Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Recyklace fotografie
Ketmanová, Karolina ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.
Reflexe média fotografie
Pleslová, Anna ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; PORTEL, Robert (oponent)
Tato bakalářská teoretická práce se zabývá tématem Reflexe média fotografie od počátků až do současnosti. Je to proud, kterému se v současnosti věnuje čím dál více autorů a přesto o něm ještě nebylo mnoho napsáno - především v nějaké srhnující ucelující formě. O to se ve svém textu snažím. V úvodu se věnuji možným technickým otázkám a filozofickým úvahám jež se autoři dotýkají nejčastěji. Nastiňuji počátky analytické fotografie a vizualismu. V hlavní části textu vybírám nejdůležitější fotografy věnující se reflexi svého média a zkoumám podrobněji jejich tvorbu. Rozbory některých českých zástupců jsou ještě doplněny o rozhovor, který umožňuje hlubší vhled do jejich způsobu myšlení a uvažování. V závěru obecně shrnuji význam této analytické vlny. Dospívám k závěru, že vývoj fotografie až sem, měl své důvody a byl nevyhnutelný. Zároveň vidím v dílech zmíněných autorů a jejich obracení se k sobě samým jakési naplnění fotografie v jejím vývoji.
Photography and Poetry
Lin, Chiawen ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
How do photography and writing, two different medium have effects on each other? This thesis is based on this question The main idea of the thesis is to delineate the relation between poetry and photography. Several photographic works will be giving as examples and have analyses. It is divided into five chapters, first part is the introduction. Second chapter would be the background knowledge of the two mediums. Third chapter will be the case analyses of Japanese photographer-Masao Yamamoto. In the fourth chapter will be a discussion of photography examples which are influenced in a more metaphor way. Finally the fifth chapter is the conclusion of the thesis, to summarize how poetry and photography are interacted with each other in the history and creation.
Jeff Wall v reflexi literatury
Žitňanská, Klára ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Analýza textů o Jeffu Wallovi. Průzkum vztahu mezi teoretickými texty, které o své práci napsal sám Wall a esejí, které o něm psali jiní. Hledání souvislostí nebo rozporů mezi texty. Zkoumání struktury hlavních témat diskutovaných v esejích o Wallovi a jeho vlastní textové reakce na tato témata. Wallovo postavení na umělecké scéně vyvozené z četby jeho esejí a textů o něm.
Performance a medium fotografie. 60.- 80. léta v Československu
Mertová, Alexandra ; Vančát, Pavel (vedoucí práce) ; PREKOP, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickou studií na téma performance ve vztahu k médiu fotografie 60. až 80. let v Československu. V první části práce se věnuji médiu fotografie, fotografickému záznamu performance a objasnění pojmu performance. Dále okrajově nastiňuji historický kontext performančního umění a vysvětluji pojmy happening, event a performance, přičemž uvádím příklady některých světových, ale převážně československých umělců - performerů. Jádrem práce je vytvoření typologie ve vztahu performance a fotografie, tedy jeho rozdělení na dokumentační fotografii, inscenovanou fotografii performance a fotografii performance, která je využitá v multimediálním díle. Dále představuji pojmy autorská fotografie a fotografie autorizovaná a neautorizovaná. Tuto typologii přístupů k médiu fotografie jsem vypracovala na základě osobních rozhovorů, které z hlediska své práce považuji za klíčové.
Hranice současného fotografického dokume ntu
Vosáhlo, Martin ; KOLÁŘ, Viktor (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Hranice současného fotografického dokumentu je zaměřena na specifický vývoj, kterým prošla zahraniční dokumentární fotografie přibližně za poslední dvě desetiletí. Práce je rozdělena do tří samostatných kapitol, každá z nich pojednává o rozdílném tématu. První kapitola se zabývá procesem integrace dokumentární fotografie do uměleckého kontextu. Následující kapitola podrobně referuje o novém trendu uvnitř dokumentární fotografie, který je nazýván koncepční fotografický dokument. Třetí část je věnována pozoruhodné osobnosti soudobé dokumentární fotografie ? Allanu Sekulovi. Jeho fotografické a s ním úzce spojené teoretické dílo je natolik specifické, že mu je vyčleněn samostatný prostor.
