Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí66 - 75  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj zvukové dramaturgie ve filmech Davida Lynche
Dolejší, Dominik ; DOLENSKÝ, Martin (vedoucí práce) ; HART, Marek (oponent)
Základem této práce je, pohled na vývoj zvukové dramaturgie v celém díle Davida Lynche. Pracuji hlavně na principu analytického rozboru scén a jejich dramaturgie z širšího hlediska filmu. Ve filmu rozebírám dva filmy a to "Mulholland Dr." a "Sloní muž", které se staly pro moji práci milníky ve tvorbě Davida Lynche. Z toho vyplývá podstata mé práce: tvůrce není při vyprávění omezen jen na obraz, jak se tomu dodnes děje, čehož je důkazem nejen česká kinematografie, ale i světová. Vývoj práce dokazuji na rozboru všech zvukový složek filmů.
Plechový bubínek - Postava dítěte jako zrcadlo revolty, revoluce a války.
Příhodová, Tereza ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Práce "Plechový bubínek - postava dítěte jako symbol revoluce, revolty a války ve filmu" zkoumá vývoj dětské postavy ve filmu. Později ve snímcích týkajících se války a revoluce. (Jdi a dívej se, Bílá stuha, Alenka v Říši divů, Trojka z mravů, Ať žije republika, atd?) Primárně se zabývá analyzováním postavy Oskara (Plechový bubínek) a srovnáním literární předlohy a filmového díla. Současně je v práci rozvedena problematika filmové adaptace literární předlohy a nastíněna otázka projekce autora do hlavní postavy. Ač je pozornost věnována v první řadě rozboru literátrní i filmové podoby díla Plechový bubínek, v textu jsou též uvedeny další stěžejní snímky, na nichž jsou ukázány různé způsoby práce s dětskými herci.
Webová tvorba Davida Lyncha
Grajciar, Marek ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorbou Davida Lyncha, ktorá bola určená pre jeho webovú stránku, konkrétne dielami: Dumbland, Rabbits, Darkened Room, The Boat, Bug Crawls, Industrial Soundscapes a Intervalometer Experiments. Cieľom práce je snaha o kategorizáciu a analýzu týchto diel. Na základe analýzy sa tiež pokúša nájsť prepojenia na predchádzajúcu tvorbu autora a pomocou nich sa ich snaží zaradiť do celkového kontextu autorovej tvorby.
Vizualizace hudby v animovaném filmu
Ishida, Kaoru ; WANEK, Miroslav (vedoucí práce) ; MERTA, Vladimír (oponent)
Účel této práce je najít možnosti vizualizace hudby a zkoumat mistrovská díla vizuální hudby. Budou také zmíněny vztahy mezi uměním a pěti základními smysly - zejména sluchem a zrakem, aby se vyjasnilo, jak jinak hudba a obraz na člověka působí, dále různé pokusy vizualizace hudby v historii, animované filmy jako příklad vizuální hudby, a také skladatel, který skládal hudbu inspirací z obrazů a spisovatel, jehož dílo bylo ovlivněno hudbou. Ke konci je úvaha významu a smyslu vyjadřování jednoho druhu umění jiným uměleckým druhem.
Člověk a práce v Trilogii světa práce Mi chaela Glawoggera optikou vývoje sociálně laděných dokumentárních filmů
Rychlíková, Apolena ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce zkoumá dílo současného rakouského režiséra Michaela Glawoggera optikou sociálně laděných dokumentů dvacátého století. Především se soustřeďuje na jeho nejslavnější dílo, tzv. Trilogii světa práce, která byla dokončena v roce 2011 a skrz jeho základní analýzu se zabývá proměnou autorského přístupu i východisek v oblasti sociální problematiky v dokumentárním filmu, hlavně na postavení člověka a jeho role - jak filmové, tak skutečné.
Kultovní dílo Kevina Smithe
Kocábek, Daniel ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato práce se zaobírá životem a dílem amerického scenáristy, režiséra a vypravěče Kevina Smithe. Především pak fiktivním universem zvaným View Askewniverse, které Smith svými filmy stvořil. Zároveň tato práce řeší otázku, zda je možné považovat Kevina Smithe za kultovního filmaře, co tento status znamená, jak jej filmový tvůrce může získat a jak udržovat.
