Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,532 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.81 vteřin. 

Kontrola užitkovosti masného stáda charolais
Jelínek, Petr ; Toušová, Renata (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Souhrn V diplomové práci jsem se zabýval kontrolou užitkovosti masného stáda plemene charolais na farmě Chov Charolais spol. s r. o. Slabce. Mým cílem bylo vyhodnotit růstové schopnosti býčků a jaloviček plemene charolais od narození do odstavu v závislosti na pohlaví, pořadí otelení, počtu narozených telat při jednom otelení, měsíce a roku narození na vybrané farmě. Hodnotil jsem kontrolní roky 2012-2015. V tomto období se narodilo 324 zvířat, z nich bylo živě narozeno 162 býčků, 153 jaloviček a 9 mrtvě narozených telat. Hodnocení růstových schopností se týkalo průměrné porodní hmotnosti, průměrného přírůstku od narození do 120 dnů věku, průměrné hmotnosti ve věku 120 a 210 dnů. Podklady pro zpracování byly použity z dat Kontroly užitkovosti masného skotu (KUMP) za stanovené období. Růstové parametry v závislosti na vybraných činitelích byly zpracovány za použití statistického programu SAS 9.3 (SAS 9.3, 2011). Průměrná hmotnost při narození býčků byla 33,58 kg a jaloviček 32,99 kg. Ve 120 dnech věku dosáhli býčci průměrně 183,66 kg a jalovičky 175,58 kg, což bylo prokázáno jako statisticky průkazné (P < 0,01). Hmotnost u býčků ve 210 dnech věku byla v průměru 288,28kg tedy opět vyšší oproti jalovičkám, které vážily v průměru 264,21 kg (P < 0,05). Byl zjištěn statisticky průkazný rozdíl vlivu pohlaví ve prospěch býčků. Po srovnání průměrné hmotnosti při narození, ve 120 dnech a ve 210 dnech věku u dvojčat a u jedináčků je zjevné a také statisticky průkazné (P < 0,01), že námi pozorovaná dvojčata se v průměru rodí menší a pomaleji rostou. Průměrná hmotnost při narození je u jedináčků o 4,48 kg vyšší než u dvojčat. Následná průměrná hmotnost ve 120 dnech věku je u jedináčků o 38,68 kg vyšší než u dvojčat. A konečně průměrná hmotnost ve 210 dnech věku je u jedináčků vyšší o 58,26 kg. Vliv pořadí otelení na průměrnou porodní hmotnost, stejně tak na hmotnost ve 210 dnech věku nebyl prokázán. Jediná statistická průkaznost byla shledaná mezi pořadím otelení a průměrné hmotnosti ve 120 dnech věku na 1.,2.,5.,7.,10. pořadí otelení (P < 0,05). Dále jsem zjistil, že telata s pořadím otelení 1. mají významně odlišnou (z dat plyne, že podstatně nižší) průměrnou hmotnost ve 120 dnech, než telata s pořadím otelení 2., 5., 7. či 10. Průměrná hmotnost u telat ve 120 dnech věku od prvotelek je o 9,29 kg nižší než u telat od plemenic na 2. pořadí otelení. Na 5. pořadí otelení je o 18,37 kg průměrná hmotnost telat ve 120 dnech věku vyšší než u telat od prvotelek. Při 7. pořadí otelení jsem zjistil, že je průměrná hmotnost telat ve 120 dnech věku o 13,63 kg vyšší než u telat od prvotelek. A také při 10. pořadí otelení je přírůstek telat ve 120 dnech věku vyšší než u plemenic při 1. otelení a to o 15,78 kg. U sledování roku narození byla prokázána statisticky významně odlišná úroveň (P < 0,01) průměrné hmotnosti při narození v roce 2013 oproti ostatním rokům, podobně byla prokázána významně odlišná úroveň (P < 0,01) průměrného přírůstku od narození v roce 2013 oproti ostatním rokům. Průměrná porodní hmotnost v roce 2013 byla 34,91 kg. V roce 2015 byla průměrná porodní hmotnost u telat nejnižší a to 31,65 kg. V roce 2012 druhá nejvyšší 32,48 kg, což je ale pořád o 2,43 kg méně než v roce 2013. Při sledování průměrného přírůstku od narození do 120 dnů věku byl v roce 2013 pouze 1046,78 g oproti nejlepšímu roku na přírůstek telat od narození tedy 2014, který představoval 1214,37 g. Ve sledovaném stádě probíhaly porody převážně od ledna do června. U měsíce narození byl prokázán významný rozdíl (P < 0,05) v průměrné hmotnosti při narození u telat narozených v květnu 31,98 kg oproti telatům narozeným v únoru 32,55 kg či březnu 33,07 kg. Dále byl prokázán významný statistický rozdíl v průměrném přírůstku od narození u telat narozených v červnu 995,28 g oproti telatům narozeným v únoru 1197,87 g (P < 0,01) či březnu 1181,18 g (P < 0,05). Poslední statisticky významný rozdíl (P < 0,01) byl zjištěn u průměrné hmotnosti ve 210 dnech věku u telat narozených v květnu 199,55 kg a červnu 201 kg oproti telatům narozeným v lednu 282,05 kg, únoru 284,65 kg, březnu 277,21 kg a dubnu 277,76 kg. Na základě statistické analýzy, průkazných výsledků a literárních zdrojů byla potvrzena hypotéza, tzn., že vnitřní činitelé pozitivně ovlivňují růstové parametry telat.

