních dětí
Martínková, Jana ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce pojednává o využití zobcové flétny a hudebních činností v logopedické prevenci u předškolních dětí. Teoretická část mapuje poznatky o řeči, poruchách komunikačních schopností s důrazem na vývojovou dysfázii a dyslalii. Značná část se zaměřuje na muzikoterapii a zobcovou flétnu jako na součást logopedické prevence. Praktická část analyzuje data z akčního výzkumu a obsahuje hloubkovou kazuistiku chlapce s vývojovou dysfázií. Zaměřuje se na vyhodnocení vlivu práce s dětmi v hudebním kroužku, na správné návyky při dýchání a melodické a rytmické cítění dětí.
Baletní hudba 19. a 20. století na pohádkové motivy se zaměřením na P. I. Čajkovského a S. Prokofjeva
Vilímová, Sheila ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Název diplomové práce: Baletní hudba 19. a 20. století na pohádkové motivy se zaměřením na P. I. Čajkovského a S. Prokofjeva Diplomová práce se zabývá pohádkovými motivy v baletní hudbě 19. a 20. století. Zaměřuje se především na pohádkové balety Petra Iljiče Čajkovského a Sergeje Prokofjeva. První kapitola se věnuje pohádkovým námětům v baletu v obecnější rovině a dále postupuje konkrétním zařazením těchto námětů do společensko-historického kontextu 19. a 20. století. Kapitola druhá se věnuje stručnému vývoji baletu od počátků jeho vzniku v 15. století a pokračuje dále až do 18. století. Chronologicky popisuje důležitá období a události, které se týkají baletu. Další část se zabývá romantickým baletem a baletní hudbou v 19. století ve Francii a v Dánsku. Ve čtvrté a páté kapitole jsou představena vrcholná baletní díla Labutí jezero, Spící krasavice a Louskáček hudebního skladatele Petra Iljiče Čajkovského a baletního choreografa Maria Petipy. Následně se práce soustředí na balet ve 20. století na pohádkové balety Igora Stravinského a hlavně Sergeje Prokofjeva. Většina těchto baletů vznikla ve spolupráci se uměleckým mecenášem Sergejem Ďagilevem. Poslední část nabízí různé aktivity, které je možné využít v hodinách hudební výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA pohádkové motivy, baletní hudba, romantický balet,...
Využití principů Orffova Schulwerku ve výuce hudební výchovy na Základní škole generála Františka Fajtla DFC v Letňanech
Koňaříková, Karolína ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce zkoumá Orffův Schulwerk jako systém myšlenek, použitelných ve výuce hudební výchovy a jeho uplatnění na Základní škole generála Františka Fajtla DFC v Praze 9 - Letňany. V první části stručně seznamuje s osobností Carla Orffa - pedagoga. Dále popisuje vznik Orffova Schulwerku v Německu, jeho základní myšlenky, adaptaci v Československu a vznik České Orffovy školy. Podrobně se věnuje škole, na které se vyučuje hudební výchova podle principů Orffova Schulwerku - Základní škole generála Františka Fajtla DFC v Letňanech. Několik kapitol je také věnováno zakladatelce této koncepce Lence Pospíšilové a jejím dalším projektům. Poslední část práce představuje výuku hudební výchovy ve třídách s hudebním zaměřením na prvním a druhém stupni této základní školy. Na základě výzkumu porovnává výuku dvou prvních tříd - s hudebním zaměřením a bez hudebního zaměření ve školním roce 2016/2017.
Hudba a tanec v mateřské škole. Návrh a realizace vlastního hudebně tanečního projektu
Adamusová, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce má za úkol teoreticky zhodnotit a prakticky dokázat, že děti v předškolním zařízení dovedou velice citlivě vnímat vážnou hudbu a vyjádřit ji pohybem, jsou-li správně vedeny a motivovány. Tato práce dále poskytne námět učitelům mateřských škol pro práci s vážnou hudbou, aby učili děti přijímat hudbu jako dar a vztah k hudbě dále v dětech rozvíjeli. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je teoretická a shrnuje nejdůležitější poznatky týkající se hudby a pohybu. Druhou část praktickou tvoří projekt, který úzce souvisí s výzkumem. Výsledky výzkumu nám objasnily skutečnost, do jaké míry rodiče dětí vnímají důležitost hudby, pohybu a tance a jakým způsobem tyto aspekty pro rozvoj svých dětí podporují. Realizací projektu s názvem: "Zaznělo jednou v přírodě", byl naplněn hlavní cíl diplomové práce.
Interpretačně technické problémy hry na zobcovou flétnu se zaměřením na barokní hudbu
Liptáková, Eva ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem výuky barokní interpretace na zobcovou flétnu se zaměřením na ZUŠ. Úvodní kapitoly přináší základní poznatky o historii nástroje a dostupných učebnicích pojednávajících o technice hry a způsobu interpretace barokní hudby. První část práce obsahuje soupis konzervatoří České republiky a vysokých škol u nás a sousedních zemích, na kterých se zobcová flétna dá studovat jako samostatný obor. Dále jsou v ní rozebrány jednotlivé složky techniky hry na zobcovou flétnu - dechová, artikulační a prstová technika. Samostatná kapitola je věnována způsobu zdobení skladeb. Druhá část práce přináší názorné ukázky práce s hudebním materiálem hráčů různých ročníků na ZUŠ. Jednotlivé skladby jsou rozebrány z pohledu dýchání, prstové techniky, artikulace, a na závěr je připojena praktická ukázka zdobení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Hurníková, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.