Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika šikanovaných žáků a učitelů na základní škole
Nejedlá, Kateřina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou šikanovaných žáků a učitelů na základní škole. V teoretické části je popsána problematika šikany žáků i učitelů. Vysvětleny jsou pojmy šikana a kyberšikana. Dále se zabývá hlavními znaky, stádii a formami šikany. Jsou zde popsáni hlavní aktéři šikany, jejich vzájemné vztahy a následky, které šikanování přináší. Práce se dále zabývá charakteristikou prevence a diagnostiky šikany. Výzkumná část je tvořena výzkumem zaměřeným na problematiku šikany mezi dětmi a šikanu učitelů na základní škole. Nástrojem pro výzkum byly dotazníky o šikaně, jejichž cílem bylo zjištění výskytu šikany mezi žáky i učiteli. Výsledky výzkumu ukázaly, že šikana mezi dětmi existuje u třetiny dětí, které byly schopny popsat, jak často a jakým způsobem jim je ubližováno. Potvrdilo se, že šikana mezi učiteli je velmi nepříjemné téma, které si nechtějí připouštět, a je tedy problematické najít cestu, jak ji řešit. Výsledky jsou zpracovány dle odborné literatury jak v písemném, tak i v grafickém provedení.
Problematika šikanovaných žáků a učitelů na základní škole
Nejedlá, Kateřina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou šikanovaných žáků a učitelů na základní škole. V teoretické části je popsána problematika šikany žáků i učitelů. Vysvětleny jsou pojmy šikana a kyberšikana. Dále se zabývá hlavními znaky, stádii a formami šikany. Jsou zde popsáni hlavní aktéři šikany, jejich vzájemné vztahy a následky, které šikanování přináší. Práce se dále zabývá charakteristikou prevence a diagnostiky šikany. Výzkumná část je tvořena výzkumem zaměřeným na problematiku šikany mezi dětmi a šikanu učitelů na základní škole. Nástrojem pro výzkum byly dotazníky o šikaně, jejichž cílem bylo zjištění výskytu šikany mezi žáky i učiteli. Výsledky výzkumu ukázaly, že šikana mezi dětmi existuje u třetiny dětí, které byly schopny popsat, jak často a jakým způsobem jim je ubližováno. Potvrdilo se, že šikana mezi učiteli je velmi nepříjemné téma, které si nechtějí připouštět, a je tedy problematické najít cestu, jak ji řešit. Výsledky jsou zpracovány dle odborné literatury jak v písemném, tak i v grafickém provedení.
Obraz událostí konce druhé světové války v českých a německých recenzích filmu Habermannův mlýn
Nejedlá, Kateřina ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce se zabývá obsahovou kvalitativní analýzou recenzí filmu Habermannův mlýn vydaných v období od října 2010 do října 2011, prováděnou za účelem zkoumání vyjádření autorů těchto textů k historickým událostem popisovaným ve filmu. Práce zpracovává recenze zveřejněné v českých a německých médiích tištěných i elektronických a porovnává je pro získání celospolečensky zobecnitelných pohledů na problematiku konce druhé světové války a dění po něm následujícího očima příslušníků národních skupin bezprostředně účastných na tomto dění. Teoretická část práce zahrnuje stručný historický výklad cesty k odsunu německého obyvatelstva a jeho průběhu, faktické pozadí snímku Habermannův mlýn a vhled do česko-německých vztahů z hlediska filozofie dějin.
