Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané způsoby zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru
Černoch, Adam ; Valentová, Veronika (oponent) ; Frič, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je najít vhodná opatření, která povedou ke zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru a tím ke snížení nehodovosti v dané lokalitě. V teoretické části jsou popsány dopravní průzkumy, které souvisí s danou problematikou. Dále jsou v práci zmíněny detektory sloužící k automatizovanému provádění dopravních průzkumů. Teoretická část také popisuje metody, kterými lze vybranou lokalitu analyzovat a poté navrhnout ideální úpravu. Ke konci dává přehled jednotlivých opatření. V praktické části jsou pak jednotlivé metodiky použity pro analýzu vybraných křižovatek. V první řadě byla provedena analýza vysledovaných konfliktních situací včetně zhotovení konfliktního digramu, na základě kterého bylo navrhnuto opatření. Poté byla provedena analýza dopravních nehod. Opět byl výsledkem návrh možných opatření. Hlavním cílem pak bylo porovnání a zhodnoceni obou metodik a návrh postupu opatření pro zlepšení orientace řidiče ve vybrané lokalitě.
Zákonitosti, typologie a metodika řešení dopravních nehod na křižovatkách řízených soustavou svételných signálů
Rábek, Vlastimil
Předmětný příspěvek velmi otevřeným a komplexním způsobem pojednává problematiku dopravních nehod na křižovatkách řízených soustavou světelných signálů. Komplexnost tohoto typu dopravních nehod spočívá v nemalém přesahu dané problematiky také do oboru stavebního a dopravního inženýrství, automatizační techniky a práva. Proto také budou přiměřeným způsobem citovány výňatky příslušných právních ustanovení a technických norem. Znalec sice není oprávněn se vyjadřovat k právním otázkám, avšak autorovi nic nebrání svobodně se v rámci příspěvku zamyslet i nad mezioborovými souvislostmi. Příspěvek se zabývá mimo jiné také standardními režimy řízení i poruchovými stavy světelných signalizačních zařízení a prakticky ukazuje možnosti využití elektronicky zaregistrovaných údajů o činnosti světelných signalizačních zařízení (OCIT protokol, provozní, servisní a poruchový deník). Druhý blok této práce se zabývá především typologií, zkušenostmi, metodikou řešení, vyšetřováním a kazuistikou dopravních nehod na křižovatkách řízených soustavou světelných signálů.
Studie přestavby křižovatky silnic I/56 a II/469 v Hlučíně
Škvainová, Aneta ; Cihlářová,, Denisa (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je variantní návrh přestavby křižovatek silnic I/56 a II/469 V Hlučíně. Křižovatky se nachází v blízkosti autobusového nádraží. Rozsahu úprav brání objekt bývalé sýpky. Prověřovány jsou prostorové možnosti pro úpravu dvou stávajících průsečných křižovatek na okružní v rozsahu odpovídající studii. V rámci jednotlivých variant je různým způsobem řešeno stavební uspořádání křižovatek, možnost napojení autobusového nádraží do křižovatky a zároveň je řešeno převedení komunikace pro pěší dopravu přes navržené křižovatky. Součástí práce je dopravní průzkum a kapacitní posouzení navržených křižovatek.
Humanizace ulice Štefánikova v úseku Osvoboditelů - K Jaroslavicím ve městě Zlín
Hedvík, Martin ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem práce je řešení stavebních úprav na ulici Štefánikova ve Zlíně s úpravou křižovatek v dotčeném území. V dokumentaci je zapracováno zklidnění komunikace a jsou řešeny cyklistické trasy. Dále se práce zabývá vhodnými úpravami na autobusových zastávkách a přilehlých trasách pro pěší. Všechny stavební úpravy jsou navrženy dle platných norem a předpisů.
Posouzení svislého dopravního značení na vybraných křižovatkách
Vaclík, Adam ; MBA, Martin Tóth, (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je ověřit správnost umístění svislých dopravních značek na vybraných křižovatkách a u některých z nich posoudit kolorimetrické a retroreflexní vlastnosti. Pokud některé značky nevyhoví, je třeba navrhnout řešení. Na konci této práce je shrnutí kolik značek nevyhoví a následné procentuální vyčíslení.
Jeseník, Rejvízský most
Dvořák, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Náplní diplomová práce je návrh křižovatky silnic I/44 a II/453 v intravilánu města Jeseník. Součástí návrhu je řešení pěší dopravy a napojení na přilehlé účelové komunikace.
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.3 areálu Zbrojovky v Brně
Paszandová, Zuzana ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh vedení páteřní sběrné komunikace a tramvajové trati linky číslo 3 v přestavbovém území areálu bývalé Zbrojovky Brno a jejich napojení na stávající dopravní infrastrukturu. V novém areálu je navrhována zóna bydlení, odpočinku a administrativy, zastávky se navrhují vzhledem k dostupnosti těchto oblastí. Na východě areál ohraničuje těleso železnice, které se v budoucnu bude rozšiřovat, z toho vyplývá možnost propojení tramvajové dopravy a IDS JMK v Židenicích. Součástí řešení je i návrh přemostění řeky Svitavy a propojení areálu s okolním územím. Při oddělení trasy individuální automobilové dopravy (IAD) od trasy tramvaje, je navrhováno vedení trolejbusové dopravy v trase IAD.
VMO Brno Jih - variantní řešení
Servus, Ondřej ; Bijok, Petr (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování variantního řešení VMO v segmentu Brno – jih, v prostoru ohraničeném přibližně ulicemi Heršpická – Mariánské náměstí – Faměrovo náměstí a na jihu dálnicí D1. Řešení bude vycházet z faktu, že bude realizována přestavba Železničního uzlu Brno (ŽUB ) a tím dojde k uvolnění koridoru dnešní Přerovské trati. Trasa VMO pak bude vedena po tělese Přerovky a budou zpracovány dvě varianty. Jako varianta A bude zpracováno propojení VMO s D1 a to trasou tzv. Bratislavské radiály (viz Územní plán MB). Jako varianta B bude trasa vedena jako tzv. Bratislavská tangenta a to od MÚK Brno – jih, podél ulice Ráječek do Hájecké. Technická úroveň zpracování trasy VMO i tras radiály a tangenty se uvažuje jako vyhledávací studie s řešením zásadních trasovacích prvků.
Vyhodnocení protismykových vlastností povrchů vozovek na rampách dálničních křižovatek
Kachtík, Jiří ; Mališ, Luděk (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vyhodnotit dosavadní měření protismykových vlastností povrchu vozovky vybraných mimoúrovňových křižovatek. Posoudit jejich vývoj v závislosti na druhu, rychlosti a množství vozidel, druhu asfaltových směsí v obrusných vrstvách, směrových a výškových poměrech ramp dálničních křižovatek.
Electrical motors parameters identification using subspace based methods
Jenča, Pavol ; Veselý, Ivo (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
The electrical motors parameters identification is solved in this master’s thesis using subspace based methods. Electrical motors are simulated in Matlab/Simulink interactive environment, specifically permanent magnet DC motor and permanent magnet synchronous motor. Identification is developed in Matlab interactive environment. Different types of subspace algorithms are used for the estimation of parameters. Results of subspace parameters estimation are compared with least squares parameters estimation. The thesis describes subspace method, types of subspace algorithms, used electrical motors, nonlinear approach of identification and comparation of parameters identification.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.