Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 173 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční gramotnost uživatelů azylových domů
JANOUŠOVÁ, Věra
Finanční gramotnost je aktuální téma, které se každodenně dotýká všech skupin obyvatel. Diplomová práce na téma Finanční gramotnost uživatelů azylových domů se snaží přiblížit pohled na problematiku finanční gramotnosti ze dvou stran. Na jedné straně osob, které se z nejrůznějších příčin stali uživateli azylového domu a na straně druhé sociálních pracovníků, kteří v azylových domech pracují. Teoretická část je rozdělena do čtyř podkapitol, které vystihují danou problematiku. Na vysvětlení základních pojmů, vztahující se k tématu, navazuje podkapitola o finančním vzdělávání dětí i dospělých a aktivitách ve vzdělávací oblasti. Třetí podkapitola řeší možné důsledky finanční gramotnosti a závěr teoretické části je věnován sociální práci s uživateli azylových domů. V praktické části je popsán výzkum, který je rozdělen na dvě části. Pro dosažení stanoveného cíle byl pro obě části zvolen kvalitativní výzkum, s využitím metody dotazování, techniky polostrukturovaného rozhovoru. V druhé části výzkumu bude využita také obsahová analýza dokumentů. Výzkumného šetření probíhalo v pěti azylových domech ve střediscích Diakonie Českobratrské církve evangelické. První části výzkumu se účastnilo patnáct komunikačních partnerů, uživatelů sociální služby azylový dům. Do druhé části výzkumu se zapojilo pět komunikačních partnerů, sociálních pracovníků v azylových domech. Oba výzkumné soubory byly vytvořeny prostřednictvím účelového výběru. K vyhodnocení dat, získaných z rozhovorů, byla využita metoda otevřeného kódování. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak uživatelé azylových domů vnímají vlastní finanční gramotnost a možnosti jejího zvyšování. Dílčí cíl práce byl zaměřen ke zjištění pohledu sociálních pracovníků na možnosti zvyšování finanční gramotnosti uživatelů azylových domů. Výsledky výzkumu ukázaly, že kategorie finanční gramotnost ve významu, ve kterém je definována v literatuře, není u uživatelů azylových domů zastoupena. Vzhledem k jejich celkově obtížné situaci, která zahrnuje i situaci finanční, se kategorie finanční gramotnosti ztenčila na snahu přežít z měsíce do měsíce a otázku řešení či neřešení finančních pohledávek, dluhů, exekucí. Z tohoto nastavení musejí při své práci vycházet i sociální pracovníci v azylových domech. U všech skupin obyvatel, bez rozdílu místa bydliště, existuje široká nabídka možností, které vedou ke zvýšení finanční gramotnosti. Pokud pomineme výuku ve školách, je další získávání informací dobrovolné, podmíněné vlastním zájmem. Sociální pracovníci mohou ke zvýšení finanční gramotnosti uživatelů vybrat z mnoha nabídek, případně využít vlastní znalosti a dovednosti. Hlavní podmínkou úspěchu je přizpůsobit se zájmu a možnostem uživatelů. Diplomová práce přibližuje postoj uživatelů azylových domů k problematice finanční gramotnosti, což je u této specifické skupiny obyvatel shodné s postojem k řešení jejich složité finanční situace. Sociální pracovník získá přehled o dalších možnostech zvyšování finanční gramotnosti, které může při své práci s uživatelem využít. Na základě získaných výsledků výzkumu byl vytvořen srozumitelný leták, který obsahuje základní informace pro orientaci uživatelů v problematice finanční gramotnosti. Leták bude k dispozici v elektronické i tištěné podobě pro zájemce z řad uživatelů azylových domů, sociálních pracovníků i široké veřejnosti.
Nesplácení spotřebních úvěrů - konsolidace půjček a jiná řešení situace
NOVÁK, Jan
Předmětem bakalářské práce "Nesplácení úvěrů Konsolidace půjček a jiná řešení situace" je nastínit problematiku úvěrů, analyzovat příčiny a důsledky jejich nesplácení a nastínit možná řešení včetně prevence. První kapitola se zabývá teoretickým popisem spotřebitelských úvěrů. Druhá kapitola je věnována srovnání nabídek a podmínek jednotlivých bankovních a nebankovních poskytovatelů úvěrů a prakticky se zaměřuje na řešení nesplácení úvěrů u modelových případů.
Aukční portál nebankovních úvěrů v České Republice
Hadač, Marek ; Pochyla, Martin (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podnikatelským záměrem internetového aukčního portálu s nebankovními půjčkami. Náplní práce je na základě finančního plánu a finanční analýzy navrhnout funkční systém, který bude realizovatelný v praxi. V teoretické části se zabývám analýzou internetových aukcí, ale také legislativou spotřebitelských smluv a úvěrů. V praktické části pak praktickým srovnáním trhu a návrhu řešení podnikatelského plánu.
Finanční gramotnost a možnosti jejího zvyšování
Chmelíková, Petra ; Coufal, Libor (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
Tato bakalářská práce, která je věnována oboru financí, se konkrétně zabývá problematikou finanční gramotnosti a jejího vzdělávání. Důraz je kladen především na situaci v České republice. Hlavním cílem je zjištění aktuálního stavu vzdělání českých žáků základních škol a srovnání vybraných projektů pro zvyšování úrovně jejich finanční gramotnosti. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, jejich přehledu a shrnutí. Součástí teoretické části je také rozbor zmiňovaných některých projektů pro vzdělávání. V praktické části je pak zpracováno dotazníkové šetření žáků základní školy.