Vyhodnocení revitalizace zeleně na náměstí v Dobříši
Melšová, Tereza ; Jakubcová, Eva (vedoucí práce) ; Jiří, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení revitalizace zeleně na Mírovém náměstí v Dobříši. Revitalizace proběhla v roce 2012 a jejím hlavním záměrem bylo oživení a zatraktivnění řešeného území. Podmínkou bylo zachování původního charakteru náměstí. V rámci práce je proveden monitoring projektu s vytyčením nejdůležitějších bodů, které měly vliv na obnovu řešeného území. Prozkoumáno je například financování revitalizace, průběh architektonické soutěže či management městské zeleně v Dobříši. Hlavní podstatou hodnocení je provedená analýza stavu zeleně před započetím revitalizace a po jejím ukončení. Je popsán zdravotní stav dřevin, jejich estetická hodnota a sortimentální skladba vegetace, která byla v rámci projektu řešena. Na základě dendrologického posudku je zhodnocena údržba dřevin, kterou město zajišťovalo do doby před realizací projektu. Popsán je městský mobiliář a veškeré vegetační úpravy, které byly aplikovány v rámci obnovy zeleně. Uvedeny jsou jak radikální úpravy typu vykácení vybraných dřevin, tak i drobné zdravotní zásahy. V závěru jsou navržena doporučení pro další možné úpravy. Ty jsou zaneseny do návrhu dalších řešení, kterými lze projekt vylepšit. Doporučení jsou navržena tak, aby celkově podtrhla reprezentativnost a funkčnost celého revitalizačního projektu v řešeném území.

Problematika úpadku obchodní korporace formou konkurzu
Marková, Martina ; Civínová, Denisa (vedoucí práce) ; Klára, Klára (oponent)
Předkládaná práce má za cíl seznámit čtenáře s průběhem insolvenčního řízení, se specializací na řízení konkursní. V teoretické části práce je pojednáno především o smyslu a historii tohoto institutu, aspektech nutných k zahájení insolvenčního řízení a dále je popsán stručnou formou další jeho průběh až po rozhodnutí o zjištění úpadku dlužníka. Následně se autorka věnuje dalšímu postupu řízení v případě, kdy je úpadek dlužníka řešen formou konkursu. Popisuje tento průběh se zaměřením především na prodej majetku dlužníka a následné rozvržení takto získaného výtěžku mezi věřitele, až po jeho závěr, kterým je podání konečné zprávy insolvenčním správcem soudu, její následné schválení a rozvrhové usnesení. V praktické části práce jsou shora uvedené teoretické poznatky aplikovány na vybrané insolvenční řízení konkrétní obchodní korporace, kde je mimo jiné poukázáno i na případné problémy a složitosti, které v tomto řízení nastaly. Popsáno a rozebráno je celé předmětné insolvenční řízení od podání insolvenčního návrhu až po přípravu konečné zprávy insolvenčním správcem, tedy do fáze, kam řízení došlo k datu odevzdání této práce. Dále se autorka věnuje formou statistického srovnání a vyhodnocení sebraných dat vývoji, resp. počtu insolvenčních řízení na našem řízení od roku 2008, který je jako rok, kdy vstoupila v účinnost nová právní úprava, rokem stěžejním. Na stejném principu se autorka též věnuje rozboru a analýze nejčastějších typů závazků obchodních korporací.

