Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Charakteristika území ve vztahu k možnostem vzniku a způsob řešení mimořádných událostí a krizových situací.
MRZENA, Pavel
Cílem mé diplomové práce bylo poskytnout základní a ucelený obraz o charakteristice území města Tábora a popsat, jakým způsobem tato charakteristika ovlivňuje možnosti vzniku mimořádných událostí a krizových situací, včetně následného způsobu řešení těchto situací. Dalším cílem bylo poskytnout obraz o možnostech vzniku u již vybraných, konkrétních, mimořádných událostí a krizových situací, včetně zjištění úrovně připravenosti orgánů krizového řízení města Tábora na tyto stavy. V závěrečné části jsou popisovány zjištěné výsledky a poznatky, na základě kterých lze konstatovat, že došlo k potvrzení hypotéz a vytýčené cíle byly naplněny. V rámci charakteristiky města Tábora, která ovlivňuje vznik nepříznivých událostí a jejich řešení je úroveň připravenosti města na tyto stavy na dobré úrovni a v současné době jsou činěny další důležité kroky pro upevnění a další zlepšení této připravenosti.
Činnost orgánů krizového řízení města Týn nad Vltavou při přípravě a provedení evakuace obyvatelstva města Týn nad Vltavou v důsledku radiační havárie {--} MU 3 na Jaderné elektrárně Temelín
HLAVÁČ, Roman
V úvodu mé bakalářské práce je popsána charakteristika města Týn nad Vltavou a jeho hlavní hrozba pro obyvatele, kterou činí nedaleko ležící Jaderná elektrárna Temelín. V další části je popsán integrovaný záchranný systém, jeho složky, postavení a úkoly, dále hlavní orgány krizového řízení s důrazem na orgány krizového řízení města Týn nad Vltavou a krizové plánování. Podrobněji je uveden popis činnosti bezpečnostní rady města a především krizového štábu města Týn nad Vltavou při přípravě a řešení krizové situace. Dále je zde pojednáno o havarijní připravenosti, kategorizaci pracovišť, kde se vykonávají radiační činnosti a rozebrány jsou zde i radiační mimořádné události, jejich rozdělení a opatření, která se přijímají při jejich vyhlášení. Na tuto část je navázáno vysvětlení s popisem vnitřního a vnějšího havarijního plánu JE Temelín. Zmíněna jsou také ochranná opatření, která jsou přijímána v souvislosti s radiační havárií na JE Temelín. Je zde uvedeno jejich rozdělení, popis a způsob zavádění. Detailně je pohovořeno především o evakuaci obyvatelstva, způsobu jejího uskutečnění, činnosti a úkolech orgánů krizového řízení při jejím provedení. Cílem práce bylo analyzování úkolů a ověření současné připravenosti orgánů krizového řízení města Týn nad Vltavou při přípravě a provedení evakuace obyvatelstva z důvodu radiační havárie na JE Temelín. Prostřednictvím sociologického průzkumu mezi obyvatelstvem v Týně nad Vltavou, který byl proveden formou anketního lístku, byla ověřena znalost obyvatelstva žijícího v Týně nad Vltavou o problematice evakuace při radiační havárii na JE Temelín. Výsledky získané provedeným průzkumem jsou součástí práce a jsou znázorněny v grafické podobě.
