Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Cleavage politics and Europeanisation-induced transformation of the national political space - the case of the Czech Republic
Stahl, Cosimo ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent) ; Hanley, Seán (oponent)
Bibliographic note STAHL, C. (2014): Cleavage Politics and Europeanisation-induced transformation of the national political space - The Case of the Czech Republic, 94 p. Master thesis, Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of International Studies. Supervisor: doc. PhDr. Jiří Vykoukal, CSc. Abstrakt Tato analýza mapuje národní politický prostor a vzorce rozporných politických názorů (cleavages) v České Republice. Procesy globalizace a evropské integrace zanechaly stopy v západní Evropě a měly za důsledek rozdělení voličů ve smyslu vítězů a poražených evropské integrace. V zemích východní Evropy je také relevantní distinkce demarcace vs. integrace (integration vs. demarcation magnet). Tyto protikladné trendy proměňují základní struktury soutěže politických stran v rámci jednotlivých zemí i EU jako celku. Tato práce analyzuje obsah tištěných médií a rekonstruuje převládající témata a rozpory v rámci politického diskurzu na počátku transformace v polovině 90. let. (volby do Parlamentu 1996) a po vstupu do EU (volby 2010). Hlavním tezí této práce je, že zatímco v 90. letech se politicky diskurz zaměřoval především na ekonomiku a společenskou i ekonomickou transformaci (s důrazem na klasický rozpor mezi státem a trhem), v roce 2010 se také nově objevují kulturní a post-materiální témata. Při...
Americká reakce na francouzské stažení z velení vojenských složek NATO
Hampejs, Martin ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Fojtek, Vít (oponent)
Bakalářská práce "Americká reakce na francouzské stažení z velení vojenských složek NATO" se zabývá problematickým momentem, kdy se francouzský prezident Charles de Gaulle v březnu roku 1966 rozhodl, že Francie opustí velení vojenských složek NATO. Americká administrativa vedená prezidentem Lyndonem B. Johnsonem a jeho ministrem zahraničních věcí Deanem Ruskem musela reagovat, jelikož Francie byla jedním z klíčových aktérů v rámci multilaterálních struktur NATO. Americká reakce byla překvapivě mírná, tolerantní a přijímající nový, Francií nastavený, status quo. Pro pochopení těchto kroků, bylo nutné prozkoumat historické dokumenty a korespondenci klíčových aktérů. Práce je proto založena z větší části na primárních zdrojích, tedy korespondenci mezi ministerstvem zahraničí USA a jednotlivými velvyslanectvími. V první části práce jsou rozebírány osobnosti a východiska zahraničních politik prezidentů na obou stranách Atlantiku s cílem zajistit pochopení důvodů Francie stáhnout se z NATO, stejně jako mírnost americké reakce. V druhé části je práce zaměřena na moment, kdy se Francie rozhodla opustit vojenské složky NATO a vzájemnou komunikaci mezi prezidenty. Třetí část pak ukazuje, jaké probíhaly přípravy v americké administrativě před březnem roku 1966. Vysvětluje tendence v rámci Johnsonova kabinetu...
Cleavage politics and Europeanisation-induced transformation of the national political space - the case of the Czech Republic
Stahl, Cosimo ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent) ; Hanley, Seán (oponent)
Bibliographic note STAHL, C. (2014): Cleavage Politics and Europeanisation-induced transformation of the national political space - The Case of the Czech Republic, 94 p. Master thesis, Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of International Studies. Supervisor: doc. PhDr. Jiří Vykoukal, CSc. Abstrakt Tato analýza mapuje národní politický prostor a vzorce rozporných politických názorů (cleavages) v České Republice. Procesy globalizace a evropské integrace zanechaly stopy v západní Evropě a měly za důsledek rozdělení voličů ve smyslu vítězů a poražených evropské integrace. V zemích východní Evropy je také relevantní distinkce demarcace vs. integrace (integration vs. demarcation magnet). Tyto protikladné trendy proměňují základní struktury soutěže politických stran v rámci jednotlivých zemí i EU jako celku. Tato práce analyzuje obsah tištěných médií a rekonstruuje převládající témata a rozpory v rámci politického diskurzu na počátku transformace v polovině 90. let. (volby do Parlamentu 1996) a po vstupu do EU (volby 2010). Hlavním tezí této práce je, že zatímco v 90. letech se politicky diskurz zaměřoval především na ekonomiku a společenskou i ekonomickou transformaci (s důrazem na klasický rozpor mezi státem a trhem), v roce 2010 se také nově objevují kulturní a post-materiální témata. Při...
Uplatnění absolventů VŠE na trhu práce a jejich hodnocení získaného vysokoškolského vzdělání
Dejl, Lukáš ; Vltavská, Kristýna (vedoucí práce) ; Hulík, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatněním absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na trhu práce a jejich hodnocení získaného vysokoškolského vzdělání na základě výsledků šetření REFLEX 2013. První část práce je zaměřena na teoretické pojmy a statistické metody, které jsou následně použity v analytické části. Analytická část práce obsahuje analýzy týkající se uplatnění absolventů VŠE na pracovním trhu a hodnocení kvality získaného vysokoškolského vzdělání. Diplomová práce se snaží pomocí vícerozměrných statistických metod odpovědět na otázky, zda existuje souvislost mezi vystudovanou fakultou a klasifikací zaměstnání po příchodu na pracovní trh, jaké aspekty ovlivňují výši hrubého měsíčního příjmu ze současné práce, jak absolventi daných fakult hodnotí míru studiem získaných základů pro vstup do práce a také jak hodnotí zaměření absolvovaného studia na budoucí profesionální uplatnění.
