|
Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny
Loveček, Libor ; Žák, Stanislav (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá chováním kónické vinuté tlačné pružiny pod zatížením. V práci je uveden analytický výpočet dle teorie slabě zakřivených prutů. Výpočet je vytvořen pro konkrétní kónickou vinutou pružinu v matematickém prostředí MAPLE. Výsledky jsou porovnány s daty získanými pomocí experimentálního zkoušení pružiny.
|
|
Fyzikální simulace vozidla
Urbanovský, Jiří ; Pečiva, Jan (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématy z oblasti fyzikálních simulací a počítačové grafiky. Cílem této bakalářské práce je popsat základní principy simulace vozidla v reálném čase. Jsou zde nastíněny fyzikální zákony popisující pohyby a rotace těles a chování pružin. Fyzikální část aplikace řídí knihovna Open Dynamics Engine, o vykreslování grafiky se stará knihovna OpenGL. Při zpracování aplikace byl kladen největší důraz na správnou funkčnost tlumičů, reálné vlastnosti podložky a plynulost simulace.
|
|
Fyzikální simulace látky (textilu)
Řehánek, Martin ; Juránek, Roman (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulací látky v reálném čase. Látkou se myslí textilie. Nejdříve vysvětluje princip simulace textilu, který používá pro svou práci systém pružin. Poté vysvětluje matematické a fyzikální základy potřebné pro simulaci a následně popíše samotnou implementaci simulace. V závěrečné části se zhodnotí dosažené výsledky.
|
|
Multibody model vozidla - hodnocení jízdního komfortu
Friedl, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou jazdného komfortu. Využíva simulačný MBS software, konkrétne program MSC Adams, najmä jeho modul Car. Sú v nej vytvorené simulácie prejazdu automobilu po úseku cesty s nerovnosťami tak, aby reprezentovali podmienky vyskytujúce sa v premávke na bežných cestných komunikáciách. Skúmané je predovšetkým celkové zrýchlenie pôsobiace na vodiča a spolujazdca v závislosti na konkrétnom nastavení prvkov priamo súvisiacich s jazdným komfortom.
|
|
Dynamický výpočet rozvodu šestiválcového motoru s 24 ventily
Guláš, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá kontrolným výpočtom dynamického namáhania rozvodového mechanizmu OHV staronovej koncepcie 6-valcového traktorového motoru s 24 ventilmi od firmy Zetor Tractors, a.s.. Súčasťou práce je vytvorenie výpočtového modelu a navrhnutie ventilových pružín pre daný motor. Práca taktiež poukazuje na súčasné výpočtové metódy simulačných počítačových programov využívaných v automobilovom priemysle.
|
|
Tester pružin a tlumičů
Šulák, Jakub ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou pružin a tlumičů. Zaměřuje se na jejich rozdělení, charakteristiky a zkoušení. V hlavní části této práce je popsán konstrukční návrh a dimenzování rozměrů zařízení pro měření charakteristik vinutých vozidlových pružin a koncepční návrh měřícího stavu pro zjišťování charakteristik hydraulických tlumičů.
|
| |
|
Pneumatické systémy odpružení vozidel
Černuško, Lukáš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Bakalárska práca obsahuje rozdelenie tlmičov motorových vozidiel a popis niektorých základných typov. V ďalšej časti sa venuje konštrukcii pneumatického odpruženia, popisu jednotlivých komponentov a ich činnosti. Následne sú odvodené vzťahy pre výpočet základných vlastností systému za zjednodušených predpokladov. Vzťahy znázorňujú priebehy typických charakteristík pruženia a tlmenia. Hlavným cieľom je vytýčenie vlastností zlepšujúcich jazdný komfort.
|
|
Regulovatelné tlumiče silničních vozidel
Šplíchal, Bohuslav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozdělením a popisem činnosti konvenčních a regulovatelných tlumičů pérování silničních vozidel. Popisuje dynamiku vozidel při svislém kmitání a vliv tlumení a pérování na chování vozidla. Dále popisuje a rozděluje jednotlivé systémy odpružení podvozků, které využívají regulovatelných tlumičů.
|
|
Principy a druhy hydrodynamických ventilů
Havelka, Milan ; Himr, Daniel (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou nejpoužívanějších ventilů v hydraulických systémech. Cílem práce bylo udělat základní přehled dostupných prvků a vymezit jejich stručnou charakteristiku. Důraz byl kladen zejména na jejich funkci a principy plnění daného úkolu v hydraulickém obvodu. Druhá část této práce řeší problém kmitání u ventilů a následnou optimalizace konstant, které plní funkci tlumení.
|