Bezpečnost a krizové řízení ve městě Český Krumlov
BŘEZINA, Čestmír
V posledních desetiletích lidstvo ohrožují nejen živelní pohromy, ale i další mimořádné události, na jejichž řešení musí být lidstvo připraveno. Mimořádnými událostmi mohou být extrémní situace způsobené rozmary počasí jako například povodně nebo záplavy, epidemie, hromadné nákazy zvířat, požáry, výbuchy, únik nebezpečných škodlivin do ovzduší, rozsáhlé havárie v dopravě, přerušení dodávek elektřiny, vody, plynu, tepla, rozpad telekomunikační a informační sítě, radiační havárie, teroristické akce a podobně. Mimořádné události nelze podceňovat, proto je nezbytné se důsledně připravit na možnost jejich vzniku a na opatření v souvislosti s jejich odstraňováním, případně eliminaci následků. Vzhledem k tomu, že obyvatele města Český Krumlov ohrožují neustále potencionální mimořádné události, v posledních několika desítkách let jsou to zejména povodně a jiné živelní pohromy, musí být orgány krizového řízení a složky IZS maximálně připraveny pro řešení těchto situací. Přitom prvořadým cílem je právě ochrana obyvatelstva - ochrana jejich životů, zdraví, majetku, ale i ochrana infrastruktury a životního prostředí. To vše souvisí také s maximální připraveností a informovaností obyvatelstva o možných rizicích vzniku mimořádných událostí. Jenom tak je obyvatelstvo schopno se správně zachovat v daných situacích, a tím posílit svoji bezpečnost. Na základě výsledků kvantitativního výzkumu a obsahové analýzy bylo zjištěno, že obyvatelé města Český Krumlov nejsou na možný vznik mimořádných událostí vůbec připraveni a nejsou jim nabízeny v tomto směru možnosti, jak získat potřebné informace. Proto jsem navrhl opatření, jak tyto problémy odstranit, zlepšit celkově komunikaci a úroveň poskytování služeb obyvatelstvu v oblasti možného vzniku mimořádných událostí. Tato opatření by mohla sloužit pro složky krizového řízení, aby se inspirovaly v oblasti zvýšení kvality bezpečnosti a krizového řízení města Český Krumlov.
Evakuace a ukrytí obyvatelstva před vznikem mimořádné události
BRODMANN, Jiří
Evakuace, jak je známo, je nejúčinnějším opatřením v ochraně obyvatelstva, zejména provede-li se před vznikem mimořádné události. Ukrytí obyvatelstva ve stálých a improvizovaných úkrytech by mělo největší smysl při válečném konfliktu. Tato bakalářská práce má za cíl objasnit pojem evakuace a ukrytí, všechny činnosti s tím spojené a zhodnotit stav jejich zabezpečení. V kapitole současný stav jsou uvedeny základní pojmy spojené s těmito opatřeními, stručný popis evakuace a její rozdělení. Je zde také popsáno ukrytí obyvatelstva a přehled jednotlivých druhů úkrytů včetně problematiky improvizovaného ukrytí. Současně tato kapitola obsahuje přehled základních právních norem s nimi spojených. Další kapitoly už se věnují přímo plánu evakuace a ukrytí. Každý plán je popsán včetně nastínění jednotlivých organizačních zabezpečení a odpovědnost za jejich provedení. Je vycházeno ze současných právních norem a aktuální koncepce ochrany obyvatelstva.
Rekonstrukce a výstavba justičních areálů s ohledem na omezení krizových situací
DOSTÁL, Petr
Práce pojednává o rekonstrukci a výstavbě justičních areálu s ohledem na omezení krizových situací. První část práce je věnována definici postavení justice ve společnosti. To je důležité pro zjištění důležitosti ochrany justičních objektů. V další části popisuji vlastní ochranu justičních areálů. Tu rozděluji na použití stavebních a technických prostředků v rámci rekonstrukce. Dále představím bezpečnostní dokumentaci, která dává rámec vlastním přestavbám. Pro vlastní výzkum jsem zvolil tři justiční areály, které spojuje stejná činnost, nedávná rekonstrukce a stejný region. Pro definici hrozeb jsem na základě písemných podkladů a místního zkoumání sestavil jejich popis pro justiční areály v Písku, Jindřichově Hradci a Prachaticích. Srovnával jsem, jak jednotlivé přestavby tyto hrozby omezily. Zvlášť jsem srovnával užití stavebních a technických prostředků. Na základě získaných informací jsem se pokusil vytvořit modelový justiční areál, který stavebně-technicky uvedené hrozby eliminuje.
