Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
3D mapování vnitřního prostředí senzorem Microsoft Kinect
Pilch, Petr ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvářením 3D map vnitřního prostředí pomocí senzoru Microsoft Kinect. V první části je uveden popis senzoru Microsoft Kinect, metody získávání a zpracování hloubkových dat a jejich následné skládání pomocí různých algoritmů. V druhé části práce je ukázáno použití algoritmu pro skládání prostorových map a výsledné 3D mapy vnitřního prostředí.
Využití viruální reality v konstrukčním procesu
Hlavatý, Michal ; Novotný, Tomáš (oponent) ; Augste, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá možnosťou využitia virtuálnej reality v konštrukčnom procese a poukazuje na nové netradičné možnosti ovládania zariadení. Cieľom tejto práce je oboznámiť sa so zariadením skonštruovaným na ÚVSSR a technológiou využivajúcou motion capturing (snímanie pohybu). Následne s využitím získaných znalostí navrhnúť software využivajúci virtuálnu realitu pri konštrukčnom procese paralelnej kinematickej štruktúry typu delta, ktorý bude využívať možnosť bezdotykoveho riadenia a analyzovať priebeh energetických tokov zariadenia.
Head Pose Estimation and Tracking
Pospíšil, Aleš ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
This thesis is focused on head pose estimation as a possibility to bridge a gap between human and computers. The main contribution of the thesis is usage of a novel hardware and software technology such as Kinect, Point Cloud Library and CImg Library. In the beginning of the thesis overview of prior works in a field of head pose estimation is provided. Own database was created in order to test and evaluate developed algorithm. The head pose estimation and tracking system is based on 3D image data acquisition and Iterative Closest Point registration algorithm. In the end of thesis performance and limitation of the system are described and further improvement is proposed.
Vytvoření 3D modelu prostředí pomocí senzoru Kinect
Kumpán, Pavel ; Mašek, Petr (oponent) ; Růžička, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o užití senzoru Microsoft Kinect pro vytváření trojrozměrného modelu prostředí. V práci je popsána metoda pro snímání prostředí a její implementace ve verzích pro běžný procesor a grafickou kartu. Výstupem práce je aplikace umožňující snímání prostředí a vytvoření modelu ve formě bodového mračna a polygonové sítě.
Rozšíření robotu Car4 o palubní počítač a snímače Kinect a Hokuyo
Najman, Jan ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Vejlupek, Josef (vedoucí práce)
Tato práce částečně navazuje na projekt dálkově ovládaného vozidla Car4, který byl součástí několika bakalářských a diplomových prací v mechatronické laboratoři FSI VUT v Brně. Cílem této práce je vývoj antikolizního systému pro experimentální vozidlo Car4 za pomocí dvou různých typů senzorů - prostorového snímače Xtion a laserového skeneru Hokuyo. Součástí práce je také otestování vlastností obou snímačů a návrh palubního počítače pro zpracování dat ze snímačů.
Návrh a implementace softwarové komponenty pro manipulaci s 3D objekty
Čapek, Martin
Diplomová práce se venuje návrhu a implementaci softwarové komponenty pro manipulaci s 3D objekty. Práce obsahuje obecnou rešerši popisu ruky, aspekty rozdelení gest, základní metody predzpracování obrazu, podrobný popis klasifikacních metod, popis zarízení Kinect a knihoven pro zpracování obrazu. Praktická cást se zabývá návrhem a implementací softwarová komponenty Tool do aplikace ArcScene, návrh a implementace gest, které emulují funkcionalitu 3D myši. Softwarová komponenta je implementována v programovacím jazyce C# s knihovnou Kinect SDK. Systém pro rozpoznávání gest je založen na metode FSM s úspešností 80--97%.
Bezdotykové řízení polohy koncového efektoru manipulátoru
Kolaja, Josef
Cílem diplomové práce je navrhnout a implementovat řízení polohy koncového efektoru manipulátoru s pěti stupni volnosti. Koncový efektor kopíruje polohu ruky operátora v reálném čase. Pro detekci polohy operátora je použit senzor Kinect. První část diplomové práce se zabývá vysvětlením pojmů z oblasti snímání lidského těla, manipulátorů a přehledem metod řešení úlohy inverzní kinematiky. V druhé části je uveden detailní popis navrženého řešení, což zahrnuje snímání ruky operátora, výpočet úlohy inverzní kinematiky a vývoj řídicího software.
Využití vstupního zařízení XBOX Kinect
PŘEDOTA, Jan
Tématem bakalářské práce je využití vstupních zařízení Xbox Kinect. Teoretická část se zaměřuje na technickou specializaci, vlastnosti, jednotlivé díly a historii tohoto zařízení a jiných pohybových senzorů. Popisuje také způsob získávání dat a jejich zpracování, návrh algoritmů a vývojových diagramů. Praktická část zkoumá vyvíjejí aplikace, která používá tento snímač pohybu jako ovládací zařízení. To znamená, že program kontroluje lidské tělo, vyhodnocuje jeho polohu, identifikuje gesta a dělá příslušnou činnost. Pro vývoj je použito aplikace Visual Studio jako vývojové prostředí, C # jako programovací jazyk, .NET Framework 4.5, Windows Presentation Foundation a Kinect for Windows Software Development Kit 1.8 pro práci s Kinectem.
Bezdotykové řízení stacionárního manipulátoru
Slaný, Vlastimil
Tato diplomová práce se zabývá návrhem bezdotykového řízení pro stacionární manipulátor Katana HD300s. Pro snímání pohybu je použito zařízení Kinect. Součástí této práce je také vytvoření vlastní knihovny pro ovládání stacionárního manipulátoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.