Míra chudoby a osamělosti generace 65 plus
NEJEDLÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá životem seniorů starších šedesáti pěti let, a to především po stránce finančního zabezpečení a pocitu osamělosti. V teoretické části diplomové práce je popsána problematika stáří a změn souvisejících se stárnutím. Následující kapitoly jsou věnovány problematice chudoby, genderové nerovnosti ve stáří a sociálnímu vyloučení. Dále jsou podle dostupné odborné literatury popsány témata osamělosti, vlivu osamělosti na zdraví a důležitosti mezilidských vztahů v otázce osamělosti. Cílem diplomové práce je porozumět tomu, jaké měly prožité životní události a životní poměry vliv na chudobu a osamělost v životě respondentů a jak tyto aspekty vnímali a prožívali. Jak vnímají svojí současnou situaci a to především po stránce finančního zabezpečení a pocitu osamělosti. Pro výzkumné účely bylo náhodně vybráno pět respondentů a to tak, aby byli ve výzkumu zastoupeny ženy i muži, žijící osamoceně po rozvodu/ovdovění a v manželství/partnerství. Tito respondenti převyprávěli za pomoci obsáhlých narativních rozhovorů svoje životní příběhy, které jsem posléze detailně přepsala a pečlivě pročítala, abych neopomenula důležité mezníky v životech respondentů, které mi přispěly k uskutečnění cíle diplomové práce. Pro zpracování praktické části diplomové práce jsem zvolila strategie kvalitativního výzkumu pomocí narativních rozhovorů. Narativní modus je založen na přesvědčivé a neopakovatelné prezentaci životního příběhu s důrazem na životní zkušenost. Uvedená technika rozhovoru je vhodná právě u starší generace, což se i v průběhu výzkumu potvrdilo. V rámci výzkumu diplomové práce byly stanoveny dvě hlavní výzkumné otázky. 1. Měly prožité životní události a životní poměry vliv na chudobu a osamělost v jejich životě? 2. Jak vnímali a prožívali chudobu a osamělost v průběhu svého života? K zodpovězení těchto otázek bylo potřeba udržovat rozhovor v okruhy daných témat. Výsledky výzkumné části práce umožnily dojít k následujícím závěrům. Respondenti překvapivě nepociťují chudobu, přestože se výší důchodů často pohybují na její hranici. Chudobu jako takovou vnímají v rovině někoho, kdo nemá co jíst, kdo nemá kde bydlet a nemá prostředky na živobytí. Vysvětlení spočívá v tom, že všichni respondenti žili v době a na místech, kde si museli vystačit s málem, a to je do budoucího života vybavilo skromností a nenáročností. Všichni respondenti se shodují v tom, že přechod do starobního důchodu byl významným mezníkem jejich života. Přesto že výše starobních důchodů respondentům již neumožňuje tolik aktivit, na které byli zvyklé, nevnímají svojí situaci ani v jednom z příběhů za chudobnou. Dá se říct, že skromný život připravil respondenty na život v důchodu. Podobným způsobem se respondenti vyjádřili k tématu osamělosti. Ve všech rozhovorech byla bohatým a silným faktorem rodina. Respondenti žijící na vesnicích a v menších městech uvádějí, že udržují kvalitní sousedské vztahy, mnohdy trvající již z doby dětství. Nejčastěji je osamělost spojována se ztrátou partnera. Ve dvou příbězích respondentek, se vyskytla osamělost po smrti partnera. Toto období, jak uvádějí, bylo jejich nejhorší v životě a cítily se nejvíce osamoceny. V současnosti osamělosti předcházejí díky dětem a vnoučatům.
Zdravotní stav a životní styl osamělých žen starších 60 let.
NEJEDLÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění zdravotního stavu a životního stylu osamělých žen po šedesátém roce věku. Teoretická část charakterizuje stáří a stárnutí, zdravotní stav, osamělost, bydlení seniorů, mezigenerační vztahy, ageismus a chudobu. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, kde jsou výše uvedené aspekty vzájemně komparovány mezi ženami stejného věku žijícími s manželem či partnerem a mezi ženami žijícími bez partnera. Cílem této práce je zjistit, jak se cítí a jaký je zdravotní stav osamělých žen po šedesátém roku věku, jaký je jejich životní styl a jakým způsobem tráví volný čas.

Viz též: podobná jména autorů
3 NEJEDLÁ, Klára
2 NEJEDLÁ, Kristýna
7 Nejedlá, Kateřina
3 Nejedlá, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.