Analýza finanční gramotnosti studentů ve vybraných státech světa
Silberhornová, Lenka ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce na téma "Analýza finanční gramotnosti studentů ve vybraných státech světa" je souhrnný popis a následné zhodnocení finanční gramotnosti v rámci České republiky, Spojených států amerických a Taiwanu. Práce je zaměřena především zhodnocení úrovně finanční gramotnosti studentů v jednotlivých státech a na vyhodnocení získaných dat z vlastního šetření. V poslední kapitole je celkové srovnání všech tří států z dat získaných vlastním šetřením a dat zpracovaných v mezinárodní studii.
Analýza finanční gramotnosti studentů středních škol
Houžvicová, Aneta ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu finanční gramotnosti u studentů středních škol. V úvodních kapitolách jsou nejprve definovány pojmy nezbytné ke zpracování daného tématu, je zde zkoumán význam finanční gramotnosti a ochrany spotřebitele (v kontextu s tématem finanční gramotnosti). Další část práce se zabývá otázkou začlenění výuky o financích do vzdělávacích programů závazných pro tvorbu výukových osnov na úrovni základního a středního vzdělávání. Stěžejní částí práce je vlastní průzkum finanční gramotnosti mezi studenty středních škol formou dotazníku a srovnání úrovně finanční gramotnosti mezi zúčastněnými školami.
Finanční gramotnost a finanční historie českých domácností
Vrabčák, Jan ; Rajl, Jiří (vedoucí práce) ; Fleischmann, Luboš (oponent)
V bakalářské práci se autor zabývá jedním z fenoménů současnosti, a sice tématem finanční gramotnosti. Předmětem této práce je vytvořit spolehlivý a zároveň dostatečně srozumitelný návod, jak by měl jednat finančně gramotný člověk, odpovědný za finanční situaci své rodiny. Autorovým záměrem bude rovněž aplikovat získané poznatky na modelu fiktivní průměrné české domácnosti, ovšem v reálných podmínkách, a ověřit tak aplikovatelnost vlastního výtvoru. Výsledkem tedy bude produkt, který čtivou formou předá rady, jak pečovat o svou finanční situaci a vše znázorní a odůvodní na konkrétním a podrobném příkladu.
Analýza vývoje a příčiny zadluženosti českých domácností v letech 1993 až 2012
Uhlířová, Klára ; Loužek, Marek (vedoucí práce) ; Šlajs, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je analyzovat zadluženost českých domácností mezi lety 1993 až 2012. Cílem práce je zmapovat vývoj zadluženosti českých domácností v těchto letech a blíže přiblížit příčiny rostoucí zadluženosti českých domácností, mezi které patří zejména pokles inflace a úrokových měr, touha obyvatelstva po vlastním bydlení a příklon ke konzumnímu životu, a to i přes pokles růstu zadluženosti domácností od roku 2009. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda jsou české domácnosti předlužené a zda hrozí jim pád do dluhové pasti. Přestože byly přírůstky zadluženosti v posledních letech značné, v mezinárodním srovnání je zadluženost českých domácností velmi nízká a pád do dluhové pasti domácnostem aktuálně nehrozí, neboť převážná většina úvěrů slouží k pořízení nemovitosti, nikoli k projídání peněz. Riziko však představuje značný nárůst úrokových sazeb, růst cen nemovitostí a zvýšení míry nezaměstnanosti spolu s nízkou výkonností české ekonomiky. Na závěr se práce pokouší formulovat opatření proti rizikům předluženosti. Za nejúčinnější nástroj je považován růst finanční vzdělanosti širšího obyvatelstva a změna celospolečenské atmosféry, ve které by zadlužování bylo vnímáno přinejmenším za rizikové.
Finanční gramotnost a spotřebitelské úvěry
Lukešová, Martina ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Coufal, Libor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti. Toto téma je velice rozsáhlé, proto je práce zaměřena pouze na spotřebitelské úvěry patřící k nejčastějším produktům, které občané využívají. Práce podává základní informace o subjektech, které nabízejí spotřebitelské úvěry a upozorňuje na nekorektní finanční instituce a lichváře. Jedna kapitola je věnována základním ukazatelům výhodnosti spotřebitelských úvěrů. Přibližuje zejména problematiku ukazatele roční procentní sazba nákladů (RPSN) a jeho význam. Znalost těchto ukazatelů zvyšuje finanční gramotnost občanů a přispívá ke správnému rozhodování při volbě spotřebitelského úvěru. Další kapitola popisuje refinancování, které umožňuje zlepšit některé podmínky úvěru. Závěrečná část práce seznamuje s Navigátorem spotřebitelského úvěru, který umožňuje lepší orientaci na trhu se spotřebitelskými úvěry.
Komparativní analýza implementace finanční gramotnosti v sekundárním vzdělávání
Jandová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Masaříková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou odlišného způsobu implementace finanční gramotnosti na středních školách v ČR. Na základě rešerše dostupných zdrojů byla vypracována teoretická část, kde jsou popsány kurikulární dokumenty od nejvyšší úrovně, Národní strategie finančního vzdělávání, až po školní vzdělávací programy. Dále navazuje popis didaktického systému upraveného pro finanční a ekonomické vzdělávání. V praktické části práce byla, po stanovení výzkumného problému, hypotéz a metodologie výzkumu, provedena analýza a identifikace obsahu finanční gramotnosti ve třech vybraných rámcových vzdělávacích programech. Dotazník, druhý nástroj výzkumu, měl za cíl identifikovat způsob implementace finanční gramotnosti na konkrétních středních školách a především vymezit hlavní rozdíly či podobnosti ve využívání didaktických prostředků z pohledu typu školy a regionu, a doplnit tak celkový pohled na implementaci. V závěru bylo provedeno shrnutí a celkové zhodnocení zjištěných informací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 173 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.