Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání časově závislých metod pro převod barevného obrazu na šedotónový
Vlkovič, Vladimír ; Hradiš, Michal (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá porovnaním časovo závislých metód prevodu videa do šedotónu pomocou používateľského experimentu. Metodika testovania je založená na párovom teste pomocou metódy 2AFC. Obsahuje 2 varianty testov: test s referenčným videom a test bez referenčného videa. Pri analýze výsledkov je použitý koeficient zhody a koeficient konzistentnosti a korelačný koeficient. Používateľského testu sa zúčastnilo 60 ľudí ktorý vykonali 7200 párových porovnaní videí. Z testu bolo zistené, že najuniverzálnejšou metódou je časovo závislá metóda Hu14 a takisto bolo zistené, že niekoľko časovo nezávislých metód sa  dostalo pred závislú metódu Kim09. Bol zaznamenaný čiastočný vplyv výberu vstupného videa na výkonnosť metód. Bola zistená korelácia medzi testom bez referencie a testom s referenciou. Hlavným prínosom tejto práce, že aj metódy určené pre obrázky dokážu byť za istých okolností konkurencieschopné v rámci metód určených pre video. Ďalším prínosom je zistenie, že pridanie referčného videa ovplyvnilo rozhodovanie účastníkov len v malej miere
Návrh a implementace hry pro konzoli Nintendo Game Boy
Krejčíř, Štěpán ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce čtenáře stručně seznamuje s kontextem, v jakém byla na trh uvedena přenosná herní konzole Nintendo Game Boy. Zaměřuje se na způsob vývoje pro tuto konzoli, uvádí vlastnosti konzole, které je důležité znát pro psaní efektivního kódu a navrhuje řešení k některým častým problémů. V praktické části je popsán návrh a implementace rytmické hry pro Game Boy s využitím jazyka C a toolkitu GBDK-2020.
Simulace sněhových a ledových struktur
Čech, Ondřej ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací vzniku ledovcových struktur, známých jako Kajícníci. Simulace je založena na matematickém modelu formování těchto struktur vytvořeném M. D. Betterton. Implementace je realizována v jazyce C++, výstupem je rastrový obrázek obsahující výškovou mapu ledové vrstvy, kterou lze vykreslit jako 3D objekt pomocí programu Blender.
Výpočetní re-fotografie
Červenka, Adam ; Šolony, Marek (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Pořizování fotografií podle historických snímků je předmětem zájmu jak pro fotografy, tak i badatele. Tímto způsobem lze pozorovat vývoj místa, případně jeho okolí, v časovém rozmezí. Problém může nastat v případě nalezení stejného pohledu jako u referenčního snímku. Nalezení totožného pohledu se obvykle řeší jen manuálně. Fotografové se v takovém případě musí spoléhat na odhad a fotografický um. Tento způsob může být nepřesný a pro fotografa značně nepohodlný. Řešení představuje refotografický algoritmus, který využívá postupy z oboru počítačového vidění.
Algoritmy pro automatický ořez fotografií
Ambrož, Vít ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je studium a implementace metod, které umožňují automatický ořez fotografií tak, aby výsledek ořezu byl použitelný z fotografického hlediska. V této práci jsou provedeny experimenty s třemi vybranými metodami a na jejich základě jsou diskutovány možné optimalizace. Jsou zde také popsány konkrétní vlastnosti jednotlivých algoritmů a provedeno zhodnocení výsledků automatického ořezu podle uživatelského testování.
Sémantická segmentace v horském prostředí
Pelikán, Jakub ; Čadík, Martin (oponent) ; Brejcha, Jan (vedoucí práce)
Sémantická segmentace je jedním z klasických problémů počítačového vidění a silným nástrojem pro strojové zpracování a pochopení scény. V této práci nasazujeme sémantickou segmentaci v čistě horském prostředí. Hlavní motivací naší práce je možnost použití sémantické segmentace pro automatické zjištění geografické pozice, kde byla fotografie pořízena. V této práci jsme zhodnotili aktuální metody sémantické segmentace a vybrali z nich tři, které jsou vhodné pro adaptování do horského prostředí. Vhodně jsme rozdělili datovou sadu obsahující horské fotografie na validační, trénovací a testovací množinu tak, aby je bylo možné použít pro dotrénování vybraných metod sémantické segmentace. Na horských datech jsme dotrénovali modely z vybraných metod. Segmenty z nejlepších dotrénovaných modelů jsme nechali vyhodnotit respondenty pomocí elektronického dotazníku a také jsme je použili v procesu odhadu orientace kamery. Ukázali jsme, že vybrané metody sémantické segmentace lze úspěšně použít v horském prostředí. Naše modely jsou dotrénovány na 11, 5 nebo 4 horských třídách a nejlepší z nich dosahují na 4 třídách hodnocení mean IU 57.4%. Modely jsou použitelné i prakticky, což jsme ukázali jejich nasazením jako součást procesu odhadu orientace kamery.
