Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 499 záznamů.  začátekpředchozí168 - 177dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategická desková hra s neurčitostí
Gerža, Martin ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na realizaci systému pro hraní deskové hry Scotland Yard autonomně a porovnání tohoto systému s jemu podobnými. Zaměřil jsem se na získání dostatečných informací o možnostech metod, které by měly být pro takový systém vhodné a rozhodl jsem se realizovat tento systém za pomocí metody Monte Carlo Tree Search. Výsledná realizace systému byla podrobena testování vůči podobným systémům, přičemž bylo dosaženo výborného výsledku proti jinému systému, který využíval totožnou metodu. Proti systému využívajícímu metody Alfa-Beta bylo dosaženo výsledků vyrovnaných. Hlavním výsledkem práce je funkční verze autonomního systému pro hraní hry Scotland Yard na zmenšeném poli. Zároveň je poskytnuta možnost využití dvou podobných systémů v rámci jednoho programu za účelem porovnávání jejich realizací. 
Určování pozice senzorového uzlu mobilním systémem
Hyrák, Jakub ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je nastudovat problematiku bezdrátových senzorových sítí. Popsat prvky senzorové sítě a probrat, jak jednotlivé senzorové uzly mezi sebou komunikují. Zjistit, jak by bylo možné určit pozici senzorového uzlu nově přidaného či mobilního senzorového uzlu do dané senzorové sítě. Z navržených algoritmů určování pozice senzorového uzlu bude pak vybrán jeden, který pak bude v rámci diplomové práce implementován. Jednotlivé algoritmy pro určování pozic senzorových uzlů jsou rozděleny do skupin podle používajících metod. Zvolený algoritmus bude odzkoušen v simulačním prostředí na dáném zařízení.
Inteligentní agenti v bezdrátových sítích
Kružliak, Miroslav ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá synchronizáciou senzorových uzlov v bezdrátovej senzorovej sieti. Využíva sa tu usporiadanie udalostí pomocou logických hodín. Pre synchronizáciu je použitý Lamportov algoritmus, ktorý sa snaží usporiadať udalosti globálne v rámci uvažovaného systému. Práca tiež vyhodnocuje vhodnosť použitia takéhoto princípu pre synchronizáciu. Implentácia je prevedená v agentne-orientovanom jazyku AgentSpeak na platforme Jason. Pre pozorovanie správania takejto synchronizácie a na testovacie účely bolo použité a upravené prostredie Samson.
Neuronové sítě a jejich aplikace
Chaloupka, David ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je podat ucelený pohled na nejznámější typy umělých neuronových sítí a možnosti jejich aplikací. Popsány jsou dopředné sítě s algoritmem učení zpětného šíření chyby, Hopfieldovy sítě a samoorganizující se sítě (Kohonenovy mapy). Ve druhé části práce je provedena demonstrace typických aplikací popsaných sítí a jsou diskutovány faktory ovlivňující úspěšnost těchto sítí při řešení zvolených problémů.
Hraní stolní hry Stratego počítačem
Irovský, Dominik ; Šátek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tématem této práce je desková hra s neúplnou informací Stratego. Cílem je průzkum a zhodnocení dosavadních řešení hraní počítačem, návrh, implementace a testovaní vlastního řešení hraní počítačem. Pro vlastní řešení byl zvolen modifikovaný algoritmus Monte Carlo Tree Search. Řešení bylo realizováno jako konzolová aplikace s možností rozšíření. Funkcionalita implementace byla validována a otestována pomocí experimentů. Efektivita výsledného algoritmu byla uspokojivá.
Aplikace pro penetrační testování webových zranitelností typu Denial of Service
Vrána, Jaroslav ; Zbořil, František (oponent) ; Drozd, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou zranitelností DoS v oblasti webových aplikací. Nejdříve jsou popsány principy počítačové bezpečnosti, obecné principy DoS a penetračního testování. Dále text popisuje části OWASP Testing Guide v3, které se zabývají DoS testováním webových aplikací. Na základě dosažených zkušeností je navržena vlastní aplikace na automatizovaný audit. Tato aplikace je následovně implementována a testována na webových aplikacích.
Multiagentní podpora pro vytváření strategických her
Válek, Lukáš ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh frameworku, který usnadní tvorbu počítačem řízených protivníků ve strategických hrách. V práci se soustředíme na analýzu typů strategických her a systémů umělé inteligence používaných v současných hrách. Budou vysvětleny problémy, jež se u těchto systémů vyskytují a jak je agentní systémy řeší. Dále je s využitím těchto poznatků navržen a implementován framework, který slouží jako podpora pro tvorbu inteligentních systémů ve strategických hrách.
Multiagentní podpora pro vytváření strategických her
Knapek, Petr ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce je věnována návrhu systému schopného tvorby obecných, autonomních ovládacích prvků strategických her založených na agentních systémech s podporou sociálních schopností, inteligentního rozhodování a učení. Budou popsány základní typy strategických her a problémy náročnosti jejich hraní, stejně jako aktuální trendy ve vývoji herních inteligencí. Poté budou prezentovány návrh a implementace výsledného systému, fungující model pro konkrétní hru a výsledky dosažené jeho testováním.
Strojové učení - aplikace pro demonstraci základních přístupů
Kefurt, Pavel ; Král, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá především základními algoritmy strojového učení. V první části práce jsou vybrané algoritmy popsány. Zbývající část se následně věnuje implementaci těchto algoritmů a vytvoření demonstračních úloh pro každý z nich.
Active Learning pro zpracování archivních pramenů
Hříbek, David ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
V teto praci je reseno vytvoreni systemu, ktery umoznuje nahrani a anotaci skenu historickych dokumentu a nasledne aktivni doucovani modelu pro rozpoznavani znaku (OCR) na dostupnych anotacich (vyznacenych radcich a jejich prepisech). V praci je popsan proces, klasifikovany techniky a uveden existujici system pro rozpoznavani znaku. Predevsim je kladen duraz na metody strojoveho uceni. Dale jsou vysvetleny metody aktivniho uceni a navrhnut zpusob doucovani OCR modelu z anotovanych skenu. Zbytek prace se zabyva konkretnim navrhem, implementaci, dostupnymi datasety, vyhodnocenim uspesnosti rozpoznavani znaku vlastnorucne vytvoreneho OCR modelu a testovanim celeho systemu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 499 záznamů.   začátekpředchozí168 - 177dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.