Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Režie vlastní adaptace, překladu, autorského textu i pravidelného dramatického textu
Loužný, Tomáš ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Bakalářská práce Tomáše Loužného si klade za cíl zmapování inscenačních východisek školní i mimoškolní práce. Zároveň analyzuje dvě základní tendence přístupu k textu. První lze nazvat linií interpretační a druhý linií autorskou, kterou autor rozumí jak adaptace dramatického textu, tak prózy. První část práce představuje několik myšlenkových východisek, teoretických premis, o které se celá práce opírá. Druhá část se pak hlouběji dotýká hlavně tří inscenací: Její pastorkyně, klauzury z venkovského realismu, bakalářské inscenace hry Nevinní jsou nevinní a režie adaptace novely Roberta Musila Zmatky chovance Törlesse s názvem Synáčci. Hlavní důraz je kladen na přípravnou fází inscenování. Ve zkratce se autor dotýká samotného zkoušení a pokouší se analyzovat, jaký vliv měla tato zkušenost na jeho další režijní vývoj. Na závěr také uzavírá úvahu, která provází celou práci: jaký je vlastně rozdíl mezi adaptací a dramatizací?
Ruské "nové drama"
Magdová, Marcela ; VEDRAL, Jan (vedoucí práce) ; ULLRICHOVÁ, Daria (oponent)
Práce se zabývá současným ruskojazyčným psaním pro divadlo, přesněji jeho nejsilnější a také mimo domácí půdu nejznámější výsečí tzv. hnutím „nové drama“. Problematizuje použití samotného termínu. Nastiňuje historický vývoj ruského divadla a zejména dramatu posledních více než pětadvaceti let a s tím související události rozpadu SSSR a změnu společenského paradigmatu. Popisuje vznik fenoménu „nové drama“, představuje jména, instituce, obecné tendence i jeho typologii. V další části se práce zaměřuje na tvorbu čtyř vybraných autorů hnutí: Olju Muchinu, Ivana Vyrypajeva, Michaila Durněnkova a Jaroslavu Pulinovič, jejichž díla zevrubně analyzuje. Rozobr díla čtyř zvolených autorů i kontext jeho vzniku potvrzuje počáteční tezi o postupném sbližování původního subkulturního jevu s mainstreamem. V závěru se práce snaží pojmenovat okolnosti, které vedly ke změně autorských strategií a tedy obecně k proměně subkultury v mainstream.
Sexuální obsah současných hudebních videoklipů
Adámek, Petr ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pěvecké soutěže SuperStar a X Factor v českém tisku - Blesk, Mladá fronta DNES
Charvátová, Terezie ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
V diplomové práci se autorka věnuje popisu masové, později nazývané populární, kultury, a jejím produktům, dvěma vybraným, původně britským, talentovým pěveckým reality show, Česko hledá SuperStar (a Česko Slovenská SuperStar) a X Factor. Jejich soutěžící jsou následně předmětem kvalitativního výzkumu v článcích vybraných periodik. Cílem výzkumu je zjistit pomocí kvalitativní obsahové analýzy, jak zvolená periodika, Mladá fronta DNES a bulvární deník Blesk, svými publikovanými texty konstruují podobu soutěžících zvolených show. Pro kvalitativní výzkum bylo zvoleno časové období, kdy soutěže probíhaly: únor - červen 2004; únor - červen 2008 a září - prosinec 2009.
Mediální obraz cen Anděl od vzniku až po současnost
Sázavský, Filip ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz cen Anděl od vzniku až po současnost přináší celistvý pohled na mediální obraz cen Anděl prostřednictvím analýzy relevantních článků ve vybraných médiích. Pro tyto účely byly vybrány deníky Mladá fronta DNES, PRÁVO; společenské týdeníky Reflex, Respekt; hudebně zaměřený měsíčník Rock and Pop a internetové servery Musicsite, Musicserver. V první části práce přibližuje dvacetitříletou historii cen, její milníky a důležité momenty. Hlavní částí práce je analýza mediální reflexe cen Anděl v jednotlivých periodikách a serverech pomocí kombinace hermeneutického a kvantitavního přístupu s důrazem na přelomové ročníky (1997-1998,2002-2003,2008-2009). V úvodu je stanovena hypotéza o celkovém negativním mediálním obrazu cen Anděl v daných médiích, která je v průběhu práce dále rozvedena. Práce prostřednictvím vybraných článků dále mapuje vývoj cen, složení akademie, způsob hlasování, oceněné umělce a podobu slavnostního ceremoniálu. Ve zvláštní kapitole je proveden zběžný průzkum vlivu ceny Anděl pro oceněného umělce na prodejnost jeho alb. Krátce jsou v práci zmíněny ostatní tuzemské odborné hudební ceny Apollo a Vinyla. V závěru práce jsou shrnuty poznatky a výsledky analýz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz cen Anděl od vzniku až po současnost
Sázavský, Filip ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz Cen Anděl od vzniku až po současnost přináší celistvý pohled na mediální obraz Cen Anděl prostřednictvím analýzy relevantních článků ve vybraných médiích. Pro tyto účely byly vybrány deníky Mladá fronta DNES a Právo; společenské týdeníky Reflex a Respekt; hudebně zaměřený měsíčník Rock and Pop a internetové servery Musicsite.cz a Musicserver.cz. V úvodu práce je stanovena hypotéza o celkovém negativním mediálním obrazu Cen Anděl v daných médiích, která je v průběhu dále rozvedena. Práce prostřednictvím vybraných článků dále mapuje vývoj cen, složení akademie, způsob hlasování, oceněné umělce a podobu slavnostního ceremoniálu. V první části se práce zaměřuje na krátké představení dvacetitříleté historie cen, jejích milníků a důležitých momentů. Zároveň také podává přehled ostatních hudebních cen, které se v České republice udílejí a krátce je srovnává s Cenami Anděl. Následuje vymezení některých pojmů z mediální teorie, o které se práce během výzkumu opírá. V druhé polovině je nejdříve stanoven metodologický postup, podle kterého se bude samotný výzkum textů řídit. Hlavní částí práce je následující analýza mediální reflexe Cen Anděl v předem stanovených periodikách a internetových portálech pomocí kombinace hermeneutického a kvantitavního přístupu s důrazem na...