Nebeské dny Terrence Malicka
Volek, Jiří ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; BOUDA, Marek (oponent)
Analýza autorské tvorby režiséra Terrence Malicka na filmu Nebeské dny. Rozbor základní dramaturgické struktury filmu filmu odkazující na biblické příběhy o Rút, Abramovi a Exodu Izraele z Egypta.
Odraz osobnosti a života Ingmara Bergman a v jeho vybraných dílech mezi snem a realitou
Krsová, Lenka ; VINAŘ, Josef (vedoucí práce) ; SÍLOVÁ, Zuzana (oponent)
Tato práce se zaměřuje na hlavní inspirační zdroje švédského režiséra Ingmara Bergmana, které pramení z jeho osobního života, a na způsob, jakým se odrážejí v jeho divadelní a filmové tvorbě. Při bližším zkoumání filmů jsem zjistila, že v nich lze najít silné opakující se autobiografické prvky. Zajímalo mne, zda pro ně můžeme najít společný výchozí bod v jeho osobním životě. Po důkladném zkoumání především literárních pramenů jsem zjistila, že zásadní pro konstituování režisérovy osobnosti bylo jeho dětství, výchova a komplikované rodinné zázemí. Z něj také pramenily sny, představy a jeho "démoni", kteří jsou v této práci kolektivně představeni jako důležité inspirační zdroje a prostředky, skrz které by se mělo na Bergmanovu tvorbu komplexněji nahlížet. Důraz je také kladen na osobu Augusta Strindberga v Bergmanově životě a jeho Hru snů, která spojuje život a filmovou i divadelní tvorbu švédského režiséra. Tato práce se snaží postihnout, jak se vliv Strindberga na Bergmana projevil v jeho vybraných filmech a divadelní kariéře, která je podrobněji rozvedena. Společné motivy a témata snů, představ a "démonů" obou tvůrců a velký vliv Hry snů na Bergmanovu tvorbu jsou doloženy na jeho dvou bilančních filmech Lesní jahody a Po zkoušce. Vytyčené téma není možné v rozsahu této práce uchopit v celé jeho šíři, proto tato práce poskytuje pouze odrazový můstek pro další hlubší zkoumání. Konkrétně divadelní působení Ingmara Bergmana by si vzhledem k jeho celosvětovému významu zasloužilo podrobněji zmapovat.
Mamoru Oshii a jeho Ghost in the Shell
Hoffová, Michaela ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
Bakalářská diplomová práce se zabývá hloubkovým rozborem animovaného filmu Ghost in the Shell režiséra Mamoru Oshiiho. Pojímá jej ze všech důležitých hledisek jeho produkce ve vztahu k médiu, ve kterém byl vytvořen. Je rozebrán vztah tohoto filmu k práci, stylu a národní kultuře jeho režiséra, ke kyberpunkovému žánru, ke kterému se tento film řadí a k tématice a filosofii, kterými se tento film zabývá. Tato práce přibližuje čtenáři nejen symbolické významy jeho obrazů a děje, ale i technické aspekty jeho produkce, týkající se jak použitých animačních technik, zvuku, hudby a dabingu, tak i jeho výtvarné stránky, rozebrané v kontextu stylu a typičností japonské animace. Tento do detailu promyšlený film je protkán symbolikou a skrytými významy, které nemusí být divákovi na první pohled zřejmé. Cílem této práce je osvětlení těchto významů nejen ve vztahu k tématice, kterou se tento film zabývá, ale i ve vztahu k ojedinělé kultuře a tradicím země, ve které byl vytvořen. Závěr této práce rovněž poukazuje na vliv a odkaz tohoto díla na další tvůrce světové kinematografie v rámci žánru kyberpunku a vědecké fantasie.
Stereoskopie v českém autorském filmu Heart Beat 3D Jana Němce
Moravčíková, Darina ; PETRÁŇ, Tomáš (vedoucí práce) ; DAŇHEL, Jan (oponent)
Práce zkoumá přínos vzniku prvního českého celovečerního autorského stereoskopického filmu Heart Beat 3D (2010) režiséra Jana Němce v kontextu historického vývoje a objevování výrazových prostředků tohoto média. K tomu využívá prototypální model dvojího zrození média, navržený André Gaudreaultem a Philipem Marionem ve stati Médium se vždycky rodí dvakrát..., který se snaží postihnout komplexnost zrodu média jako takového. Druhá část práce se věnuje rozboru filmu Heart Beat 3D a způsobu, jakým s výrazovými prostředky stereoskopického filmu nakládá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí66 - 75  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.