Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí236 - 245dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohyb a mimoškolní aktivity dětí v Písku
Kroutilová, Gabriela ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce sleduje aktivity dětí školního věku na první stupni základních škol v Písku. V teoretické části objasněním základní pojmy týkající se volnočasových aktivit. Dále nastíním možnosti volnočasových aktivit, které děti mohou navštěvovat v městě Písku. V praktické části bakalářské práce je realizováno dotazníkové šetření za účelem získání informací o volném čase dětí chodících do 5 tříd I. stupně základních škol v Písku. Dalším cílem je zjistit jaký je rozdíl mezi poptávkou a nabídkou volnočasových aktivit. Zda je trh dostatečně nasycen nabídkou volno časových aktivit, nebo zda se objevuje poptávka po volnočasových aktivitách, které ve městě nejsou. Posledním cílem je zjistit, zda dětem při výběru pomáhali rodiče, kamarádi nebo jestli se pro danou pohybovou aktivitu rozhodli sami. Pro dotazníkové šetření budou vybrány dvě školy a to ZŠ J. K. Tyla a ZŠ T. G. Masaryka obě z Písku. Klíčová slova Volný čas, volnočasová aktivita, zdraví a volný čas, zařízení pro volný čas v městě Písku.
Význam volnočasových aktivit na boarding school
Vuchtrlová, Ilona ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Instituce boarding school je v našem kulturním prostředí něčím ojedinělým, specifika této formy vzdělávání se promítají do všech aspektů školního života. Co však činí kolejní školu nejvíce unikátní, je těsná provázanost školního a mimoškolního života. Psychologové zajímající se o děti školního věku, vždy věnovali část své pozornosti mimoškolním aktivitám. Není ničím překvapujícím, že od určitého věku pro nás vedle školního života hraje důležitou roli právě mimoškolní život, naše volnočasové aktivity. Nezřídka se tak stává, že referenční skupinou školních dětí již není jejich třída, ale právě lidé, se kterými se potkávají v rámci kroužků a volnočasových aktivit. Tato práce se snaží zmapovat, jak tomu je u dětí žijících na boarding school. Žít v boarding school znamená ,,pohybovat se" uvnitř relativně úzkého okruhu lidí. Hlubší porozumění aspektům formujícím přátelství mezi žáky uvnitř boarding school není pouze zajímavou výzkumnou otázkou a výzvou, ale může být přínosem pro všechny, kdo pracují s žáky v rámci kolejních škol, ať již jako vychovatelé, učitelé, pedagogové volného času či výchovní poradci a školní psychologové.
Problémy, se kterými se setkává začínající učitel na základní škole
Naděje, Jakub ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Indikativní abstrakt Čtenář se v teoretické části práce kromě vymezení pojmu začínajícího učitele dozví možné důvody vedoucí jedince k výběru učitelského povolání. Dále je možné dočíst se o specificích učitelské profese jako je stárnutí pedagogických sborů, feminizace, profesní deformace a další. Po jedné kapitole je věnováno nejistotám začínajících učitelů a jejich činnostem. Studenty pedagogických oborů možná zaujmou kapitoly věnující se pedagogické přípravě budoucích učitelů, autoritě a nestandardním situacím. Závěrečná kapitola teoretické části je věnována kvalitě učitele v českém a světovém kontextu. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření mezi začínajícími učiteli na základních školách. Šetření přináší pohled na učitelskou profesi mladýma očima. Z výsledků je možné vyčíst, s kterými činnostmi se začínající učitelé na základních školách nejvíce potýkají, a které jim naopak nečiní problémy.
Fenomén Facebook jako součást života mladé generace
Bláhová, Karolína ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Cílem bakalářské práce "Fenomén Facebook jako součást života mladé generace" je v teoretické části představit sociální síť Facebook a dále zjistit v rámci výzkumu jaké důvody vedou uživatele k jejímu využívání. V teoretické části bakalářské práce jsou představeny sociální sítě a zvláštní pozornost je pak věnována sociální síti Facebook. Dále jsou zmíněny nebezpečné jevy spojené se sociálními sítěmi a kyberprostorem. Ve výzkumné části jsou pomocí metody tzv. otevřeného kódování zpracovány rozhovory se šesti respondenty, kteří odpovídali na otázky týkající se jejich aktivit, provozovaných na Facebooku. Pro verifikaci a doplnění jejich výpovědí byla použita metoda analýzy elektronických dokumentů, která spočívala v pozorování jejich aktivity na síti Facebook.
Morální vývoj u dítěte s poruchou chování
Gargošová Smolíková, Věra ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se zabývá problematikou morálního vývoje u dětí s diagnostikovanou poruchou chování především nespecifického charakteru. Cílem teoretické části práce je na podkladě literární rešerše zmapovat základní teoretická východiska zmíněné problematiky s návazností na samotný výzkumný projekt. Zpracovány jsou obecné aspekty procesu socializace, norem a základních konceptů morálního vývoje člověka. Svou pozornost jsme dále zaměřili na socializační odchylku, její etiologii a na instituce, které se zabývají se nápravnou péčí, a to i v historickém kontextu. Praktická část rigorózní práce mapuje aktuální stav morálního usuzování a odlišností v oblasti temperamentu u dětí s poruchou chování. Nasbíraná data jsou v obou výzkumných studiích za pomoci vhodných statistických metod porovnána s daty získanými z kontrolního výběrového souboru žáků základních a středních škol, kteří nemají diagnostikovanou poruchu chování. Výsledky sběru dat poukazují na skutečnost, že statisticky významná část oslovených klientů institucí náhradní výchovné péče typu výchovný ústav a dětský domov se školou se aktuálně nachází v prekonvenční úrovni morálního usuzování. Za pomoci korelační studie jsme dále zmapovali odlišnosti v oblasti temperamentu jako dílčí oblasti osobnosti. Je patrné, že mezi výběrovými...
Volný čas středoškolské mládeže v Karlových Varech
Horová, Kateřina ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit jak tráví středoškolská mládež v Karlových Varech volný čas a přispět ke zlepšení trávení volného času. Volný čas je nedílnou součástí života mládeže. Dalším důvodem pro vytvoření práce na toto téma je zlepšení komunikace a spolupráce učitele se žáky. Výzkum probíhal na 4 středních školách v Karlových Varech. Tyto školy jsou různého zaměření. Teoretická část se zaměřuje především na volný čas, na jeho funkce, formy, historii a instituce. V praktické části jsou zjištěná data pro realizaci výzkumu. Následně jsou hodnoceny hypotézy, které jsou stanovené na začátku práce. Závěr hodnotí celou práci a navrhuje zlepšení trávení volného času mládeže. Klíčová slova Volný čas, středoškolská mládež, volnočasové aktivity, životní styl, dotazník, zájmový kroužek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí236 - 245dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 BLAŽKOVÁ, Veronika
4 Blažková, Vendula
3 Blažková, Vlasta
2 Blažková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.