Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Senioři a jejich přístup k pravidelným pohybovým aktivitám
Dvořáčková, Kristýna ; Nováková, Svatava (oponent) ; Korvas, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá účastí a přístupem seniorů na pravidelných pohybových aktivitách. V teoretické části se zaměřuje na danou problematiku zlepšení účasti neaktivních seniorů na pohybových aktivitách a vymezuje klíčová slova. V praktické části jsou na základě analýzy prostředí a anketního šetření zpracovány výsledky, je poukázáno na možné nedostatky této problematiky a je navrženo vlastní řešení. Práce se zaměřuje na seniory města Brna a jeho blízkého okolí, kteří jsou v praktické části rozděleni na dvě skupiny. Účastníci Pohybového studia pro seniory, fungujícího v rámci Univerzity třetího věku na Vysokém učení technickém v Brně, jsou porovnáni se stejným vzorkem seniorů z Brna a blízkého okolí.
Interaktivní výuka pro U3V
Vavřínek, Aleš ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Sehnalová, Pavla (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je určena pro Univerzitu třetího věku při VUT v Brně (U3V). Zejména pro její studenty, kterými jsou osoby staršího věku, kteří se chtějí i po překročení určité věkové hranice nadále vzdělávat a jít s dobou. Tato práce byla vytvořena pomocí jazyků HTML, CSS, PHP, JavaScript s použitím databáze MySQL.
Simulátor a trenažer digitálních fotoaparátů řady Kodak EasyShare Z612
Michálek, Viktor ; Drozdová, Martina (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou manuálu a simulátoru digitálního fotoaparátu Kodak EasyShare Z612. Hlavním cílem těchto materiálů je sloužit jako podpora pro výuku na univerzitě třetího věku. První část popisuje problematiku digitální fotografie a výběr technologií vhodných pro implementaci. Druhá část popisuje jednotlivé etapy tvorby simulátoru. V závěru práce jsou probrány dosažené výsledky a navržena možná budoucí rozšíření.
Simulátor a trenažer digitálních fotoaparátů řady CANON IXUS 60
Melkes, Ondřej ; Drozdová, Martina (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou výukových manuálů a simulace pro digitální fotoaparát Canon IXUS 60. Hlavní učel manuálů je podpora výuky na univerzitě třetího věku, proto je důraz kladen na  přehlednost. Simulace digitálního fotoaparátu umožňuje vyzkoušet možnosti zařízení, jak při výuce, tak před koupí.
Simulátor a trenažer digitálních fotoaparátů řady PANASONIC FZ7
Bielik, Branislav ; Drozdová, Martina (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce Simulátor a trenažér digitálních fotoaparátů řady Panasonic FZ7 se zabývá návrhem a realizací výukových manuálů a trenažéru pro tento digitální fotoaparát. Aplikace bude sloužit na podporu výuky na Univerzitě třetího věku. Implementace je pomocí Adobe Flash a programovacího jazyka ActionScript. Jsou zde popsány základy fotografování jako aj tvorby aplikací v prostředí Flash. Simulace umožňuje vyzkoušet možnosti zařízení při výuce a manuál přehledným způsobem vysvětlí základní použití fotoaparátu.
Vzdělávání seniorů v rámci U3V z pohledu lektorů
Havelková, Lucie ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je vzdělávání seniorů v rámci univerzit třetího věku na Univerzitě Karlově v Praze z pohledu lektorů. Práce se zabývá klíčovými aspekty tohoto tématu, a to jak z teoretického, tak i praktického hlediska. Hlavním cílem je porozumět procesu vzdělávání seniorů, jak ho vnímají lektoři. Práce popisuje jejich získané zkušenosti, možnosti rozvoje vzdělávání seniorů a vnímané bariéry ve vzdělávání této populace na U3V v rámci celoživotního učení. Teoretická část práce slouží jako základní rámec pro pochopení problematiky vzdělávání seniorů. Využívá odbornou literaturu k definování klíčových pojmů a konceptů. Důraz je kladen na význam celoživotního učení pro seniory a na specifika vzdělávacího procesu v tomto kontextu. Další kapitoly jsou zaměřeny na samotné lektory v souvislosti s didaktickým procesem a psychodidaktikou. Zabývají se osobností lektora, jeho rolí a jeho kompetencemi. Praktickou část práce tvoří samotný výzkum. Ten byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů autorky s lektory celoživotního vzdělávání. Kladené otázky se týkaly oblasti zkušeností lektorů se vzděláváním seniorů, možných bariér v této oblasti a také toho, jaké možnosti vidí v oblasti celoživotního vzdělávání. Získané odpovědi přinesly také užitečné informace o motivaci lektorů pro jejich...
