Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměny mikroregionu Rychnovska mezi dvěma světovými válkami v pramenech městské správy, na mapách a plánech
Tůmová, Martina ; Semotanová, Eva (vedoucí práce) ; Dobeš, Jan (oponent)
TŮMOVÁ, M., Proměny mikroregionu Rychnovska mezi dvěma světovými válkami v pramenech městské správy, na mapách a plánech, bakalářská práce, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2011, 90 s., 6 příl. Tématem bakalářské práce je zachycení proměn krajiny města Rychnova nad Kněžnou a jeho nejbližšího okolí v období mezi dvěma světovými válkami. S ohledem na vybrané prameny městské správy a další dílčí doplňující materiály je hlavním cílem práce zjištění, do jaké míry tyto dokumenty požadované informace obsahují. Podle pramenů, ze kterých je čerpáno, je práce také rozdělena do příslušných kapitol. Úvodem je uvedena stručná historie města Rychnova nad Kněžnou, v hlavní části jsou na vybraných pramenech shrnuty proměny městského prostoru a posouzena výpovědní hodnota pramenů pro poznání městské krajiny. Pro lepší orientaci v lokalitě a znázornění zřetelného vývoje a změn, je k práci přiložená mapa a městský plán. Klíčová slova: Rychnov nad Kněžnou, proměny, městská krajina, městská správa, rozvoj
Studie křižovatek Pasecká, Zlín
Pavlacká, Šárka ; Alster, Ladislav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh řešení dvou křižovatek a úseku mezi těmito křižovatkami ve městě Zlíně. Jedná se o stykové, světelně neřízené křižovatky s nevhodným uspořádáním. Cílem práce je zvýšení bezpečnosti provozu a snížení hlučnosti a prašnosti v dané lokalitě. Toho bude dosaženo stavební úpravou křižovatek místních komunikací a návrhem pěších komunikací.
Dopravně-urbanistické řešení Černé louky v Ostravě
Slowik, Jiří ; Holcner, Petr (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Práce si klade za cíl vytvořit dopravně urbanistickou studii, která povede k zatraktivnění celé oblasti, ať už pro stálé či migrující obyvatelstvo, převede dopravu tak, aby co nejméně kolidovala s návštěvníky centra, ale zároveň zachovala jeho dobrou dostupnost a podpoří rozvoj pěších a cyklistických tras v návaznosti na okolní území. Dopravně-urbanistické řešení bude pracovat s územním plánem a studií města Ostravy a zároveň zohlední výsledky architektonicko-urbanistických soutěží a studií na danou lokalitu. Důraz bude kladen na vytvoření ekonomicky rozumného řešení s návazností na budoucí vývoj lokality, etapizaci výstavby a rychlou realizaci.
Studie rekonstrukce ulice Jesenické v Šumperku
Vozdová, Klára ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh řešení rekonstrukce ulice Jesenické v Šumperku. Jedná se o dopravní propojení stávajícího autobusového a vlakového nádraží. Součástí studie je rovněž řešení nové parkovací plochy. Na základě dopravního průzkumu je návrh zpracován ve čtyřech variantách, které byly kapacitně posouzeny.
Studie Dukelského náměstí v Přelouči
Mittermayerová, Anita ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rekonstrukce prostoru Dukelského náměstí a jeho okolí před nádražím ČD v Přelouči. Jedná se o úpravu chodníků a komunikací, návrh parkovacích stání a parkoviště. Řešení bylo zpracované v několika variantách na základě provedeného sčítání dopravy.
Okružní křižovatka na Vojáčkově náměstí v Prostějově
Škorík, Jan ; Soldán, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je zpracování projektu na úrovni dokumentace pro umístění stavby okružní křižovatky na Vojáčkově náměstí v Prostějově. Současný stav tvoří světelně řízená křižovatka silnic II/150 a III/44934. V rámci práce bylo prověřeno několik variant a pro vybranou variantu bylo v rámci projektu zpracováno kapacitní posouzení. Pro výsledný tvar nově navržené křižovatky, který je technicky zpracován, je doložena textová a výkresová dokumentace v souladu se všemi právními a technickými normami.
Zklidnění ulic Střední a Dolní Novosadská (silnice II/435) v Olomouci s ohledem na bezpečnost cyklistické a pěší dopravy
Masaříková, Petra ; Holcner, Petr (oponent) ; Smítal, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem zklidnění ulic Střední a Dolní Novosadská v Olomouci s ohledem na bezpečnost cyklistické a pěší dopravy. Návrh obsahuje úpravu stávajících křižovatek, komunikace pro pěší a autobusových zastávek. V diplomové práci je řešený návrh nové komunikace pro cyklistickou dopravu. Na upravovaných křižovatkách byla naměřena intenzita stávající dopravy a vypočítána kapacita daných křižovatek. V zájmovém úseku je zpracován rozbor nehodovosti.
