Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha v Mělníku
Krejza, Vojtěch ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku Abstrakt Cílem této bakalářské práce je provedení podrobné analýzy funkcí softwaru Blender a zhodnocení jeho možností pro tvorbu 3D modelu budovy v porovnání se softwarem Google SketchUp. Dále pak vyhotovení 3D modelu Gymnázia Jana Palacha na Mělníku z dostupných dat, které představují především plány budovy. V této práci je popsán princip, problematika a možnosti tvorby 3D modelů a jejich detailnosti se zaměřením na open source softwary. Dále pak se zaměřuje na samotnou analýzu softwarů a následné využití zkoumaných funkcí při tvorbě 3D modelu. Klíčová slova: 3D, 3D vizualizace, 3D software, modelování objektů, Blender, Google SketchUp, Open source software
Tisk objektů určených pro osvojení základů tvorby 3D modelování
BOLVÁRI, Ondřej
Bakalářská práce pojednává o tvorbě vzorových úloh určených k modelování objektů. Tyto úlohy jsou vytvářeny ve dvou programech pro 3D modelování. Vybrané úlohy zahrnují základní postupy při tvorbě 3D modelů. Úlohy jsou následně porovnány z hlediska metod a principů použitých v obou vybraných programech. V bakalářské práci jsou sepsány odlišnosti a náročnosti při vytvoření v daném programu. Kromě programů určených k této práci, práce také zahrnuje rozbor dalších programů, které se zabývají stejnou nebo podobnou problematikou. Jedinou podmínkou k zařazení do této práce byla jejich volná distribuce. Na závěr teoretické části je provedena diskuze, která analyzuje každý model z hlediska jeho náročnosti při modelování a dále rozhoduje, za jakých podmínek je možné model vytisknout. Praktická část práce řeší samotný průběh modelování a výsledný 3D tisk. 3D tisk je detailně zpracován, veškeré chyby při tisku jsou sepsané, vysvětlené a doplněné o možnosti se těmto chybám v budoucnu vyvarovat. Výsledkem této práce jsou úlohy pro modelování jednoduchých objektů, které prověří znalosti a dovednosti začínajícího modeláře a následný výběr vhodných úloh k 3D tisku. Celá práce je umístěna na internetových stránkách. Ty dále zahrnují seznam volně dostupných programů k 3D modelování a k 3D tisku s odkazy na jejich stažení. Webové stránky zároveň obsahují celou praktickou část bakalářské práce, kterou je možné si stáhnout a prohlubovat si tak své znalosti a dovednosti. Práce je vhodná pro začínající grafiky, případně pro žáky základních a středních škol, kde se 3D grafika vyučuje.
3D grafika v komerční reklamě
Harák, Jan ; Vostrovský, Václav (vedoucí práce) ; Halbich, Čestmír (oponent)
Tato práce se zabývá srovnáním softwaru pro tvorbu 3D grafiky za účelem užití v komerční reklamě. Cílem této práce je pomoci reklamním, zejména začínajícím, agenturám vybrat vhodný program pro vznik 3D reklam. Hlavním tématem teoretické části je vysvětlení základních pojmů z oblasti reklam, marketingu, 3D grafiky, seznámení a srovnání jednotlivých softwarů na základě předem stanovených kriterií. Praktická část se skládá z tvorby ukázky reklamního produktu.
Simulace a vizualizace letu golfového míče
Opletal, Petr ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací a vizualizací letu golfového míče. Výsledná aplikace byla implementována s využitím enginu Unity a fyzikální knihovny PhysX. Aplikace obsahuje implementaci základní golfové aerodynamiky a pokročilou vizualizaci včetně jednoduché herní logiky. Výsledné řešení je možné použít jako součást levného golfového simulátoru. V práci je popsán teoretický úvod, existující řešení, základní fyzikální principy letu míče, návrh aplikace, tvorba hřišť a implementace. Závěr práce obsahuje experimenty s výsledným řešením a je v něm shrnut dosažený výsledek.
Návrh elektronického 3D katalogu
Špaček, Ondřej ; Dvořák,, Jiří (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem řešení elektronického 3D katalogu sortimentu soukromé firmy. Práce poskytuje teoretický základ 3D modelování a metod, kterých se zde využívá. Popisuje některé možnosti pro zobrazení 3D grafiky 2D zobrazovacími zařízeními. Dále je zde popsán základní princip jazyků HTML, CSS a PHP.
Tvorba 3D elektronických katalogů
Spousta, Martin ; Dvořák,, Jiří (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice tvorby 3D elektronických katalogů v obecné rovině praktického využití. Obsahuje popis současného stavu elektronických katalogů, teoretické řešení problému s popisem výhod, nevýhod a zdůvodnění nového řešení. V neposlední řadě obsahuje i jeho praktické provedení.
Aplikace pro návrh a vizualizaci lezeckých stěn
Náplava, Tomáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací programu pro modelování umělých lezeckých stěn. Aplikace, psaná v programovacím jazyku Python, je nadstavbou profesionálního grafického programu Blender. Umožňuje uživateli vytvořit model stěny v krátkém časovém intervalu, aniž by požadovala rozsáhlé znalosti ovládání Blenderu., tento model otexturovat, rozmístit na něj úchyty a doplnit scénu o další příslušenství. Jádrem programu je space handler skript, vyhodnocující události, přicházející od uživatele.
Simulace davu metodou BOIDS
Burda, Radek ; Král, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce popisuje metodu simulace shlukování C.Reynoldse -- BOIDS -- a použije ji jako základní model pro simulaci davu. Popisuje metody vyhýbání se překážkám a jak rozsuzovat síly (pravidla shlukování, vyhýbání se překážkám a plnění cílů) v modelu BOIDS tak, aby vzájemně nekolidovaly. Mimo popis metody BOIDS zde najdete taky několik dalších přístupů, které se svými modely pokouší simulovat dav, jejich výhody a nevýhody. V závěrečné části práce je zmíněno vytvoření grafického prostředí pro simulaci pohybu boidů v nástroji Blender pro vytvoření výsledné 3D aplikace.
Mimika lidské tváře
Melicher, Alexander ; Chudý, Peter (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Bakalářska práce se zaměřuje na simulaci mimiky lidské tváře, která se v současnosti využíva ve velkém rozsahu při vývoji počítačových her a animovaných filmů. Úkolem práce bylo vytvořiť 3D model v grafickém open-source programu Blender. Následně na to vyvinout aplikaci, která načte daný objekt a pomocí renderovacího algoritmu ho vykreslí na obrazovku. Aplikace umožní uživateli jednoduchým ovládáním pomocí klávesnice vytvářet mimické výrazy. Na to byla aplikovaná technika posouvání vertexů v určitých vymezených oblastech tváře. Renderovací algoritmus byl napsán v jazyce C++ s využitím multiplatformové knihovny OpenSceneGraph, která představuje určitou nadstavbu OpenGL.
Modelovací plugin pro Blender
Černák, Michal ; Chudý, Peter (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá automatizovaným generováním modelů stromů v prostředí open-source 3D modelovacího a animačního nástroje Blender. Program byl vytvořen v rozhraní pro programování aplikací Blenderu v jazyce Python. Práce rozebírá nejběžnější techniky generování rostlin a stromů a postup, který byl použit v programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.