Organizace pro děti v krizové situaci ve městě Zlín
CHUDÁRKOVÁ, Alice
Bakalářská práce se zabývá krizovými situacemi v životě dětí a mládeže a organizacemi, které jim v těchto situacích pomáhají. Dílčím cílem bylo zmapování nejčastěji se vyskytujících krizových situací a zjištění, zda zlínské děti vědí, kam se v případě nouze obrátit. Při práci jsem využila metod kvantitativních i kvalitativních. Zvolenou technikou u kvantitativního výzkumu byl dotazník pro děti a mládež, u kvalitativního výzkumu u odborných pracovníků jednotlivých organizací jsem použila techniku polostandardizovaného rozhovoru. Výzkumem byla potvrzena hypotéza předpokládající, že děti a mládež ve městě Zlín jsou nedostatečně informováni o možnostech pomoci v případě krizové situace. Sociální pracovníci upozorňují, že je důležitá primární prevence {--} preventivní programy ve školách, na ulicích a v nízkoprahových zařízeních. Organizace ve Zlíně nabízí celou řadu primárních i sekundárních preventivních programů. Od volnočasových aktivit přes přednášky ve školách až po psychologické poradenství. Ty umožňují dětem získat větší rozhled, pokud jde o jejich práva a povinnosti, a získat jistotu pro případ, že se ocitnou v těžce řešitelné životní situaci. Výsledky výzkumu prokázaly, že zde ještě existuje značný prostor pro edukaci žáků základních škol v tomto směru. Zpracované výsledky byly předány odborným pracovníkům organizací, s nimiž byl veden rozhovor, a dále budou sloužit jako zpětná vazba pro jejich práci. Bakalářská práce může sloužit k přehodnocení efektivnosti programů pro žáky základních škol a může vést ke zvýšení počtu přednášek pořádaných pro žáky ve školách.
Krizové řízení výrobní plastikářské společnosti
MALÝ, Jan
V dnešní době stále přibývá více a více nových chemických látek, spousta chemických, plastikářských a jiných společností tyto látky využívají pro jejich technologie a zpracování. Jsou tyto firmy připraveny řešit che-mické havárie, mimořádné události a krizové situace? To je zajímavá otázka, a proto se ve své práci zabývám krizovým řízením výrobní plastikářské společnosti ve městě Libáň v Královehradeckém kraji. Současný stav koordinace IZS. Klasifikace nebez-pečných chemických látek. Simulování mimořádných událostí pomocí softwarového nástroje TerEx pro nebez-pečné chemické látky, se kterými se ve společnosti manipuluje. Vyhodnocení vybraných chemických látek dle jejich nebezpečnosti. Analýza rizik, analýza vzniku mimořádných událostí, jako je např. větrná smršť, požár a únik nebezpečné chemické látky, přerušení dodávek mé-dií a jejich řešení. Metodika činností při hrozbě pumové-ho útoku. Zjištění, zda je koordinace IZS na dostačující úrovni včetně vypracované dokumentace výrobní plastikářské společnosti pro řešení mimořádných událostí a krizových situací. Krizové řízení podnikové ekonomiky a ekonomická krize.