Úřady práce jako poskytovatelé dávek pro osoby se zdravotním postižením v teorii a praxi
Mareš, Sandra ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá dávkami pro osoby se zdravotním postižením, jež jsou přiznávány a vypláceny Úřady práce České republiky. Cílem diplomové práce je podrobné zmapování právní úpravy a možnosti poskytování dávek pro osoby se zdravotním postižením na území České republiky. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá právní úpravou dávek pro osoby se zdravotním postižením s celostátní působností. Praktická část práce se zaměřuje na organizační strukturu úřadu práce a statistická data popisující četnost a výši vyplácených dávek v České republice. Další část praktické práce je tvořena kazuistikami, které poukazují na schopnosti osob se zdravotním postižením obstarat si základní životní dovednosti. Poslední část praktické práce je tvořena pomocí dotazníkového šetření, které poukazuje na vysokou participaci úřadu práce na životě osob se zdravotním postižením. Kazuistiky a dotazníkové šetření byly zaměřeny na náhodně vybrané klienty Úřadu práce České republiky, Krajské pobočky České Budějovice, Kontaktního pracoviště Tábor.

Mzdové náklady a benefity ve zvolené organizaci
Kunová, Martina ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Helena, Helena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku mzdových nákladů a zaměstnaneckých benefitů. Literární rešerše diplomové práce vymezuje základní pojmy, které souvisí se mzdovými náklady a zaměstnaneckými benefity. V rámci mzdových nákladů je zde zachycen základní význam mezd jak z hlediska zaměstnanců, tak z hlediska zaměstnavatele. Mzdy, plat a odměny jsou základním hodnocením pracovní náplně každého zaměstnance dané společnosti. V rámci každé společnosti je vytvořen mzdový systém, ve kterém jsou stanovena základní rozpětí mzdových nákladů pro celou hierarchii zaměstnanců. Každý pracovník má svou pozici a pracovní náplň a za tyto dvě zásady je náležitě ohodnocen. Pro výpočet čisté mzdy jsou stanovena pevná pravidla, ve kterých je určena kalkulace výpočtu a procentní sazby sociálního pojištění, zdravotního pojištění a záloh na dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti. Nad rámec základní hrubé mzdy jsou dalšími možnostmi ohodnocení zaměstnanců zaměstnanecké benefity. Jedná se o určitou formu motivace zaměstnanců v každé společnosti. Nejenže mají velký význam pro zaměstnance, tak jsou vhodnou složkou daňové optimalizace z hlediska zaměstnavatele. Z hlediska zákona o dani z příjmů rozdělujeme zaměstnanecké benefity na tři základní skupiny podle toho, jaký mají dopad na daňovou a odvodovou výhodnost. Tyto daňové úspory následně společnosti využívají pro svůj další rozvoj, popřípadě pro rozšíření poskytování zaměstnaneckých benefitů ve společnosti. Z literárních rešerší vychází praktická část diplomové práce. Nejprve se zaměřuje na analýzu mzdových nákladů za období od roku 2004 do roku 2014. Výpočet mezd se provádí na tři rozdílně příjmové skupiny zaměstnanců ve zvolené organizaci. Sleduje se vývoj čisté mzdy a záloh na dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za sledované období. Jsou zde zachyceny různé způsoby kalkulace mezd podle jednotlivých změn zákona v průběhu sledovaného období. Dalším krokem v praktické části diplomové práci je popsán systém zaměstnaneckých benefitů ve zvolené organizaci. Součástí vlastní práce je dotazníkové šetření mezi zaměstnanci společnosti na danou problematiku. Získané údaje jsou vyhodnoceny a zpracovány do přehledných grafů. Získané výsledky jsou podkladem pro vytvoření návrhů a doporučení změn v poskytování zaměstnaneckých benefitů pro zvolenou organizaci.

Vývoj, řízení a hospodaření příspěvkových organizací zaměřených na další vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice
Obajdinová, Monika ; Homolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Robert, Robert (oponent)
Diplomová práce s názvem Vývoj, řízení a hospodaření příspěvkových organizací zaměřených na další vzdělávání pedagogických pracovníků v České republice ve své teoretické části popisuje samotný vznik příspěvkové organizace, důvody, cíle a především vize, které vedou zřizovatele ke vzniku takové organizace a dále její fungování a s tím související řízení, hospodaření, financování a také i naplňování představ svých zřizovatelů. V praktické části jsou popisovány a zhodnoceny výsledky, které byly zjištěny na základě kvalitativní stránky, rozboru dat z ročních výkazů, výročních zpráv a webových stránek vybraných příspěvkových organizací z Libereckého kraje, Ústeckého kraje a Středočeského kraje, které se zabývají vzděláváním pedagogických pracovníků. Rovněž na základě odborného zkoumání bylo popsáno naplnění cílů těchto organizací, vývoj, řízení, vztahy se zřizovateli a také i hospodaření vybraných příspěvkových organizací. V samotném závěru na základě zjištěných dat a výsledků jednotlivých šetření a vyhodnocení je navržen možný budoucí vývoj Centra vzdělanosti Libereckého kraje, příspěvková organizace.

