Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,483 záznamů.  začátekpředchozí5474 - 5483  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.40 vteřin. 

Učební úlohy v učebnicích anglického jazyka
Dřímal, Daniel ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika učebních úloh v učebnicích anglického jazyka. Těžiště práce spočívá v analýze učebnic z hlediska výskytu didaktických úloh. Tyto úlohy rozvíjejí dvě základní oblasti - jazyk samotný (gramatika, slovní zásoba, výslovnost) a jazykové dovednosti (mluvení, poslech, čtení, psaní). Důraz je kladen na to, jaký typ úloh se v učebnicích angličtiny vyskytuje a co konkrétně jednotlivé úlohy rozvíjejí, v čem žáka obohacují a co konkrétně se jimi učí. Práce rozebírá nejprve konkrétní oblast teoreticky a poté se přesouvá k samotným učebním úlohám. V poměrně rozsáhlé teoretické části spočívá hlavní část této práce - teoretická část podává detailní popis dané problematiky. Výzkumná část práce spočívá v obsahové analýze některých vybraných učebnic anglického jazyka z hlediska výskytu učebních úloh. Zaměřuje se na míru zastoupení úloh zaměřených na jazyk a jazykové dovednosti. Výsledky této práce pomohou rozšířit povědomí o didaktickém obsahu učebnic angličtiny a přispět do diskuse o této problematice. Teoretická část zase může sloužit učitelům-praktikům k rozšíření jejich povědomí o výuce angličtiny, což může mít zásadní dopad na charakter výuky angličtiny v jejich třídách.

Searching collisions in hash functions
Joščák, Daniel ; Holub, Štěpán (oponent) ; Tůma, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním obsahem této práce je hledání kolizí v hašovací funkci MD5. Představíme náš nový algoritmus založený na metodě hledání kolizí podle Wangové a kol. V průběhu psaní této práce Stevens a Klíma publikovali dva nové algoritmy na hledání kolizí v této funkci. Přineseme popis všech tří algoritmů a také jejich výpočetní složitost.

Specifické poruchy učení u dospělých jedinců
Pospíšilová, Zuzana ; Krahulcová, Beáta (oponent) ; Zelinková, Olga (vedoucí práce)
Tématem této práce jsou dospělí jedinci se specifickými poruchami učení. Vzhledem k tomu, že specifické poruchy učení jsou nejčastěji diagnostikovány v mladším školním věku, protože se projevují hlavně při osvojování čtení, psaní a počítání, značný prostor teoretické části pojednává o dětech se specifickými poruchami učení. Důvodem je nutnost zabývat se touto problematikou kvůli pochopení projevů a obtíží pramenících z této poruchy v dospělosti.