Komunikace s veřejností v době řešení krizové situace
SALÁTOVÁ, Renata
Život na naší planetě neexistuje bez rizik. Nikdo není před mimořádnými událostmi a krizovými situacemi chráněn. Pro Českou republiku jsou pravděpodobné, kromě velkých dopravních havárií a živelních pohrom, jako jsou povodně, požáry, vichřice, sesuvy půdy, sněhové laviny, také havárie s únikem nebezpečných chemických látek. Výše uvedené předpokládané situace vyžadují okamžitou reakci na tyto události a v mnohých případech jejich řešení vyvolá potřebu komunikace s veřejností. Za tímto účelem byl v České republice vytvořen systém krizového řízení, který provádí prevenci a korekci krizových situací a při vypuknutí krize uplatňuje specifické postupy vedoucí ke zmírnění účinku krize. Nedílnou součástí činnosti je právě oblast toku informací (krizové komunikace), včetně informovanosti široké veřejnosti. Výsledkem výše popsané činnosti je plán komunikace s veřejností. Vzhledem k tomu, že žádná právní norma neřeší obsah a strukturu tohoto dokumentu, můj návrh vychází z odborné dostupné literatury, provedené analýzy vybraných ORP a konzultace s odborníky na toto téma. Informace jsou základem veškerého dění, jsou ale k ničemu, pokud se nedostanou k těm, kterým jsou určeny. Proto by jejich předávání obyvatelstvu mělo hrát stěžejní roli při provádění preventivních opatření před mimořádnými událostmi a krizovými situacemi, stejně tak i v době řešení krizové situace.
Krizový management jako součást řízení vybrané instituce
ŠVEHLA, Ladislav
Cílem diplomové práce je vymezit vztah mezi krizovým managementem a podnikovým řízením a navrhnout možné aplikace zavádění zásad krizového managementu do řízení institucí. Šetření probíhalo v letech 2003 {--} 2005. Krize organizace jsou významné a zpravidla neočekávané situace, které trvale nebo po delší dobu ohrožují cíl organizace nebo její samotnou existenci. Dopady takové situace mohou významně poškodit firmu, její zaměstnance, výrobky či služby a pověst na veřejnosti. Bývají vyvolány tlakem vnějších nebo vnitřních událostí, které nutí management k neodkladným rozhodnutím. Může jít o zánik trhu, legislativní omezení, pád kurzu cizí měny, neúspěšnou inovaci, nový konkurenční výrobek apod. Podnik, který byl analyzován nabízí více možností k uplatnění krizového managementu. V této diplomové práci byl zmíněn vztah krizový management {--} generální ředitel a krizový management v dané divizi {\clqq}podřízen`` generálnímu řediteli. V diplomové práci byly zkoumány různé modelové situace, kdy může dojít v podniku ke krizi. Hlavní příčiny krizových situací jsou ztráta odbytišť, ztráta odběratele, konkurence, nenaplnění výroby a také přeplnění výroby. Díky nerozumnému přeplňování výrobních možností dochází k nedodržování slíbených termínů, ke zhoršení kvality a v konečném důsledku může vést až ke ztrátě zákazníka. Všechny tyto situace mohou podnik postihnout a je důležité být na ně připraven. Hlavní doporučení pro řízení podniku spočívají v důsledném provádění ekonomických a finančních analýz a také jejich kontrola a vyhodnocování. To napomůže managementu podniku k rozpoznání zárodku krize. Pokud se krizová situace v podniku vyskytne, je na zvážení managementu a majitelů firmy, zda se přiklonit k zapojení krizového managementu do řízení instituce či řešit situaci se stávajícím managementem. I když to na první pohled nemusí být příliš zřetelné, i stávající management je v podstatě management krizový. Dílčí změny a doporučení jsou - hledání nových trhů, posílení marketingového a obchodního oddělení, neustálá připravenost na krizové situace a připravenost krizového plánu, vyvarování se závislosti na jednoho zákazníka, pravidelná kontrola obchodních a operativních plánů
Aplikace metod BCM do havarijního plánování
Cihlářová, Aneta ; Kopecký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kohout, Petr (oponent)
Na podnikatelské subjekty během jejich fungování působí mnoho hrozeb a rizik, které mohou zásadně ovlivňovat jejich podnikatelskou činnost. Pro zajištění odolnosti podniku vůči věcným provozním rizikům se vyvinula manažerská disciplína Business Continuity Management. BCM má za cíl zajištění kontinuity podnikatelské činnosti v případech jeho ohrožení. Cílem této diplomové práce je aplikovat vybrané metody BCM do havarijního plánování, které je pro podnikatelské subjekty v České republice dáno legislativně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.