Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budoucí profesní dráha studentů gymnázií
Barochová, Jana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá tématikou rozhodování o dalším studiu na vysoké škole a své budoucí profesi u studentů gymnázií, mapuje situaci v naší zemi v souvislosti se zahraničním kontextem, především evropském. Jsou zde představeny teoretické rámce dané problematiky a zjištění z výzkumu realizovaného v listopadu a první polovině prosince roku 2018. Hlavním cílem výzkumu bylo zmapovat situaci v oblasti rozhodování o dalším studiu na VŠ a své budoucí profesi u studentů maturitních ročníků gymnázií v Plzeňském kraji. Byly definovány 3 dílčí cíle: a) Zmapovat faktory, které studenty gymnázií nejvíce ovlivňují při volbě budoucího povolání a zjistit, jestli existují nějaké rozdíly v rozhodování u studentů čtyřletých a víceletých gymnázií; b) Zjistit, jaký podíl studentů gymnázií je odhodlán pokračovat ve studiu na VŠ; c) Zjistit, jaký podíl studentů víceletých gymnázií přechází během studia z gymnázia na jinou střední školu. Na základě dotazníkového šetření práce analyzuje názory respondentů - studentů maturitních ročníků víceletého a čtyřletého oboru studia na dvou gymnáziích v Plzeňském kraji a dotazníky vyplněné vedeními škol. Z celkového počtu patnácti sledovaných škol v Plzeňském kraji jich bylo osloveno devět a do výzkumu se zapojily dvě, tedy 22,22 %. Bylo zjištěno, že nejsilnější motivací ovlivňující volbu...
Job Satisfaction of English Teachers in the Czech Republic
Altınkalp, İrem ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Navzdory vzrůstajícímu zájmu o studium cizích jazyků a výukové postupy je výzkum pracovní spokojenosti učitelů angličtiny, zejména v českém kontextu, poměrně vzácný. Cílem této diplomové práce je poskytnout pohled na determinanty pracovní spokojenosti, pokud jde o učitele angličtiny působící na základních a středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část zahrnuje pojem "pracovní spokojenost". Identifikuje a analyzuje existující výzkum, předkládá definice a hlavní teorie a poskytuje vodítko a základ pro výzkum. Poté vysvětluje mezinárodní i českou literaturu o pracovní spokojenosti učitelů a zdůrazňuje potřebu provádění výzkumu. Praktická část popisuje metodologii výzkumu zahrnující nástroje pro sběr dat a výběr vzorku. Dále jsou prezentovány a diskutovány závěry studie, které osvětlují danou problematiku a doporučují změny pro podporu výuky anglického jazyka v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA pracovní spokojenost, učitelé angličtiny, Česká republika, základní školy, gymnázia, platy učitelů angličtiny
Current Approaches to English Teacher Education as Reflected in Trainees'Teaching Practice
Holý, Tomáš ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Voňková, Hana (oponent)
Práce se zabývá přístupy ke vzdělávání učitelů anglického jazyka používanými na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce hledá odpovědi na otázku, které aspekty kompetencí učitele jsou rozvíjeny každým ze zmiňovaných přístupů. Vzhledem k tomu, že téměř polovina všech studentů učitelství zahrnutých ve výzkumu měla již předchozí zkušenost s výukou, je zkoumán také vliv zkušenosti s výukou na rozvoj učitelských dovedností. Psané reflexe studentů na pedagogickou praxi jsou podrobeny analýze za použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Výsledky jsou dané do souvislosti se současnými trendy ve vzdělávání učitelů.
Edukometrie - Item response theory
Voňková, Hana
Název práce: Edukometrie - Item Reponse Theory Autor: Hana Křížovská Katedra: Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky Vedoucí diplomové práce: Prof. Ing. František Fabian, CSc. Email vedoucího: nemá Abstrakt Pokud chceme zjistit, jak schopní jsou nějací žáci či jiné osoby, můžeme jim zadat didaktický test, který bude sestaven z otázek testujících danou schop- nost. Cílem pak je, na základě odpovědí žáků či jiných osob, odhadnout jejich schopnost (parametr schopnosti) a vlastnosti otázek (parametry otázek) v testu. Dále předpovídáme, jak by žák, kterému jsme zadali jen několik otázek v testu (mějme pro něj zjištěny parametry otázek), odpovídal na zbylé otázky v testu. Touto problematikou se zabývá teorie odpovědí na položky (zkratka TOP, anglický ekvivalent je "Item Response Theory"). V úvodu diplomové práce jsou popsány důvody, proč je k vyhodnocování didaktických testů lepší využívat modely u nás málo používané teorie odpovědí na položky než kla- sickou teorii testů. Podrobně je popsán Raschův model pro dichtomickou veličinu, což je jeden z hlavních modelů TOP. Nejprve je ukázáno jeho odvození a následně jsou uvedeny jeho základní vlastnosti. Na Raschových modelech pro dichotomickou veličinu...