Vytvoření metodického postupu inventarizace majetku a závazků u vybrané nevýdělečné organizace
Lorencová, Dana ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlína, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem inventarizace u vybrané účetní jednotky, zjištěnými nedostatky a jejich následným řešením. Proces inventarizace patří mezi činnosti, které vedou k vyhotovení účetní závěrky organizace, proto činnosti musejí být vykonávány s vysokou pečlivostí a důsledností, aby byl dodržen Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, který stanoví v souladu s právem Evropské unie rozsah a způsob vedení účetnictví a požadavky na jeho průkaznost a podmínky předávání účetních záznamů pro potřeby státu. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů procesu inventarizace. Jsou zde uvedeny platné právní předpisy, které se touto problematikou zabývají. Rovněž jsou v teoretické části uvedeny jednotlivé fáze celého procesu a důležité interní předpisy a dokumenty, které je povinna mít zpracované každá účetní jednotka. Je zde charakterizována návaznost inventarizace majetku a závazků na účetní uzávěrku a závěrku. Praktická část se věnuje procesu inventarizace vybrané nevýdělečné organizace Okresního soudu v Jičíně. V jednotlivých částech inventarizace, kdy je prováděna fyzická a dokladová inventura, jsou uvedeny zjištěné nedostatky a návrhy jejich řešení. Kompletní proces inventarizace patří mezi činnosti vybrané účetní jednotky, na které se v posledních letech zaměřují kontrolní orgány, jelikož se činnosti dotýkají hospodaření s majetkem státu. V závěrečné kapitole praktické části je vypracován metodický návod k provádění inventarizací majetku a závazků pro účetní jednotku včetně nové instrukce. Zpracováním diplomové práce byl podán pohled na inventarizaci jako celek, která je výchozím bodem pro sestavení účetní závěrky. V práci byly analyzovány procesní či systémové nedostatky při jejím zpracování. Tyto nedostatky mohou způsobit, že účetní jednotka nenaplní § 6 odst. 3 zákona o účetnictví, ze kterého vyplývá povinnost inventarizovat majetek a závazky v souladu s ustanovením § 29 a § 30 zákona o účetnictví. Kontrolní úřad může na základě takových nedostatků prohlásit, že inventarizace majetku a závazků nebyla provedena řádně a účetní jednotku sankciovat. Po ukončení inventarizačního procesu je účetní jednotka povinna vyhotovit inventarizační zprávu, která je podstatným dokumentem současně s účetními výkazy, Rozvahou, Výkazem zisku a ztráty a přílohami ke schválení účetní závěrky.

Interní audit systému řízení kvality
Benk, Petr ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Jaromír, Jaromír (oponent)
Diplomová práce s názvem Interní audit systému řízení kvality je orientována na získání základních vědomostí a znalostí spojených s pojmem audit, jeho vymezení, definování podstaty a nezbytnosti v rámci začlenění do organizační struktury společnosti. Jsou zde představeny požadavky na osobu samotného auditora, pracovní postupy využívané při auditorské činnosti i nároky na zpracování auditorské zprávy. Důležité je i seznámení se samotným systémem managementu kvality, který se jednoznačně stává významným nástrojem pro získání konkurenční výhody na trhu. Z důvodu nesouhlasu se zveřejněním obchodního názvu sledovaného subjektu autor označil tuto organizaci v rámci této diplomové práce jako společnost D. Analýzou výstupů související s prováděním interních auditů systému řízení kvality došlo k identifikaci možných úzkých míst auditovaných subjektů. Za sledované období zjištěno, že cca. 30% neshod je stále opakujících z minulých auditů, to vypovídá jednoznačně o neefektivním řešení opatření k odstranění zjištěných neshod. Na základě těchto zjištění byla provedena analýza příčin a důsledků souvisejících s výskytem opakujících neshod, kde jsou týmově identifikovány nejdůležitější příčiny ovlivňující tento následek. Tyto příčiny z hlediska dosahu byly identifikovány Paretovou analýzou v oblasti samotného procesu (chybějící kroky, identifikace začátku a konce, rozdělení neshod dle závažnosti aj.). Následně provedeno vypracování návrhu účinnějšího modelu procesu vhodného pro efektivní provádění interních auditů systému řízení kvality. Za využití změnového řízení v dané organizaci byl nový model procesu zaveden do praxe a to včetně provedení operací posouzení, schválení, realizace, ověření a validace. Přínosem diplomové práce je především aplikace modifikovaného modelu procesu interního auditu systému řízení kvality, který umožňuje rychlou optimalizaci podnikových procesů a postupů.