Metody analýzy vícerozměrných kontingenčních tabulek
Šulc, Zdeněk ; Pecáková, Iva (vedoucí práce) ; Coufalová, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem dvou významných metod analýzy vícerozměrných kontingenčních tabulek, a sice korespondenční analýzou a loglineárními modely. Práce je rozdělena na tři celky. První je věnován základním pojmům kategoriální analýzy dat, především kontingenčním tabulkám a jejich rozdělením. Důraz je kladen zejména na jejich vícerozměrnou formu. Druhý celek představuje nástroje a techniky obou metod v rozsahu, jaký je nutný k jejich praktickému použití a interpretaci jejich výsledků. Praktická aplikace obou metod je obsažena v třetím celku, která je prezentována na datech z marketingového průzkumu. Tento celek popisuje nastavení obou analýz ve statistickém softwaru SPSS i následnou interpretaci jejich výstupů. V závěru práce jsou analyzované metody porovnávány z hlediska jejich použití.
Využití korespondenční analýzy v marketingu
TONDLOVÁ, Kateřina
Pro mou bakalářskou práci jsem nejprve provedla vlastní marketingový výzkum, který se týkal mobilních telefonů. Respondenti odpovídali na dotazník, který jsem si předem pro tyto účely vytvořila. Díky tomuto marketingovému výzkumu jsem získala informace o tom, co vlastně lidé od mobilních telefonů očekávají, podle čeho si mobilní telefony vybírají, kolik peněz za mobilní služby i mobilní aparáty utrácejí, jaké mají mobilní operátory a mnoho dalších informací. Jednotlivé uživatele mobilních telefonů jsem pak zařadila do skupin ať už podle věku, zaměstnání, příjmu či jiného znaku. Po té jsem se pomocí korespondenční analýzy snažila zjistit, zda existuje nějaká závislost mezi těmito skupinami a ostatními znaky, jako např. kolik provolají peněz, co od mobilních telefonů očekávají, jakého mají operátora, jakou mají značku mobilního telefonu atd. Pomocí korespondenční analýzy jsem tedy zjišťovala vzájemnou závislost výsledků získaných ve vlastním marketingovém výzkumu. Na základě výsledků této korespondenční analýzy jsem pak mohla doporučit mobilním operátorům a výrobcům mobilních telefonů, na jaké skupiny uživatelů by se měli zaměřit. Výrobci mobilních telefonů pak budou moci díky tomuto doporučení zlepšit vlastnosti a funkce svých výrobků přesně podle požadavků zákazníka a tím by mohli i zvýšit prodej svých výrobků. Když by se i mobilní operátoři zaměřili na takové cílové skupiny, které jsou podle výsledků mé práce pro ně klíčové, mohli by pak pro tyto cílové skupiny vytvořit lepší a levnější tarify. Tím by mohli získat náklonnost takovýchto skupin a získat tím nové uživatele pro svou mobilní síť. Když by se tito výrobci a operátoři mobilních telefonů zachovali podle mého doporučení, mohli by i uživatelé mobilních telefonů ušetřit za mobilní služby díky levnějším a lepším tarifům. Dále by pak jejich mobilní telefony měly přesně takové funkce a vlastnosti, které od nich požadují. Tím by byla na trhu mobilních telefonů a služeb spokojenost na straně nabídky i poptávky.
Aplikace korespondenční analýzy v programu MS Excel
Ganajová, Michaela ; Řezanková, Hana (vedoucí práce) ; Pecáková, Iva (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo samostatně vytvořit aplikaci umožňující výpočet korespondenční analýzy v programu MS Excel, která využívá programovacího jazyku VBA, a následně pomocí ní provést analýzu bankovního sektoru na Slovensku. Vytvořená aplikace využívá sadu maker, jež lze rozdělit na dvě části. První část vytváří z vložených dat kontingenční tabulku a upravuje ji do formy tak, aby ji bylo možné využít v druhé části. V té je pak proveden samotný výpočet korespondenční analýzy. Je využito doplňku Matrix, který umožňuje provádět funkce z maticové a lineární algebry. Aplikace je schopna provést výpočet pro jakýkoli rozsah matice. Nabídka výpočtu obsahuje čtyři typy normalizace, zkrácený nebo úplný výstup a v grafu lze zobrazit kategorie řádkové či sloupcové proměnné, případně obou. Předmětem analýzy bylo zjistit, které produkty jsou typické pro uvažované banky a pro které klienty, rozdělené podle věkových skupin, je určitá banka či produkt lákavá. Vychází se s datové matice využívání produktu u konkrétní banky. Byl učiněn závěr, že lze banky rozdělit na instituce tradičnějšího a modernějšího typu, a také, že většině bank přísluší nějaký pro ně typický produkt.
Korespondenční analýza
Konrádová, Lucie ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Plašil, Miroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na představení metody korespondenční analýzy jako silného nástroje pro průzkumovou analýzu dat. Dále na pochopení správné interpretace korespondenční mapy, tedy jejího grafického výstupu. Metoda je představena jak ve své jednoduché variantě, tak její rozšíření na vícerozměrnou úlohu. Použití této metody je demonstrováno na datech nefinančních podniků České republiky, které jsou evidovány v registru ekonomických subjektů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.