Metoda ukotvujících vinět a její využití pro zvyšování komparability sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti ICT
Hrabák, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
Tato práce pojednává o využití metody ukotvujících vinět v pedagogickém výzkumu při zjišťování úrovně vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) se zaměřením na české středoškolské studenty. Teoretická část práce obsahuje popis kurikulárních dokumentů, které stanovují vědomosti a dovednosti v oblasti ICT. V České republice se jedná především o rámcové vzdělávací programy. Popsán je také mezinárodní dokument DigComp. Dále teoretická část obsahuje podrobný popis metody ukotvujících vinět se zaměřením na neparametrický přístup této metody. Součástí je přehled dostupné české i zahraniční literatury k výzkumům zaměřeným na vědomosti a dovednosti v oblasti ICT, včetně mezinárodních výzkumů International Computer and Information Literacy (ICILS) 2013 a 2018, a na využití metody ukotvujících vinět v pedagogických výzkumech. Empirická část obsahuje popis kroků při formulaci ukotvujících vinět, nedílné součásti metody ukotvujících vinět, dle kurikulárních dokumentů České republiky a při vytváření ukotvujících vinět na základě mezinárodního dokumentu DigComp. Ověřováno bylo splnění předpokladů metody ukotvujících vinět (ekvivalence vinět a konzistence odpovědí) nejen pomocí dotazníků, ale také inovativně pomocí rozhovorů se studenty. Dále empirická část obsahuje postup při...
Nematematický svět učebnic matematiky pro 6. ročník základních škol a v oblasti finanční matematiky
Moraová, Hana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Hošpesová, Alena (oponent) ; Voňková, Hana (oponent)
Cílem dizertační práce je zkoumat nematematický obsah učebnic matematiky. Učebnice matematiky není jen pedagogický dokument, ale také kulturní artefakt, který vzniká v konkrétní společnosti s konkrétními společenskými normami. V učebnicích matematiky se žáci setkávají s celou řadou obrazů každodennosti. Přitom vzhledem k hlavnímu cíli učebnice matematiky, tj. rozvíjet dovednosti a znalosti žáků v matematice, se textovým (nematematickým, kulturním) obsahům věnuje poměrně málo pozornosti. Žáci se tak v hodinách matematiky téměř denně setkávají se světem, který má vyvolávat dojem reálného světa, normy. Jak přesně ale tento svět odráží dění v dnešní společnosti? Otázkou, na kterou výzkum představený v této práci hledá odpověď, je, s jakými obrazy každodennosti se žáci při práci s učebnicí matematiky a jaké rozdíly existují mezi řadami učebnic jednotlivých autorů. Jedná se o v našem prostředí dosud málo probádanou oblast. V rámci výzkumu je analyzováno pět sad učebnic pro 6. ročník základní školy (primu nižšího gymnázia) a dále čtyři učebnice pro 9. ročník (část zaměřená na finanční matematiku, která je úzce spjata s každodenností), a to z hlediska nematematického, kulturního. Metoda, která je ve výzkumu použita, vychází z principů zakotvené teorie, ale také literární teorie. Obrazy každodennosti v...
Olympiáda dětí a mládeže: analýza časových řad sportovních výkonů žáků prvních tříd základních škol
Hedbávná, Simona ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Diplomová práce nazvaná Olympiáda dětí a mládeže: analýza časových řad sportovních výkonů žáků prvních tříd základních škol řeší význam pohybové aktivity žáků mladšího školního věku. Cílem práce je popsat současný stav pohybové gramotnosti dětí uváděné v odborné literatuře a tyto teze porovnat s naměřenými výkony pohybových schopností žáků prvních ročníků základních škol. Práce je zaměřena na popis projektu Českého olympijského výboru Olympiáda dětí a mládeže a z něj vycházející ojedinělé sportovní akce: Olympiády dětí a mládeže 1. ročníků Velké Opatovice. V textu je zpracován význam sportu, tělesné a olympijské výchovy a její zapracování do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část práce obsahuje analýzu sportovních výkonů nejmladších žáků základních škol. Předkládá zpracovaná data z výsledkových listin Olympiády 1. ročníků v podobě lineárních trendů sportovních výsledků mezi lety 2000 - 2017 v disciplínách běh na 50 a 400 metrů, hod kriketovým míčkem a skok do dálky z místa. Výzkumným šetřením byla zjištěna zlepšující se tendence v bězích, tedy v rychlostních a vytrvalostních schopnostech dětí. Postupné zhoršování bylo naopak prokázáno ve schopnostech silových, hodu kriketovým míčkem a skoku z místa do dálky. Dle provedené analýzy ke zhoršujícím se trendům přispívají...
Vzdělávání budoucích učitelů v oblasti ICT
Štefáčková, Petra ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání budoucích učitelů v oblasti ICT. Teoretická část se zabývá zmapováním současné podoby pregraduální přípravy učitelů zaměřenou na výuku ICT předmětů u neoborových studentů. Seznamuje čtenáře s výsledky výzkumu ICILS 2013, které se tematicky týkají práce a se Strategií digitálního vzdělávání do roku 2020. Tato strategie by měla ovlivnit budoucí přípravu učitelů v oblasti ICT a celkové pojetí výuky ICT na školách. Empirická část je zaměřena na kvantitativní dotazníkové šetření, uskutečněné na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Výzkum zjišťoval zda jsou studenti vzdělávání v oblasti ICT, zda jsou vedeni k používání ICT, zda mají o oblast ICT zájem. Výuka ICT předmětů není na Pedagogické fakultě povinná a proto jsou v této oblasti vzděláváni jen ti studenti, kteří o to mají sami zájem. Práce obsahuje kapitolu doporučení pro praxi, která mimo jiné obsahuje i aktuální podobu plnění bodu č. 3. Zajistit podmínky pro rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení učitelů, ze Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. KLÍČOVÁ SLOV Pregraduální příprava učitelů, Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, ICT, postoje,učitel, ICILS

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.