Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 493 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zlepšování systému pro automatické hraní hry Starcraft II v prostředí PySC2
Krušina, Jan ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením automatického systému pro hraní strategické hry v reálném čase Starcraft II. Model je trénován ze záznamů her hráčů a dále využívá technik posilovaného učení pro zlepšování vnitřního systému bota. Záměr je vytvořit systém schopný hrát hru jako celek, přičemž staví na frameworku PySC2 pro strojové učení. Vytvořený bot je poté testován proti skriptovaným botům ve hře.
Generování kódu z textového popisu funkcionality
Kačur, Ján ; Ondřej, Karel (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce bolo navrhnúť a implementovať systém na generovanie kódu z textového popisu funkcionality. Boli vypracované celkovo 2 systémy, prvý z nich slúžil ako kontrolný prototyp, a druhý ako reálny výstup práce. Zameral som sa na použitie nepredtrénovaných modelov s menšími rozmermi. Obidva systémy používali ako jadro model typu Transformer. Druhý systém využil na rozdiel od prvého syntaktický rozklad kódu aj textových popisov. Dáta pre obidva systémy pochádzali z projektu CodeSearchNet, cieľový jazyk pre generovanie bol jazyk Python. Druhý systém dosiahol lepšie číselné výsledky, ako prvý, s presnosťou predpovede slov 85%, zatiaľ čo prvý len 60%. Systém dokázal doplniť správny kód na dokončenie funkcie, s väčšou časovou odozvou. V tejto práci sa venujem takmer výlučne druhému systému.
Určování autorství
Fabiánek, Ondřej ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá určováním autorství na základě znalosti předchozích textů autora. Cílem bylo prostudovat existující metody pro určování autorství a následně vytvořit systém, který dovede s vysokou pravděpodobností identifikovat autora textu. Zaměřuji se zde na určování autorství anglicky psaných knih a součástí řešení je též grafické rozhraní.
Informační technologie v psychologii
Ličko, Jozef ; Grézl, František (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Rozpoznávání charakteristických rysů o autorovi z jeho psaného textu je oblastí aktivního výzkumu. Tato práce se zaměřuje na přezkoumání možnosti implementovat psychosémantickou metodu Kreitlerových. Navrhli a implementovali jsme postup, který pomocí vytvořeného slovníku přiřazuje slovům jeden z parametrů metody Kreitlerových. Tato metoda je úspěšná při použití na specifickou skupinu slov, pro kterou byl slovník vytvořen.
Systém pro vyhledávání a výběry relevantních článků z Wikipedie podle tématu
Suchý, Ondřej ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat systém, který umožní výběr tematicky zaměřených článků z Wikipedie za účelem úspory místa při jejím offline uložení. Řešení tohoto problému je dosaženo s využitím metod spadajících do oblasti vyhledávání informací a jejich konkrétní implementací v rámci nástroje Elasticsearch. Systém se na základě zadaných klíčových slov snaží určit, o jakou tematickou oblast se uživatel zajímá a články z této oblasti zařadit do výsledného výběru. K tomu využívá především mechanismy pro určení podobných dokumentů a zahrnutí všech článků z kategorií, které se ve výběru často opakují. Velikosti souborů generovaných výsledným systémem na základě dotazů nad Simple English Wikipedia se obvykle pohybují pod 30 MB.
Zařízení pro monitorování a agregaci velkého množství průmyslových dat
Held, Oliver ; Pánek, Richard (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca popisuje hardvérovú a softvérovú prípravu monitorovacieho zariadenia pre zber veľkých dát v priemysle. Zariadenie je zložené z vývojového kitu BeagleBone Black, na ktoré sú pripevnené senzory na snímanie vibrácií, teploty a pretvorenia. Cieľom práce je vytvoriť zariadenie s dôrazom na nízke náklady, jednoduchosť a možnú rozšíriteľnosť. Pri zbere dát zo senzorov sa využíva zbernica I2C a vstavaný AD prevodník. Dáta sú odosielané na vzdialený server pomocou protokolu UDP. Časť práce sa venuje vytvoreniu a použitiu vlastného tenzometrického modulu. Prínosom práce je otestovanie platformy a metódy zberu, agregácie a odosielania dát.
Prohledávání sémanticky anotovaných textů
Grešová, Katarína ; Smrž, Pavel (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá problematikou sémantického vyhľadávania nad indexami rozsiahlych textových dát. Cieľom práce je navrhnúť a implementovať vyhľadávací systém s webovým užívateľským rozhraním umožňujúci dynamickú konfiguráciu prístupu k indexom a úpravy anotácií v texte. V práci je analyzované súčasné riešenie vyhľadávacieho systému a jeho nedostatky, z čoho sú vyvodené požiadavky na vyhľadávací systém, ktorý je vhodný na bežné používanie a plne využíva potenciál všetkých nástrojov spojených s vyhľadávacím systémom. Ďalej je v práci popísaný návrh, implementácia a testovanie výsledného systému, ktorého súčasťou je aj rozšírenie v podobe globálnych obmedzení, ktoré zvyšujú presnosť popisu požadovaného výsledku vyhľadávania.
Rozšíření možností prezentací v prostředí Jupyter Notebook
Pastorek, Peter ; Dytrych, Jaroslav (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá z prostredím Jupyter Notebook. Rozširuje jeho schopnosti zamerané na prezentáciu programovania. Umožňuje preberať materiály z html dokumentov, vylepšuje vzhľad prezentácií, umožňuje automatizovanú prípravu dokumentu na prezentáciu, upravenie nastavenia pre rozšírenia RISE a úpravu konvertovania dokumentu do formátu LaTeX.
Videokodek - komprese videosekvencí
Bařina, David ; Motlíček, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá moderními metodami ztrátové komprese statického obrazu a videa. Mezi tyto metody patří vlnková transformace a algoritmus SPIHT. Na základě získaných poznatků je implementován videokodek. Tento kodek používá k rozkladu obrazu Daubechiesové vlnky. Na získané koeficienty je následně aplikována modifikovaná varianta algoritmu SPIHT. Velké úsilí je věnováno optimalizaci tohoto výpočtu. Kodek lze použít v prostředí multimediálních frameworků Video for Windows, DirectShow a FFmpeg. Na konci práce je vytvořený kodek srovnán s kodeky běžně používanými.
Statistický strojový překlad mezi češtinou a slovenštinou
Astaloš, Lukáš ; Kouřil, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem téhle práce je navrhnout, implementovat a vyhodnotit úspěšnost vytvořeného systému pro překlad českých textů do slovenštiny. Popisuje teoretické základy statistického strojového překladu a pak samotnou fázi návrhu a vývoje systému. Zvolenou strategií bylo použít jeden rozsáhlý paralelní korpus v kombinaci s jazykovým modelem poskytovaným místním jazykovědným ústavem pro vytvoření překladového modelu založeném na frázích. Pro tenhle účel byl použit nástroj Moses. Experimentálně byl otestován také slovníkový překlad neznámých slov použitím stemmování. Úspěšnost systému byla vyhodnocena metrikou BLEU, přičemž dosažené výsledky byly porovnatelné s jinými systémy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 493 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 SMRŽ, Pavel
5 SMRŽ, Petr
4 Smrž, Peter
5 Smrž, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.