Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 177 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza sociálního podniku podle TESSEA: Případová studie Pracovní Sobota s. r. o.
Hrabáková, Štěpánka ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Cílem práce byla analýza sociálního podniku podle kritérií vypracovaných Tematickou sítí pro sociální ekonomiku TESSEA. Analýza sociálního podniku byla realizována pomocí případové studie. Analýzou dokumentů, byly získány informace, o tom, která kritéria sociálního podniku podle TESSEA subjekt naplňuje, nebo nenaplňuje. Dále byly popsány a analyzovány mechanismy, které způsobují nenaplňování těchto kritérií. Tato data byla získána prostřednictvím rozhovorů s reprezentanty vybraného sociálního podniku. Po provedení výzkumu bylo možné konstatovat, že vybraný sociální podnik splňuje kritéria TESSEA pro sociální podniky, a také byly pojmenovány faktory, které dle zástupců podniku ovlivňují fakt, že některá kritéria nejsou organizací naplňována. Mezi tyto hlavní faktory patří nedostatek finančních a časových zdrojů, nedostatečné know-how, legislativní omezení či napodobování ziskových firem.
Podoba naplňování principů komunitního vzdělávání v praxi. Případová studie komunitní školy
Dvořáčková, Veronika ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Černý, Karel (oponent)
Cílem práce je zasazení konceptu komunitního vzdělávání do širší perspektivy histo- ricko-sociologického rázu a provedení případové studie zaměřené na to, jakým způ- sobem dochází v rámci činnosti vybrané české základní komunitní školy k naplňování principů komunitního vzdělávání v praxi. Práce se nejdříve soustředí na obecné před- stavení základních pojmů, se kterými se komunitní vzdělávání pojí (tj. na termíny vzdělávání a komunita). Poté následuje popis a rozbor principů komunitního vzdělá- vání a přehled jeho historických kořenů nejprve v zahraničí a poté i v České republice. Pozornost je dále věnována subjektům, které se v českém kontextu komunitnímu vzdělávání věnují, a to s důrazem na roli a spolupráci základních škol a organizací občanské společnosti. Po této teoreticky zaměřené části následuje empirická část, ve které je představen design provedené případové studie, základní škola, na které byl výzkum realizován, a samotný průběh a výsledky výzkumu. Klíčová slova komunitní vzdělávání, principy komunitního vzdělávání, komunita, celoživotní učení, komunitní školy, organizace občanské společnosti
Rozvoj lidských zdrojů v projektu Fusion
Vyvialová, Zuzana ; Šobáňová, Petra (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou vedení jako leadershipu, popisuje styly vedení, zamýšlí se nad osobností vedoucího a zda je vůbec reálné, se leadershipu naučit. Na to navazuje týmovou práci, zodpovídá otázky, co je tým, jaké jsou charakteristiky úspěšného týmu, a co naopak vede k selhání týmu. Dále se zabývá otázkou dobrovolnictví, kdo je to dobrovolník, jaká je jeho role v organizaci a jaké jsou jeho potřeby. Zlehka se dotýká problematiky rozvoje lidských zdrojů V praktické části se práce věnuje projektu Fusion, popisuje jeho činnost, jak funguje v rámci České republiky a zlehka se dotýká i zahraničního fungování. Na základě výzkumu pak ukazuje potřeby Fusion vedoucích a navrhuje školení dle jejich potřeb. Klíčová slova: Leadership, Týmová práce, Dobrovolnictví, Rozvoj lidských zdrojů, Fusion
Komercionalizace organizací občanského sektoru, Analýza komerčních aktivit českých OOS v oblasti sociální rehabilitace
Gala, Antonín ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Český Diplomová práce se zabývá komercionalizací a komerčními aktivitami českých organizací občanského sektoru poskytujících sociální služby v segmentu sociální rehabilitace. V první, teoretické části, je uvedena problematika komercionalizace samotné, dále je uveden přehled zkoumaných právnických osob a užité organizační teorie. V druhé, metodologické části je předveden design kvantitativního výzkumu a veškeré metodologické náležitosti výzkumu. Třetí, empirická část se zabývá vyhodnocením výzkumu diplomové práce. Provedený výzkum měl formu dotazníkového šetření a byly zjišťovány podoby komerčních aktivit, míra komercionalizace a faktory vedoucí OOS k přijetí komerčních aktivit. Bylo zjištěno, že nadpoloviční většina zkoumaných organizací komerční činnost vykonává, nejčastější podobou komerční činnosti je projed služeb a výrobků. Dále z výzkumu vyplynula nízká míra komercionalizace s potenciálem růstu do budoucna, nejčastějšími faktory k přijetí komerčních aktivit byly umístění klientů na pracovní trh a nejistota příjmů z dotací od státu, popř. EU.
Pozorované přínosy mentoringových vztahů z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálu
Šedinová, Petra ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
Diplomová práce zkoumá vliv partnerského setkávání dvojic dobrovolníka a dítěte či dospívajícího v rámci komunitních mentoringových programů pro mládež z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálu na příjemce péče, tedy děti či dospívající vystavené rizikovým faktorům či rizikovému prostředí. Tato práce je sekundární analýzou dat Mezinárodního srovnávacího výzkumu mentoringu v mentoringovém programu Big Brothers Big Sisters- Pět P v České republice, hloubkové a déletrvající studie, která je v tomto ohledu výjimečným zdrojem. V kontextu zkoumaných záměrů je sledováno 7 mentoringových dvojic na svém počátku a po cca ročním odstupu, a hodnoceno toto působení v souvislosti s přítomností atributů podílejících se na zvyšování občanské angažovanosti a sociálního kapitálu, které jsou v kontextu této diplomové práce blíže představeny. Klíčová slova Mentoring, mentoringové programy, občanství, občanská angažovanost, sociální kapitál, sítě, dobrovolnictví, volný čas, komunitní intervence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 177 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.