| |
| |
|
Vyproštění cisterny po nehodě na dálnici a rychlostní komunikaci; možné následné škody po nehodě
Moravcová, Pavlína ; Krajňák, Michal (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá správně zvolenou technologií a technikou při vyproštění a následném odtahu havarované cisterny. Neznalost konstrukce vozidla a špatně zvolená technologie má za následek následné škody po nehodě. Profesionální přístup k této činnosti vede k minimalizaci škod po nehodě na samotném vozidle, vozovce a jejím okolí, ale i minimalizace kolon apod. Dalším řešeným tématem v práci bude konstrukce cisternových vozidel (návěsů, přívěsů), protože znalost konstrukce cisterny a přepravované látky, umožňuje rychlé a bezpečné vyproštění. Díky znalosti konstrukce havarované cisterny lze použít správnou vyprošťovací techniku, která bude v práci také probírána. Veškerá neznalost těchto věcí má za následek následné škody po nehodě. Tato práce se bude především, jak těmto následným škodám předcházet.
|
|
Vyhodnocení legislativních předpisů pro speciální silniční přepravu mezi Českou republikou a Balkánským poloostrovem
Klvaňa, Roman ; Libertín, Josef (oponent) ; Kudláček, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení legislativních předpisů pro speciální silniční přepravu mezi Českou republikou a Balkánským poloostrovem. Speciální přepravu v této práci představují zvlášť těžké nebo rozměrné náklady, které přesahují maximální povolené limity. Pro vykonávání takových přeprav, je potřeba dodržovat právní normy jednotlivých států, do kterých je destinace určena (Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Srbsko, Kosovo a Makedonie). Práce je rozdělena do jednotlivých kapitol, které se věnují této problematice a poskytují přehled právních norem, které musí být splněny na území konkrétního státu. Výsledkem práce je poskytnutí potřebných informací českému dopravci pro vykonávání mimořádných přeprav.
|
|
Metodika využití dat digitálních tachografů v soudním inženýrství
Zeman, Petr ; Kledus, Robert (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Doupal, Emil (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Znalci a kontrolní orgány se ve své praxi setkávají s digitálními tachografy. Data tachografů jsou důležitým zdrojem relevantních vstupních dat a informací potřebných pro hloubkovou analýzu nehodového děje. V praxi je možné se setkat s negativním jevem a to s nedovolenou manipulací. Podvody s daty mají zásadní vliv na výsledky šetření a analýzu nehodového děje. Znalci a kontrolní orgány musejí být na tento případ připraveni. Dizertační práce popisuje jednotlivé druhy manipulací se záznamovým zařízením a způsoby jejich odhalení. Problematika podvodů s tachografy je stále aktuální a je velice důležité se jí zabývat. Z uvedených důvodu jsem sestavil standard postupu kontroly dat pro znalce a navrhl technické požadavky na budoucí generaci tachografů.
|
|
Možnosti využití dat digitálního tachografu pro práci znalců
Zeman, Petr ; Novotný, Jiří (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Zavedení digitálního tachografu s sebou přineslo mnoho změn ve srovnání s doposud používaným analogovým tachografem. Legislativa řešící tuto problematiku je značně rozsáhlá a často novelizována. Stále se vyskytuje hrozba manipulačních přístrojů, které ovlivňují zaznamenaná uložená data a má negativní vliv na bezpečnost silničního provozu. Cílem této práce je podat ucelený přehled legislativy upravující problematiku digitálních tachografů, ve vztahu k zavedení a používání digitálních tachografů, povinností plynoucích s užíváním tachografů a funkčních požadavků na tachograf. Dále zpracovat přehled dat o provozu vozidla zaznamenávaných digitálními tachografy a analyzovat jejich dostupnost z hlediska oprávnění různých subjektů (řidič, dopravce, servis, policie, ostatní kontrolní orgány). Přínosem této práce je zpracované doporučení pro metodický postup znalce při analýze dat z digitálního tachografu .
|
| |
|
Vyhodnocení potřeby "Truck center" na dálnici D1 v úseku Praha - Brno
Spáčil, Tomáš ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem počtu a umístění truck-center na dálnici D1. Návrh vychází z aspektů, které mohou ovlivnit počet, velikost a umístění truck-center. Základem je výpočet intenzit nákladní dopravy do roku 2030 a její návaznost na nehodovost, regulaci dopravních proudů a dalších návazností na řízení práce osádek (AETR), řešení případných potřeb údržby a oprav vozidel, služeb motoristů a možnosti kontroly státních orgánů a policie. Základem diplomové práce je výpočet velikosti odstavné plochy pro případnou regulaci dopravních proudů nákladních vozidel včetně návrhu jejího umístění.
|
| |
|
Analýza počtu vyprošťovacích zásahů na úseku -0,4 až 60,5 km dálnice D2 v závislosti na intenzitě provozu
Hrdličková, Petra ; Bilík, Martin (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním základních technických dat pro určený úsek dálnice za účelem zpracování technologie odstraňování překážek na dálnici. A to v závislosti na předpokládané intenzitě dopravy predikovat na daných úsecích výkony pro vyprošťovací a odtahové služby. Práce se zabývá technologickým postupem prací. Jelikož špatná technologie vyproštění a neznalost konstrukce vozidel má za následek následné škody po nehodě. Profesionální přístup firmy vede k minimalizaci těchto škod. Vyprošťovací a odtahová firma musí mít náležitě vyškolené pracovníky a správně zvolenou technologii vyprošťování. To vede ke zkrácení doby omezení provozu a tím lze řešit i dobu pro zkrácení kolon. Dalším řešeným tématem bude intenzita provozu, která je důležitá při hodnocení v závislosti na počtu nehod i počtu zásahů a to v místech s nejvyšší intenzitou dopravy.
|