Rozvoj počáteční gramotnosti žáků minoritních skupin
Čtvrtečková, Kristýna ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Wildová, Radka (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci s názvem Rozvoj počáteční gramotnosti žáků minoritních skupin se snažím analyzovat výuku čtení a psaní dětí z národnostních menšin, které navštěvují české školy. Cílem mé práce je uvedení možných přístupů a doporučení, jak u těchto dětí rozvíjet počáteční gramotnost a jak minimalizovat problémy výuky. Zabývám se také legislativou a možnostmi pomoci ze strany státu. Výsledkem mé práce je uvedení rozdílných přístupů k výuce ze strany učitelů. Je totiž právě na nich, jak se vyrovnají s možnými obtížemi, které výuka čtení a psaní dětí minoritních skupin přináší. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Rozvoj prvopočátečního psaní u leváků
Hrychová, Jana ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Wildová, Radka (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku prvopočátečního psaní leváků. Úvod práce se zabývá otázkou současného pojetí psaní na prvním stupni, dále vývojem metod psaní a metodikou vlastního psaní. Další část je zaměřena na samotné leváky. Pozornost je věnována problematice laterality a metodickému přístupu k psaní leváků. Součástí práce je také kapitola, která se zabývá charakteristikou žáka mladšího školního věku. V průzkumné části je pozornost zaměřena na sledování vývoje a charakteristiky psaní leváků v první třídě ve srovnání s vývojem psaní u praváků. Klíčová slova Pojetí psaní, metody psaní, metodika psaní, prvopočáteční psaní, motorika ruky, uvolnění ruky, lateralita, test laterality, leváci, psaní leváků, vstup dítěte do školy, dítě mladšího školního věku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Přípravné období na čtení a psaní
Hessová, Jitka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Má diplomová práce nese název "Přípravné období na čtení a psaní". Zabývá se pojetím čtení a psaní, jejich cílem, připraveností dítěte mladšího školního věku na výuku čtení a psaní. Její součástí je i didaktický materiál obsahující didaktické hry a pracovní listy k nácviku dovedností, které jsou pro čtení a psaní nezbytné. Mým cílem je nabídnout učitelům ucelený soubor přípravy na čtení a psaní. Z výzkumu, který jsem provedla vyplývá, by o něj měli učitelé zájem. Sestavený materiál je také samotnými učiteli ověřený a už tento rok pomáhal dětem překonat úskalí počátku čtení a psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Současné metody výuky prvopočátečního psaní v ČR v porovnání s národním programem VB (Anglie)
Horáčková, Pavla ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prezentovat současné metody, postupy a trendy v oblasti výuky prvopočátečního psaní na pozadí transformace českého školství. Zabývá se porovnáváním strategií Národního kurikula České republiky a Velké Británie, hledáním nových přístupů a možností, které by mohly obohatit vztah českých učitelů k výuce prvopočátečního psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Kanoepolo
Murcko, Peter ; Bílý, Milan (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Kanoepolo Název v angličtině: Canoe Polo Cíl práce: Nástin vývoje kanoepola jako nové sportovní disciplíny v kanoistice. Metoda: Charakter práce při zpracování námi formulovaného cíle dovoluje využít empirických metod výzkumu. Téma diplomové práce, způsob zpracování a určitá atraktivita popisované reality směruje k formulační interpretaci esejistického charakteru. Metody práce použité při psaní diplomové práce: 1. získávání informací, poznatků a zkušeností 2. uspořádání získaného materiálu 3. závěrečná syntéza poznatků pro potřeby diplomové práce Výsledky: Charakteristiku kanoepola zařazujeme mezi výsledky proto, že zmíněné sportovní odvětví nenacházíme komplexně zpracované v domácích materiálech a literatuře. Charakteristiku kanoepola proto považujeme již za vlastní přínos k diplomové práci. Klíčová slova: kanoepolo, vývoj, výstroj, vodní prostředí, pravidla

Počáteční čtení a psaní v 1. a 2.. ročníku
Jechová, Jana ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Ve své diplomové práci se zamýšlím nad otázkou, zda lze prostřednictvím počátečního četní a psaní přispět k rozvoji dětské tvořivosti v běžných podmínkách školy. Zabývám se také používáním různých metod a forem, které přispívají k rozvoji tvořivých schopností a dovedností. Pokusila jsem se přiblížit tvořivé činnosti, které jsem prováděla se žáky v průběhu dvou školních roků. Výsledky tvořivé práce dětí jsem porovnala s výsledky rozvoje dětské tvořivosti na několika dalších školách v malém průzkumu.

Specifické poruchy učení u žáků na 1. stupni ZŠ
LAYEROVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení se zaměřením na čtení a psaní žáků na 1. stupni základní školy. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je obecně vysvětlena problematika specifických poruch učení, jejich diagnostika a reedukace. Praktická část se následně zabývá různými náměty, cvičeními a pomůckami pro žáky trpící dyslektickou, dysgrafickou a dysortografickou poruchou. Cílem je tak pomoci učitelům a rodičům zlepšit práci s těmito žáky tak, aby jejich znevýhodnění bylo minimalizováno.