Funkce jazykové semiózy v textech písní skupiny Prago Union
Andresková, Marie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
(abstrakt) Práce "Funkce jazykové semiózy v textech písní skupiny Prago Union" si klade za cíl zachytit a charakterizovat výjimečnost a jedinečnost výrazových prostředků v tvorbě textaře hip hopové hudební skupiny Prago Union - Adama Svatoše. Představuje také skupinu jako takovou, shrnuje její stopu na české hudební scéně a tvorbu jako celek. Prostřednictvím sémiotické analýzy zkoumá užité významové prvky v textech písní a popisuje tak jejich obsah, vyznění a charakteristické jazykové prostředky. Zaměřuje se především na znak, hlavní nástroj a jednotku semiózy, a jeho interpretaci v rámci populární kultury, do které se hip hop nepochybně řadí. Soustředí se také na interpretaci užitých sémantických jevů, zdůvodňuje jejich význam a výskyt v textech. Pokouší se zachytit originalitu vyjadřování a přínos autorovy tvorby. Na závěr ji porovnává s tematicky podobnými díly - díly beatnické generace.
Sexuální obsah současných hudebních videoklipů
Adámek, Petr ; Vedral, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zobrazováním sexuálního obsahu v hudebních videích jako produktu masové komunikace mezi hudebním umělcem, případně nahrávací společností a publikem. Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat a interpretovat jevy zobrazující sexuální chování či nahotu v předem definovaném vzorku hudebních videí. Teoretická část definuje marketingovou funkci videoklipu a vysvětluje principy, jež jsou důvodem k zobrazování sexuálních obsahů v současné produkci videoklipů. Zmíněny jsou také další funkce hudebního videa jako např. sociálně-kulturní či charitativní a taktéž stručná historie videoklipu. Praktická část práce zkoumá na základě obsahové analýzy četnost výskytu sexuálně explicitního obsahu v hudebním videu a jeho formy a nadále je analyzuje. Dvěma předem stanovenými hledisky, jež podléhají pozorování, je přítomnost předem určených projevů sexuálního chování rozděleného do sedmi specifických kategorií a dále přítomnost třech stupňů nahoty. Zkoumaným vzorkem je množina padesáti hudebních videoklipů, jež byly zveřejněny na YouTube v roce 2014 a zároveň v tomtéž roce na této platformě zaznamenaly největší sledovanost. Jde tedy o nejpopulárnější hudební videa na YouTube za uplynulý rok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Literární dílo v žánru rozhlasové hry
Ježek, Michal ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Tato práce popisuje proměnu literárního díla Válka s mloky z knižní podoby, přes scénář rozhlasové hry, do výsledné podoby tohoto rozhlasového útvaru. Zaměřuje se na specifické prostředky, které má rozhlasový dramaturg a režisér při práci s literární látkou k dispozici a snaží se vystihnout, jakou specifickou kvalitu literární látka v dramatickém žánru rozhlasové hry získává. Zároveň situuje tuto rozhlasovou hru do kontextu rozhlasové tvorby i kontextu československé společnosti, do které vstoupila.
Mediální propagace hudebního festivalu na sociálních sítích a internetu
Režný, Daniel ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
I have chosen the topic of my thesis - music festivals promotion on social networks and the Internet - for one simple reason. I have been interested in the activities and events on the music scene for a long time, I am a team member of the band Wohnout and in the summer festivals are my daily bread. As soon as the weather gets warmer, the music business begins producing different events in large quantities. Every week dozens of various concerts and music events take place all around the country, ranging from small local ones to large cultural events of nationwide importance. The aim of my thesis is to describe the way a festival " gets to people" in general, but concentrate also to how new media (especially internet and social sites) changed the way of promotion of music festival a their communication with their visitors.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vedral, Jakub
1 Vedral, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.