Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,044 záznamů.  začátekpředchozí809 - 818dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční úprava řadící páky automobilu
Hajdušek, Zdeněk ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Zdeněk Hajdušek Konstrukce úprava řadicí páky automobilu BP, ÚADI, 2010, 59 str., 75 obr. Při návrhu úpravy řadicí páky bylo docíleno konstrukce o vyšší tuhosti a současně nižší hmotnosti než původní řešení a to při dodržení potřebné bezpečnosti. Dále bylo navrženo nové uchycení řadíci páky k rámu vozu zvyšující boční stabilitu při řazení.
Úprava pístu pro vznětový motor BMW 2,5 TDS
Rada, Lubomír ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
V této bakalářské práci řeším úpravu a návrh pístu čtyřdobého vznětového motoru s přímým vstřikováním nafty o výkonu 130 kW, který se používá ve vozidlech značky BMW. Při volbě hlavních rozměrů vycházím z rozměrů původního pístu, používaného ve vznětovém motoru s nepřímým vstřikováním do vírové komůrky o výkonu 105 kW. Po návrhu hlavních rozměrů pístu následuje pevnostní výpočet kritických míst pístu.
Úprava pístu pro zážehový motor Suzuki Swift 1,3 GTi
Bastl, Ondřej ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou pístu na konkrétním typu motoru G13B vozidla Suzuki Swift 1,3 GTi. Cílem práce je zachovat některé hlavní rozměry pístu a změnit ty zbylé tak, aby píst odolal veškerému namáhání a zároveň pomohl k zvýšení výkonu motoru. Nezbytnou součástí práce je i pevnostní výpočet, aby píst vydržel po celou dobu životnosti motoru.
Napjatostní, pevnostní a deformační analýza příhradové jeřábové konstrukce.
Nedělka, Pavel ; Borák, Libor (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné jeřábové příhradové konstrukce. Cílem práce je výpočet osových sil pro staticky určitou soustavu a následné provedení konstrukční úpravy s cílem snížit osové síly soustavy. Provedením této úpravy se soustava stane staticky neurčitou. Získané hodnoty osových sil tvoří vstupní hodnoty pro návrh geometrie jednotlivých prutů. Geometrii stanovíme vyjádřením neznámých rozměrů z rovnic pro mezní stav pružnosti a mezní stav vzpěrné stability. Po navržení rozměrů prutů provedeme deformační analýzu konstrukce, ve které stanovíme posunutí v místě silového působení, vliv montážní vůle a vliv porušení přidané vzpěry na bezpečnost konstrukce. Dále bude stanoven vliv vlastní tíhy konstrukce na napjatost.
Píst dvoudobého motocyklového motoru o výkonu 25 kW
Bečka, Petr ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu dvoudobého motocyklového motoru o výkonu 25 kW. Zaměřuje se zejména na návrh hlavních rozměrů pístu, rozměrů klikového mechanismu a pevnostní kontrolu nebezpečných průřezů. Navržený píst by měl být schopen pracovat za běžných podmínek provozu.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 147kW
Hejda, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 147 kW, který se používá do Octavie 2,0 TFSi RS. Zaměřuje se na hlavní rozměry pístu tak, aby byl schopen pracovat v teplotně i silově náročných podmínkách, kterým musí píst odolávat po celou dobu své životnosti. Další neodmyslitelnou částí bakalářské práce je pevnostní výpočet pístu.
Posouzení bezpečnosti prostorového rámu při statickém zatížení
Málek, Michal ; Profant, Tomáš (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o posouzení bezpečnosti prostorového rámu při statickém zatížení. Toto posouzení se demonstrovalo na konkrétním příkladu. Při řešení jsme využili vlastností symetrie rámu. Neznámé parametry se určovaly z deformačních podmínek v prusečíku roviny symetrie a střednice rámu, kde posuv a dvě natočení jsou nulová a dále pomocí Maxwell – Mohrovy varianty Castiglianovy věty pro určení deformace rámu. Při výpočtu napětí se vycházelo z teorie kombinovaného namáhání prutu, konkrétně z kombinace ohybu a krutu. U posuzování bezpečnosti rámu se bral ohled na nebezpečná místa vlivem zlomu a vetknutí, kde dochází ke koncentraci napětí. Výsledky analytického řešení byly ověřeny numerickým výpočtem v programu ANSYS 10.0.
Deformační,napjatostní a pevnostní analýza rámové konstrukce.
Hrubý, Jaroslav ; Vlk, Miloš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým stanovením deformace, napjatosti a určením bezpečnosti obecného rovinného rámu zatíženého vektorovou veličinou tzn. silou F, jež v něm tuto deformaci a napjatost způsobuje. Cílem této práce není osvojení si používání nejmodernějších výpočetních programů ke stanovení této napjatosti a deformace, nýbrž naučit se prakticky využívat základních výpočtových metod obecné pružnosti a pevnosti a získání praktických zkušeností osvojením si těchto výpočtových metod.
Dvourychlostní převodovka
Kratěna, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Ždímal, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvorit ,,Technickou dokumentaci k dvoustupnové prevodovce“. Zadání obsahovalo strucný obsah požadované práce. Nejprve byl proveden výpocet prevodového pomeru, rozmery ozubení a modul. Následne byl proveden výpocet zatížení jednotlivých ozubených kol a jejich bezpecnost. Po výpoctu ozubení následoval výpocet hrídele, ložisek a pera. Technická dokumentace byla doplnena obrázky a tabulkami, které názorne popisují jednotlivá místa zatížení. K této dokumentaci byl vytvoren i 3D model dvoustupnové prevodovky vcetne podrobných výkresu jednotlivých hrídelí a ozubených kol.
Conrod for 73 kW 4-stroke SI-engine
Blanár, Luboš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with computational and constructional design of conrod for four-stroke four-cylinder SI- engine for passenger vehicle. It is necessary to establish main dimensions of the engine and crank mechanism for this project. Beside the design of the main parameters of conrod, a solidity verification on the critical cross-sections is performed which consists of verification of the conrod eye, verification of the conrod body and the conrod head. The part of calculations is also a review of present conrods for four- stroke engines and their development.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,044 záznamů.   začátekpředchozí809 - 818dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.