Logistický controlling a jeho postavení v řízení podniku
Šimáně, David ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením logistického controllingu jako podpory pro řízení logistického procesu ve Škoda Auto a. s. a návrhem řešení případové studie z prostředí controllingu logistiky této společnosti. První část práce vymezuje nezbytná teoretická východiska, kterými jsou řízení podniku, controlling a jeho úloha v podnikovém řízení, činnosti controllera či logistika a specifika logistického controllingu. Dále je také zahrnuto teoretické vymezení metody Make or Buy, pomocí které je řešena zmíněná případová studie. V praktické části jsou rozebrána specifika logistiky a logistického controllingu ve Škoda Auto se zaměřením na hlavní úkoly oddělení controllingu ve společnosti, mezi které patří plánování, kontrola, analýza odchylek, sledování a optimalizace nákladů, informování a reporting pro management logistiky či jiná oddělení. V závěru této části je představena a vyřešena případová studie, která je ilustrací optimalizace logistických nákladů, kterou zajišťuje logistický controlling. V návrhové části je provedeno zhodnocení praktického přínosu controllingu logistiky v rámci logistického procesu společnosti a následně jsou doporučeny návrhy na zefektivnění identifikovaných slabých stránek logistického controllingu.

Lymská borelióza u psa domácího
Grittnerová, Erika ; Kubík, Štěpán (vedoucí práce) ; Vynikalová, Lucie (oponent)
Lymská borelióza je multiorgánové onemocnění vyvolané spirochetami skupiny uváděné jako Borrelia burgdorferi sensu lato. Vektorem jejich přenosu jsou klíšťata rodu Ixodes. Na našem území je to klíště obecné (Ixodes ricinus). Mezi hlavní rezervoáry patří společně s klíšťaty především hlodavci, hmyzožravci a vysoká zvěř. Borelióza je v současnosti nejčastěji diagnostikovaná infekce přenášená klíšťaty v mírném pásu severní polokoule a vlivem změny klimatu posledních let se dá předpokládat, že se bude nadále objevovat čím dál častěji. V České republice je v posledních letech hlášeno 3500 až 4000 případů ročně. Největší riziko nákazy je v listnatých a smíšených lesích, v husté a vysoké vegetaci a v lokalitách podél vodních toků. Borelie se do těla hostitele dostávají se slinami klíštěte a dále se šíří krví a lymfou do cílových orgánů, což je nejčastěji nervový systém, klouby, myokard, kosterní svaly, oči a kůže. Onemocnění se u psů projevuje většinou asymptomaticky nebo nespecifickými příznaky, které mohou napodobovat celou řadu jiných onemocnění. Nejčastějšími klinickými příznaky jsou kulhání, zvýšená teplota, bolestivost kloubů a svalů, apatie, nechutenství a zvětšené mízní uzliny. Diagnostika boreliózy je poměrně složitá a je založena na posouzení klinických projevů, epidemiologické anamnéze a laboratorním vyšetření. K průkazu borelií v organismu se využívají přímé nebo nepřímé metody důkazu přítomnosti bakterií. Nejčastěji používanou přímou metodou důkazu je polymerázová řetězová reakce (PCR), která zkoumá přítomnost boreliové DNA ve vzorku. Nepřímé metody důkazu prokazují přítomnost specifických protilátek v krevním séru. Nejspolehlivější se zdá být kombinace ELISA testu a Western blotového vyšetření. Léčba spočívá v podávání antibiotik po dobu několika týdnů. Základem prevence je včasné odstranění klíštěte nebo ještě lépe opatření, která zamezí jeho přisátí. Tato opatření spočívají v použití různých akaricidních přípravků. V současnosti je pro psy také k dispozici vakcína, která ovšem není zařazena v základním vakcinačním schématu.