Beskydy ve fotografickém díle regionální ch umělců do r. 1948
Klepáčová, Veronika ; BÁRTA, Jaroslav (vedoucí práce) ; STECKER, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými umělci, kteří v minulosti fotografovali beskydskou krajinu a život v ní, a to do roku 1948. Základ této práce tvoří vyhledávání a sběr informací a jejich následné zpracování. Jsou srovnávány životní postoje a fotografická díla těchto regionálních umělců. Práce je doprovázena fotografickými ukázkami z díla autorů. Zamyšlení patří také proměnám beskydské krajiny v průběhu času a s tím související vztah člověka ke krajině. Vzhledem k tomu, že se ráz krajiny neustále mění, je tato práce také dokladem toho, jak velkou dokumentační hodnotu má fotografie. Je to obraz nesoucí poselství pro další generace.
Nové dokumenty o směřování dokumentárně orientované tvo rby ve fotografii po roce 2000
Douša, Jan ; KOLÁŘ, Viktor (vedoucí práce) ; BÁRTA, Jaroslav (oponent)
Hlavním cílem této práce je na konkrétních příkladech demonstrovat nejrozšířenější dokumentární přístupy uplatňované ve fotografii po roce 2000. Výběr se soustředí na autory, u nichž je fascinace problematikou a vizualitou vnějšího světa a potřeba tuto fascinaci reflektovat prvotním impulsem k tvorbě. Ryze konceptuální či jiné přístupy využívající oblast dokumentu pouze jako platformu pro jeho kritiku či analýzu média fotografie a jeho vztahu k estetičnosti či objektivitě, nejsou v této práci zahrnuty. Výběr autorů z důvodu rozsahu této práce není zdaleka vyčerpávající a neklade si za cíl plnit funkci objektivního přehledu. Jedná se o osobní výběr reprezentativních autorů balancujících ve své tvorbě v rámci širokého spektra dokumentárních přístupů. Ty zahrnují jak aktualizované formální postupy čerpající z tradice výstavy New Documents, kterou jsem si stanovil jako důležitý mezník v poválečných dějinách dokumentární fotografie, tak i přístupy zcela nové či fungující v nových symbiózách. Pozadí analýzy prací současných autorů je tedy tvořeno historickým kontextem a kritickým diskursem probíhajícím od 70. let, zpochybňujícím dokumentární funkci fotografie v kombinaci s jejím vztahem k estetizaci.
Noc v českém výtvarném umění 19. - 21. s toletí
Zmudová, Žaneta ; MĚŘIČKA, Jan (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na téma noci v českém výtvarném umění 19. - 21. století. Smyslem práce však není mapovat tuto problematiku v úplnosti, nesnaží se být historickým přehledem, ale klade si za cíl představit různá pojetí noci ve tvorbě několika vybraných autorů. Tento text se soustředí na díla umělců, kteří noc znázorňují v krajinných či městských scenériích. V každém nočním výjevu se objevuje světlo, ať už přírodní či umělé, které je nositelem autorových představ. Práce směřuje od představení symboliky světla a tmy v průběhu lidských dějin a fyzikální povahy světla, k prezentaci jednotlivých autorů, kteří nastalou noc reflektují s přírodními druhy světla nebo s umělými druhy světla.
Postwar Japanese photography from document to memory
Tryputen, Stanislav ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Photography of Japan during the postwar period went through a radical transition from photo-realist approach which was focused on the study of national identity of the country to a more subjective approach of a new generation of photographers affected by the devastation of war. They have developed a new visual language and the themes of their photography were often highly personal in nature. The goal of this work is to analyze the influences on this change within the historical and social context of postwar Japan.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.