|
Kultura České republiky v číslech 2009: Vybrané údaje ze statistických šetření
Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
Statistika kultury se zabývá zjišťováním údajů o činnosti kulturních subjektů (např. návštěvnost, kapacita, vzdělávací akce, vydané publika, výpůjčky, čtenáři). V předkládané brožuře jsou zveřejněny vybrané údaje za následující obory: divadlo, galerie, muzea a památníky, hvězdárny, planetária a astronomické pozorovatelny, veřejné knihovny, památkové objekty zpřístupněné za vstupné, neperiodické publikace a periodický tisk. Údaje ekonomické povahy jsou k dispozici pouze za subjekty veřejného sektoru, kulturní subjekty v soukromém sektoru je neposkytují.
Plný text: PDF
|
|
Kultura České republiky v číslech 2008: Vybrané údaje ze statistických šetření
Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS)
Statistika kultury se zabývá zjišťováním údajů o činnosti kulturních subjektů (např. návštěvnost, kapacita, vzdělávací akce, vydanéné publika, výpůjčky, čtenáři). V předkládané brožuře jsou zveřejněny vybrané údaje za následující obory: divadlo, galerie, muzea a památníky, hvězdárny, planetária a astronomické pozorovatelny, veřejné knihovny, památkové objekty zpřístupněné za vstupné, neperiodické publikace a periodický tisk. Údaje ekonomické povahy jsou k dispozici pouze za subjekty veřejného sektoru, kulturní subjekty v soukromém sektoru je neposkytují.
Plný text: PDF
|
| |
|
Marketingová komunikace Domu umění města Brna v letech 2007-2011
Jelínková, Adéla ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce analyzuje marketingovou komunikaci Domu umění města Brna v letech 2007 - 2011. Dům umění města Brna patří mezi nejvýznamnější regionální kulturní instituce, jeho návštěvnost však ve sledovaném období významně poklesla. Práce se věnuje otázce, zda tomu mohlo být i kvůli nedostatečné komunikační strategii. Součástí práce je analýza komunikační strategie bezprostřední konkurence instituce - Moravské galerie a Wannieck Gallery. Stěžejní část práce se zabývá jednotlivými prvky komunikačního mixu Domu umění. Zvláštní zřetel je věnován změně vizuální identity galerie, která proběhla v roce 2008. Na základě teorie a poznatků z odborné literatury jsou hodnoceny kladné i záporné stránky marketingových aktivit galerie. Vše doplňuje bohatá obrazová příloha. Pomocí výzkumu, který proběhl formou dotazníkového šetření, chce přiblížit, jak je instituce vnímána brněnskou veřejností. Závěrem se práce snaží zodpovědět na otázku, zda galerie svými aktivitami naplňuje své poslání a vytyčenou vizi, v níž figuruje jako součást sítě prestižních evropských galerií.
|
| |
|
Metodika korektní fotografické reprodukce daguerrotypických obrazů s vlastním zkonstruovaným prototypem reprodukčního zařízení
Bárta, Jaroslav
Obsahem metodiky je praktické použití navrženého reprodukčního zařízení – DaguerroBoxu s příklady korektního užití, aby byl získán co nejvěrnější fotografický obraz z konkrétní daguerrotypie. Postup je podrobně popsán a je demonstrováno jeho využití v běžných podmínkách. Jako optimální řešení se ukázalo fotografování s mobilním osvětlovacím zařízením, které splňuje všechny požadavky (mj. neohrožuje podstatu fotografovaného předmětu a poskytuje kvalitní obrazovou reprodukci), a to za využití současných technologických možností fotografického záznamu. Ukázky práce s prvním provizorním osvětlovacím zařízením a vyhodnocení výsledků jsou výsledným výstupem první fáze. Závěrečným výstupem druhé fáze je návrh konstrukce a pořízení prototypu originálního osvětlovacího zařízení určeného k certifikaci a výrobě.
Plný text: PDF
|
| |
| |
| |
| |