Vzdělávání seniorů v rámci U3V z pohledu lektorů
Havelková, Lucie ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Danuše (oponent)
1 ABSTRAKT Tématem práce je vzdělávání seniorů v rámci univerzit třetího věku na Univerzitě Karlově z pohledu lektorů. Práce popisuje jejich získané zkušenosti, možnosti a vnímané bariéry ve vzdělávání této populace na U3V v rámci celoživotního učení. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy pomocí odborné literatury. Pojednává o významu učení se populace seniorů a o specifikách tohoto edukačního procesu. Další kapitoly jsou zaměřeny na samotné lektory v souvislosti s didaktickým procesem a psychodidaktikou. Zabývají se osobností lektora, jeho rolí a jeho kompetencemi. Teoretická část je doplněna o data o vývoji U3V na Univerzitě Karlově. KLÍČOVÁ SLOVA celoživotní vzdělávání, motivace seniorů ke vzdělávání, stárnutí, senioři, Univerzita třetího věku, U3V, bariéry ve vzdělávání
Vývoj sociální péče a formy vzdělávaní seniorů v ČR
Foltýn, Jan
Předložená práce se věnuje problematice života seniorů v České republice. Se stářím je spojena celá řada změn, které mají vliv na kvalitu života jedince. Jedná se o fyzické, psychologické a sociální změny, které se projevují ve všech oblastech života jedince. Nejspíše největší změnou je pro seniora odchod do důchodu, který je mimo jiné doprovázen hledáním nové životní náplně. V tomto ohledu může pomoci možnost dále studovat. Senioři mohou využít celé řady forem dalšího vzdělávání. Nejčastěji však vyhledávají vzdělávací aktivity realizované v rámci univerzit třetího věku. V rámci předložené práce tedy bude zjišťován vztah mezi kvalitou života seniorů a vzděláváním v rámci U3V. Za tímto účelem byla analyzována data Českého statistického úřadu týkající se života seniorů a realizováno dotazníkové šetření mezi seniory. Cílem práce bylo zjistit, jak se liší vnímání kvality života seniorů navštěvujících univerzity třetího věku a seniorů, kteří na univerzitách třetího věku nestudují.
Jaká je motivace seniorů ke studiu univerzit třetího věku?
BLAŽKOVÁ, Adéla
Předložená práce je zaměřena na motivaci ke studiu U3V. Hlavním cílem práce je pomocí výzkumu uvést nejčastější druhy motivace seniorů ke studiu U3V a dát je do souvislostí s aspekty, které tuto motivaci mohou ovlivňovat. Tato práce je zaměřena na motivaci jako takovou a věnuje se již stávající teorii motivace a snaží se ji využít pro poznání motivace ke studiu U3V. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
Vzdělávání seniorů v rámci univerzity třetího věku jako forma aktivního stárnutí
IFKOVICH, Veronika
Tato bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání v rámci univerzity třetího věku jako jednu z často zmiňovaných aktivit majících pozitivní vliv na seniory v rámci podpory aktivního stárnutí. Cílem této bakalářské práce je zmapovat motivaci seniorů ke vzdělávání na univerzitě třetího věku. Práce je dělena na dvě části. Teoretickou a empirickou. První část, teoretická, obsahuje čtyři kapitoly. První kapitola se zabývá stářím, stárnutím, aktivním stárnutím, životním stylem a volným časem seniorů. Druhá kapitola se týká sociálních a mezigeneračních kontaktů a bariér v životě seniorů. Třetí kapitola se věnuje vzdělávání seniorů a motivaci ke vzdělávání. Čtvrtá kapitola se zabývá institucemi, které zajišťují vzdělávání seniorů, a informačními a komunikačními technologiemi. V druhé, empirické, části, nalezneme cíl bakalářské práce, kterým je zjistit, jakým způsobem jsou senioři motivováni ke vzdělávání na univerzitě třetího věku. V rámci této bakalářské práce byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie z důvodu získání hloubkového popisu dané problematiky. Nalezneme zde také hlavní výzkumnou otázku, kterou je: Jaký přínos má pro seniory vzdělávání na U3V? Pro zodpovězení hlavní výzkumné otázky byly stanoveny dílčí výzkumné otázky a další doplňující otázky. Byla zvolena metoda dotazování, kdy pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru došlo ke zjištění potřebných dat. Výběrový soubor byl tvořen seniory navštěvujícími univerzitu třetího věku v Jihočeském kraji. Na základě získaných dat jsou pak výsledky analyzovány. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že senioři mají pro studium univerzity třetího věku mnoho důvodů, mezi které patří získání nových znalostí, zkušeností a rozvoj osobnosti. Sociální kontakty mají pro seniory velice důležitou roli a v rámci studia každý senior nalezne nové přátele, se kterými následně tráví svůj volný čas. Předávají si své životní zkušenosti a motivují se v osobním životě i ve studiu. Studium pozitivně ovlivňuje seniory po stránce fyzické i psychické. V rámci zhodnocení přináší studium seniorům mnoho přínosů, mezi něž patří posílení paměti, získání nových informací a nalezení nových volnočasových aktivit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.