Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vidlicové osmiválcové motory BMW
Domský, Viktor ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na vývoj vidlicových osmiválcových motorů společnosti BMW, vyráběných pro sériové, sportovní i závodní vozy. V první části je historie značky BMW a vliv sou-časné legislativy, technika motorů a jejich značení. V druhé části je chronologický přehled vývoje motorů. U motorů v práci jsou zmíněna zajímavá technická řešení, výkonnostní parametry a použití. Vybrané motory jsou srovnány se soudobou konkurencí.
Prodlužovač dojezdu elektromobilu
Jelínek, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o konstrukčním návrhu čtyřdobého motoru se dvěma válci, sloužícímu jako prodlužovač dojezdu. První kapitola stručně popisuje firmu Škoda Auto a.s., pro níž byl výsledný prodlužovač dojezdu navrhován a uvádí dostupná elektrická a hybridní vozidla vyráběna touto firmou. Další kapitola pojednává o rozdělení hybridních vozidel, jakožto určitém mezikroku pro využití elektromobilů, důvodu jejich využití a vymezení výhod a nevýhod jednotlivých variant hybridních vozidel. Třetí kapitola obsahuje popis vzniku koncepčního návrhu celého motoru a podrobněji je zde popsán popis návrhu a „rozvážení“ klikového hřídele. V poslední kapitole je popsán výpočet dynamiky klikového hřídele a zatížení jednotlivých částí. Výsledná bezpečnosti klikového hřídele je určena porovnáním vypočtených hodnot se sériově produkovaným motorem 1,0 MPI evo, z něhož popisovaný prodlužovač dojezdu vychází.
Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru
Herka, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce popisuje konstrukční řešení sacích kanálů soudobých spalovacích motorů, jejich základní vlastnosti a jednotlivé typy proudění. Práce je zaměřena na experimentálním měření reálného sacího kanálu motoru Husaberg, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky počítačové simulace v systému CFD. Dále popisuje tvorbu 3D parametrického modelu v systému Pro/ENGINNEER na základě reálné geometrie získané systémem ATOS. Na konci práce je porovnání výsledků počítačové simulace původní geometrie kanálu s původními ventily s různými změnami variant tvarů ventilů.
Řešení dynamiky pohonné jednotky ve vozidle
Hodas, David ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení a volba nejvhodnější možnosti uložení pohonné jednotky ve vozidle kategorie Formule Student. Hodnotí celkové dynamické chování pohonné jednotky, která má být uložena v rámu vozu této třídy vozidel. V závěru práce je provedeno posouzení navržené varianty uložení motoru a studie parametrů, které nejvíce ovlivňují vibrace.
Analýza vnitřní termodynamiky spalovacího motoru
Čajka, Lukáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vnitřní termodynamiky spalovacího motoru. V úvodu práce je uveden přehled snímačů používaných pro měření tlaku ve spalovacím prostoru motoru. Další část se zabývá návrhem měřícího řetězce. Hlavní část tvoří sestavení výpočtového programu sloužícího k analýze indikátorového diagramu. Závěr práce hodnotí získané výsledky a postupy.
Technický demonstrátor čtyřdobého zážehového nepřeplňovaného motoru
Chovanec, Stanislav ; Krátký, Martin (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem jednoválcového motoru, který slouží jako technický demonstrátor čtyřválcového nepřeplňovaného zážehového motoru Mazda Skyactiv-G. Úvod práce se zabývá konstrukcí nepřeplňovaných zážehových motorů a srovnáním jejich výkonnostních parametrů. Výpočtová část obsahuje silové působení v klikovém mechanismu. Výpočty z této kapitoly jsou poté využity při MKP výpočtu ojnice ve dvou kritických stavech.
Jednoválcový motor pro silniční motocykl
Čech, Martin ; Molcar, Martin (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o konstrukci čtyřdobého spalovacího motoru pro silniční motocykl do objemu 250 cm3. Jelikož se jedná o silniční motocykl, je v úvodu nastíněna legislativa ČR pro danou kategorii. Dále jsou formou rešerše rozebrány soudobé motory podobné koncepce, předlohový a konkurenční. Poté je v práci popisován postup při řešení a práce na samotné konstrukci, srovnání třecích ztrát na hlavním ložisku klikového hřídele a shrnutí poznatků v závěru.
Zvýšení výkonových parametrů zážehového jednoválcového dvoudobého motoru
Stejskal, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčních úprav dvoudobého motoru s cílem zvýšení jeho výkonových parametrů. V úvodu jsou shrnuta různá řešení dvoudobých motorů. Další část práce se věnuje návrhu úprav výkonových částí motoru, jejich realizaci a následné modifikaci. Práce obsahuje deformačně napjatostní analýzu pístu, jejíž součástí je kompletní indikace tlaků ve dvoudobém motoru. Dosažené výsledky MKP analýzy byly využity k návrhu vhodnější geometrie pístu.
Prodlužovače dojezdu elektromobilů
Kroupa, Jiří ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o prodlužovačích dojezdu elektromobilů se zaměřením především na pístové spalovací motory. V první části jsou naznačeny důvody použití prodlužovače dojezdu a je také vysvětlen princip použití této koncepce v pohonné soustavě elektromobilu. Dále jsou stanoveny požadavky na spalovací motor sloužící jako prodlužovač dojezdu a z nich vyplývající parametry pro jeho vývoj. Druhá část práce pojednává o motorech konkrétních výrobců. Tři motory jsou rozebrány podrobně s důrazem především na vývoj, technické parametry a provozní režim. Jsou uvedeny i další prodlužovače s jejich základními parametry. V závěru je zmíněn přínos prodlužovačů dojezdu a je nastíněn další možný vývoj v této oblasti.
Implementace "Start&Stop" systému do osobního vozidla se vznětovým motorem
Fajkus, Martin ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o implementaci „Start&Stop“ systému u osobních vozidel se vznětovými motory. Vytváří přehled úprav a změn nutných k zařazení systému, dále posuzuje vliv systému na jízdu vozidla, jak z hlediska komfortu tak i bezpečnosti, jeho výhody a nevýhody v městském i jiném cyklu. Jelikož nebývá tento systém zařazen samostatně, budou zde rozebrány i nadřazené systémy, ve kterých je implementován.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Drápal, Ladislav
2 Drápal, Libor
2 Drápal, Luděk
3 Drápal, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.