Územní studie „Zbrojovka“
Bílek, František ; Dominik, Vladimír (oponent) ; Herzan, Radovan (vedoucí práce)
Záměrem této diplomové práce je revitalizace bývalého areálu Zbrojovky Brno. Tento areál je v územním plánu klasifikován jako „brownfield“. Areál má velice výhodnou polohu v rámci Brna Nachází se v centrální části Brna a dopravně je velice blízko stávajícímu i nově navrženému velkému městskému okruhu. Důležitými ovlivňujícími prvky pro návrh je řeka Svitava lemující západní část areálu a železniční koridor lemující východní část areálu. Zadané řešené území areálu zbrojovky bylo rozšířeno v rámci tohoto projektu o území bývalého areálu Zetoru a přilehlé plochy směrem k ulici Markéty Kuncové. Z bývalého areálu bylo zachováno několik objektů, které zapadali do urbanistického konceptu a zároveň byli v dobrém technickém stavu. Funkčně bude nově navržené území plnit plnohodnotnou funkci samostatné městské čtvrti. Polyfunkční zástavba obsahuje především obytné objekty, administrativní objekty, objekty veřejné vybavenosti, rekreační plochy a ostatní funkční celky. Urbanistická koncepce návrhu vychází z analýzy okolních bloků. Na základě analýzy rozměrů a výšky bloků byl navržen idealizovaný blok, ze kterého byl vytvořen pravidelný rast bloků s šířkou ulic 20m, který byl následně aplikován na nově navržené vstupní body do území. Celkové urbanistické a hmotové řešení blokové zástavby je dále ovlivněno základními koncepčními body. Mezi tyto koncepční body patří pohledové osy ze vstupních bodů na orientační bod, kterým je v tomto případě bývalý továrenský komín. Dalším bodem je vytvoření nového ramene řeky Svitavy. Vzhledem k tomu, že celé okolí areálu zbrojovky postrádá kvalitní veřejný prvek zeleně je dalším koncepčním bodem návrh veřejného parku. Do navrženého rastru bloků je navrženo dopravní řešení. Jako protihluková ochrana před stávajícím železničním koridorem slouží pás administrativních budov podél tohoto koridoru. Kombinací těchto základních koncepčních bodů a rastru bloků vznikne urbanisticko- architektonické řešení areálu „Nové Zbrojovky".
Přestavba křižovatky v Ústí nad Orlicí na nám. Svobody
Suchomel, Lukáš ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je úprava stávající křižovatky na nám. Svobody v Ústí nad Orlicí. Stávající stav je nevyhovující z dopravně-bezpečnostního hlediska. Problematické je odbočování vozidel z ulice Tvardkova do ulice 17. listopadu a následné překážení vozidlům odbočujícím z ulice Letohradská do ulice Tvardkovy. Dále je problematické umístění autobusové zastávky a nebezpečný pohyb chodců po křižovatce. Obsahem bakalářské práce je návrh zlepšení přehlednosti křižovatky- výstavbou okružní křižovatky.
Studie polohy přestupního terminálu v Ivančicích
Chlíbek, David ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Mým úkolem v rámci bakalářské práce je prověření polohy přestupního terminálu IDS v Ivančicích. S tímto úkolem je spojeno navržení nového železničního nástupiště a nového autobusového nádraží v blízkosti železničního přejezdu se silnicí II/152 ve staničení km 5,535 000 nedaleko současné železniční stanice . Předpokládám ukončení osobní vlakové dopravy ve stanici Ivančice na nově vybudovaném terminálu. Trať do Oslavan bude pokračovat pouze jako vlečka. Má práce spočívá ve zpracování 3 různých variant. Je potřeba zajistit dostatečnou kapacitu terminálu pro 7 autobusových linek a jednu linku vlakovou. Je také důležité zajistit dostatečné zázemí a pohodlný přístup pro cestující. Zabývám se tedy také bezbariérovým návrhem chodníků, přechodů pro chodce a bezbariérových ramp. Ve variantě 2 řeším i problém vysoké intenzity osobní a nákladní automobilové dopravy v centru města. V mém návrhu je nastíněn návrh silničního obchvatu, který by vedl v koridoru současné železniční trati.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.