Mobilní aplikace pro automatický záznam šachové partie
Jiruška, Adam ; Bobák, Petr (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou aplikace pro mobilní zařízení, která zaznamenává průběh šachové partie. K tomu využívá rozpoznávání obrazu z kamery zařízení, jež zpracovává. Šachové figurky jsou rozpoznávány pomocí neuronové sítě. Aplikace má využití v záznamu tréninkových nebo i soutěžních partií a jejich následné analýze. Pro analýzu poskytuje zápis partie ve standardní šachové notaci. K partiím si také hráči mohou dávat různé poznámky.
Metody zvýrazňující detaily ve fotografii
Hudziec, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tato práce studuje 4 metody pro zvýrazňování detailů v digitálních fotografiích. Algoritmy metod jsou popsány a implementovány do stávajícího systému pomocí C++ a OpenCV. Metody jsou následně porovnány z hlediska časové a paměťové náročnosti a vyhodnoceny jsou také jejich výsledky pomocí uživatelského dotazníku. Práce obecně poskytuje přehled současných metod pro zvýraznění detailů ve fotografii a diskutuje jejich budoucí vývoj.
Visual Localization in Natural Environments
Brejcha, Jan ; Sattler, Torsten (oponent) ; Matas, Jiří (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
We focus our work on camera position and orientation estimation given a query photograph; we call this problem visual geo-localization. Specifically, we focus on photographs captured in natural, mountainous environments. We introduce a thorough review of state-of-the-art computer vision methods, datasets, and evaluation practices for visual geo-localization problems. The survey revealed that researchers usually cast visual geo-localization in natural environments as a similarity or a correspondence search between an input photograph and a terrain model; we call this problem the cross-domain matching. We identified three main goals to improve over the state of the art in visual geo-localization in mountainous environments using cross-domain matching: (I) the need for new datasets for training, validation, and evaluation of cross-domain visual geo-localization algorithms, (II) the need to verify whether the cross-domain matching algorithms may benefit from using different features-horizon lines, edge maps, semantic segmentation, and satellite imagery, (III) the need to illustrate the usefulness of visual geo-localization methods by developing novel applications. In this thesis, we thoroughly describe our research studies to illustrate how we examined particular goals. We introduce several novel datasets for evaluation and training of cross-domain matching methods. These novel datasets allowed us to propose a novel method for cross-domain photo-to-terrain matching using a combination of semantic segments and classic edge-based features. We illustrate the benefits of our novel approach over the state of the art on camera orientation estimation. Furthermore, we propose a meta-algorithm based on a cross-domain Structure from Motion for a weakly supervised acquisition of cameras aligned with the synthetic terrain. This novel cross-domain data acquisition scheme allowed us to train a compact cross-domain keypoint descriptor. We illustrate the descriptor performance by estimating full camera pose by matching the query photograph to the rendered terrain model. Finally, we demonstrate a practical usability of outdoor visual geo-localization by designing a novel application of photography presentation on a computer screen or in virtual reality. Moreover, we illustrate that our novel presentation method helps the user with complex outdoor scene understanding and improves self-localization in unvisited outdoor environments.
Dynamická prezentace fotografií s využitím hloubkové mapy
Hanzlíček, Jiří ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou, jak využít hloubkovou mapu k dynamické prezentaci statické fotografie. V práci je představen algoritmus sloužící k vytvoření prostorového modelu. Ten poslouží k vykreslení objektů na vstupní fotografii tak, aby při pohybu virtuální kamery v jeho okolí došlo k vytvoření paralax efektu díky hloubce v obrazu. Dále je v práci navržen postup, jak vyplnit chybějící obrazová data v modelu. Je navrženo využití techniky nazývané vedená syntéza textur, kde dochází k využití vykresleného modelu v roli vodítka syntézy. Doplněné obrazové informace do modelu následně umožňují větší svobodu pohybu virtuální kamery v okolí modelu, aniž by docházelo k vykreslení vizuálně rušivých fragmentů. Výsledný pohyb virtuální kamery je možné následně uložit do jednoduché video sekvence, která poslouží k prezentaci vstupní fotografie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.