Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Malé hry - gobblet - remizová strategie
Bureš, Filip ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá nalezením remizové strategie pro hru gobblet a provedením důkazu, že hra gobblet je remizová. Gobblet je desková hra pro dva hráče. V práci jsou popsány algoritmy, které byly pro důkaz remizovosti použity. Důkaz byl prováděn na zjednodušené variantě hry (omezené pouze na dva typy hracích kamenů). Pro tuto variantu hry byla nalezena remizová strategie; tato strategie byla ověřena pomocí uvedených algoritmů. Po provedení důkazu bylo přistoupeno ke složitejší variantě (omezení na tři druhy hracích kamenů). Pro tuto variantu se nepodařilo remizovost dokázat. Důvodem neúspěchu byl počet pozic, které hra obsahuje. Důkaz by se nedal v rozumném čase provést. Pro variantu hry se všemi typy hracích kamenů (4) důkaz prováděn nebyl. Práce pouze nastiňuje strategii, která měla být použita pro nalezení remizové strategie.
Simulace ekonomiky
Meluzín, Jiří ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Návrh a implementace ekonomické simulace společnosti (na úrovni státu). Cílem je simulovat toky komodit a peněz, vývoj nabídky a poptávky na jednotlivých trzích a rozvoj měst. Důraz není kladen na přesnost simulace, ale na její zábavné a vzdělávací aspekty. Simulace by měla obsahovat grafické interaktivní prostředí, které umožní ovlivňovat model formou hry.
Neoptimální řešení permutačních hlavolamů rozkladem na podproblémy
Penkala, Michal ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Vomlelová, Marta (oponent)
V předložené práci studuji vlastnosti permutačních hlavolamů a hledám algoritmy použitelné k řešení těchto hlavolamů. Úlohou práce je implementovat algoritmus neoptimálního řešení permutačních hlavolamů rozkladem na podproblémy a navrhnout vhodný formát definice hlavolamu. Výsledkem práce je program, který umožní uživateli pomocí grafického návrhu vytvořit libovolný permutační hlavolam. Na tomto hlavolamu potom bude moci uživatel provádět nadefinované tahy hlavolamu, zadávat libovolnou aktuální pozici a také hledat řešení aktuální pozice.
Systémový model řízení profesionální firmy
Hubík, Tomáš ; Křivánek, Mirko (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
V předložené práci se zabývám vytvořením počítačového modelu profesionální firmy s využitím teorie dynamického modelování. Celý model jsem naprogramoval s využitím nástroje Vensim. Další částí práce bylo s pomocí tohoto modelu zodpovědět některé klíčové otázky týkající se oblasti profesionálních firem. Zabýval jsem se otázkou optimálního objemu a optimální velikosti potenciálních zakázek. Zkoumal jsem také vliv marketingu a produktivity zaměstnanců na výkonnost firmy. Součástí práce bylo také nalezení zákonitostí kariérního růstu zaměstnanců a sledování kvality prodejů a dodávek projektů. Dále jsem určoval velikost a vlastnosti kritické masy. Takový model lze poté využít na lepší pochopení zákonitostí firem v odvětví profesionálních služeb a můžeme pomocí něj lépe a efektivněji v tomto prostředí firmu řídit.
Porovnání metod pro kompresi velké abecedy
Kuthan, Tomáš ; Lánský, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Při kompresi textu nad abecedou slov nebo slabik je potřeba řešit problém, jak přenést abecedu mezi kodérem a dekodérem. Především u malých a středně velkých dokumentů tvoří kód abecedy významnou část výsledného souboru. Je proto vhodné reprezentovat abecedu co nejúsporněji. Obsahem této práce je srovnání tří přístupů ke kompresi velké abecedy - statického, semiadaptivního a adaptivního. Jsou zde též zkoumány možnosti statické inicializace adaptivních metod pomocí častých elementů jazyka. V neposlední řadě je zde také představena nová, velice efektivní metoda pro kompresi množiny řetzců založená na konečných automatech.
Trénovací program na mariáš
Caithaml, Tomáš ; Pudlák, Petr (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Predložená práce se zabývá návrhem programu na sehrávání trénovacích partií mariáše (tradiční české karetní hry) proti počítači. Uvažují se dvě varianty této hry pro tři hráče - mariáš volený a licitovaný. Program umožňuje sehrávat partie jak v turnajovém módu, který simuluje skutečnou hru, tak i v trénovacím módu, kdy hráč může nahlížet hráčům do karet, vracet tahy, přehrávat různé varianty, nechat si poradit tah a tak analyzovat herní situaci. Program lze rozšířit o další umělé hráče a lze mezi nimi pořádat turnaje. Práce dále představuje implementace umělého hráče, které jsou založeny na variantách alfa-beta prořezávání s několika vylepšeními.
Abstraktní ekonomický model s rozhraním pro uživatelské agenty
Hlava, Dalibor ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Název práce: Abstraktní ekonomický model s rozhraním pro uživatelské agenty Autor: Dalibor Hlava Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Ondřej Zajíček, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Abstrakt: Práce se sestává z jednoduchého ekonomického, plně konfigurovatelného modelu, který umožňuje uživateli nebo jeho agentovi interagovat s prostředím a maximalizovat zvolené parametry (štěstí nebo růst populace). Klíčová slova: simulace, model, GUI
Business model teplárenské společnosti
Dlouhý, Petr ; Křivánek, Mirko (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Práce je zaměřena na využití počítačových simulací pro manažerské rozhodování. Modelovaným prostředím je vybraná teplárenská soustava, avšak model i závěry mohou být obecně využity pro libovolnou entralizovanou teplárenskou soustavu. Model se zaměřuje na obchodní pohled řízení jednotlivých výrobních zdrojů vzávislosti na vývoji energetického trhu, vývoji počasí a dalších variabilních parametrech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přístupy počítačového vnímání hudebních nahrávek
Kadlec, Jan ; Majerech, Vladan (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
V práci procházíme jednotlivá stádia vnímání skutečných hudebních signálů člověkem, vytváříme jejich modely a diskutujeme jejich implementaci. V úvodních kapitolách porovnáváme časově-frekvenční reprezentace a jejich rozklad na sinusové tóny a zbytkový šum. Kombinujeme různé přístupy k pospojování sinusových tónů do trajektorií. Dále se zabýváme metodami hledání parametrů not z trajektorií a metodami pro klasifi kaci hudebních nástrojů. V závěru se zaměřujeme na globální hudebně teoretické vlastnosti nahrávek, jako je tempo, melodické fráze, akordický doprovod nebo tónina.
Efektivní algoritmy oveřování cílů v počítačových hrách
Suda, Martin ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Tato práce se zabývá neuniformními metodami prohledávání stromů her dvou hráčů s úplnou informací. Konkrétně je zkoumána neuniformita založená na hrozbách realizovaná v podobě algoritmů lambda search a dual-lambda search. Hrozby, defi nované jakožto útočné tahy, po kterých, když se obránce svého tahu vzdá, bude již s jistotou poražen, umožňují zredukovat prohledávaný prostor při zachování korektnosti výsledku. Práce dále popisuje novou metodu konstrukce tzv. zón relevance, tj. seznamů tahů resp. míst na hrací ploše, které jedině mohou mít vliv na výsledek. S pomocí těchto zón je možné výše jmenované algoritmy značně urychlit. V práci jsou též popsány tři hry, AtariGo, Hex a Piškvorky, a je rozebrána jejich vhodnost pro aplikaci zkoumané metody. Součástí práce je též implementace metody pro tyto hry s využitím známých technik (transpoziční tabulky, history heuristika).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.