Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
NOVOTNÁ, Radka
Hlavním tématem této bakalářské práce je výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy a jejích prvků. První dvě kapitoly charakterizují cizí jazyk a dramatickou výchovu. Důležitou součástí je přehled metod a cílů cizojazyčného vyučování. Ve třetí části této bakalářské práce je popsána integrace předmětů a jsou zde uvedeny konkrétní příklady, jak lze dramatickou výchovu využít ve výuce cizích jazyků. Konkrétní hodiny, ve kterých se využívá dramatických prvků jsem měla možnost vidět na Základní škole Marjánka a v různých školách v Norsku.
Sociální klima třídy v málotřídní škole
VESELSKÁ, Lenka
Teoretická část práce osvětluje pojmy jako prostředí, atmosféra a klima třídy. Zabývá se sociálním klimatem a faktory, které ho utvářejí, tzn. učitelem, žákem, rodiči a prostředím školy. Další část teoretické práce je věnována třídě jako sociální skupině a málotřídním školám a jejich zvláštnostem. Dále je uveden přehled vyučovacích metod používaných na 1. stupni ZŠ. Praktická část je zaměřena na výzkum sociálního klimatu tříd na málotřídních školách z pohledu učitelů a žáků. Respondenty se stali žáci čtyř tříd a jejich učitelé. Použitou metodou byl standardizovaný dotazník ?My Class Inventory?, pozorování a rozhovor. Výsledky jsou prezentovány tabulkami a grafy, doplněnými komentářem. V praktické části jsou rovněž zmíněna pozitiva a negativa spojených ročníků v jednu třídu a výukové metody používané na málotřídních školách.
Školního vzdělávací plán a jeho projekce do výuky odborného výcviku na Střední soukromé škole
HOLUBOVÁ, Hana
Vzdělávací program umožňuje získání všeobecných a odborných vědomostí a manuálních a intelektových dovedností potřebných k vykonávání povolání kadeřník. Při sestavování a naplňování ŠVP je respektovaná snaha o vybavení absolventa takovými znalostmi, dovednostmi a postoji, které mu umožní dobré uplatnění na trhu práce. Při sestavování obsahu vzdělávání jsou respektovány požadavky sociálních partnerů příslušné odbornosti.
Užití didaktické techniky ve výuce elektroniky
ŠTĚPÁNEK, Stanislav
Práce se zabývá popisem a využitím moderních didaktických prostředků ve výuce a praktickou aplikací výukového systému eFront. Teoretická část hodnotí výukové metody vhodné pro výuku elektroniky, zabývá se rozdělením didaktických prostředků a popisuje nejpoužívanější z nich ? dataprojektor, vizualizér a interaktivní tabuli. Praktická část se zabývá využitím vybraných výukových metod ve výuce jednotlivých odborných elektrotechnických předmětů a popisuje praktické použití systému eFront ve výuce. Zabývá se možnostmi tvorby testů a kvizů jinými programy a v závěru popisuje přípravu na výuku realizovaných pomocí webových stránek.
Estetický rozměr výuky náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá tématem objevování společných výrazových prostředků v oblastech estetiky a náboženství, které mohou být dále umístěny do hodin náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení oboru náboženské pedagogiky se věnuje první kapitola, která dále poskytuje reflexi mezioborové spolupráce, zvláště s oblastí estetiky. Druhá kapitola předkládá historický a filosofický náhled na předmět estetické vědy. Trojici přístupů uzavírá hledisko psychologické, se zaměřením na kognitivní a religiózní vývoj dětí v mladším školním věku. Toto věkové období je ohraničující linií výzkumného problému této práce. Praktická část je tvořena didaktickou aplikací získaných teoretických poznatků, které se za použití alternativních výukových metod, práce se symboly a estetickými prvky stávají důležitou součástí výuky náboženství.
Aktivizace žáků v ekonomických předmětech oboru vzdělání Obchodní akademie
Nováková, Petra ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Kříž, Emil (oponent)
Práce je zaměřena na podstatu aktivizujících metod jako vhodného doplnění a zpestření vyučovacího procesu. Každá z metod je charakterizována tak, aby čtenář mohl posoudit vhodnost jejich použití a smysl uplatnění. Práce má upozornit na výhody aktivizujících metod oproti klasické frontální výuce a seznámit čtenáře i s metodami, které nejsou až tak známé. Součástí je dotazníkové šetření mezi studenty a učiteli dvou obchodních akademií a výsledky plynoucí z výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda se při výuce odborných předmětů na oboru Obchodní akademie aktivizující metody využívají a zda je studenti vnímají. Komplexní vyhodnocení dotazníků a propojení výsledků-odpovědí od studentů a učitelů pomohou zhodnotit vyučovací metody používané na daných školách a znalost aktivizujících metod samotnými učiteli. Závěrem jako reakci na výsledky výzkumu bude provedena analýza stavu a návrhy možného zlepšení průběhu výuky.
Aplikace metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka, literatury a výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol
VANČUROVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá aplikací metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka, literatury a výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení vyučovacích metod obecně, dále se zabývá principy programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, tříděním a popisem jeho jednotlivých metod a také otázkou nejvhodnějších alternativních osnov výtvarné výchovy či složek českého jazyka pro aplikaci metod kritického myšlení. Praktická část zahrnuje náměty na hodiny českého jazyka, literatury a výtvarné výchovy, vytvořených podle zásad kritického myšlení a s použitím jeho metod.
Využití didaktické techniky ve vyučování odborných předmětů
JIROUT, Jiří
Bakalářská práce ?Využití didaktické techniky ve vyučování odborných předmětů? popisuje různé metody výuky a využití didaktické techniky ve vyučování. Teoretická část popisuje obecné aspekty využívání didaktické techniky, výukové metody a didaktickou techniku, kterou lze při výuce odborných předmětů použít. Praktická část zjišťuje, jak žáci hodnotí využívání moderní didaktické techniky přímo ve vyučovacích hodinách.
Odborná a metodická příprava učitele odborného výcviku na praktické vyučování
ŠINDELÁŘOVÁ, Naděžda
Práce pojednává o celkové připravenosti učitele na praktické vyučování, zpracovává doporučený výběr vyučovacích metod pro výuku odborných předmětů, zaměřuje se na průběh odborného výcviku a odbornou přípravu učitele na praktické vyučování oboru kuchař na SSRS Strakonice a představuje Mezinárodní projekt v oblasti gastronomie zaměřený na tradiční pokrmy norské a české kuchyně, který realizovali žáci oboru kuchař a číšník z Norska a České republiky.
Současný stav výuky francouzštiny v ČR: srovnávací studie klasických a alternativních metod
KADLECOVÁ, Alena
Tématem mé diplomové práce je současná podoba výuky francouzského jazyka v České republice se zaměřením na srovnání klasických a alternativních metod. Úvodní, teoretická část práce je založena na přehledu historického vývoje klasických a alternativních metod a jejich charakteristik. Poté jsem poukázala na problémy týkající se klasifikace metod a jejich rozdělení na klasické a alternativní. Samotné srovnání klasických a alternativních metod je obsaženo ve třetí kapitole. V praktické části, jejíž tématem je současný stav výuky francouzštiny, za pomoci dotazníků zjišťuji názory vyučujících a žáků a uvádím vybrané statistické údaje související s výukou cizích jazyků na základních a středních školách ve školním roce 2005/ 2006.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.