Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace vytápění nadzemních požárních nádrží
Král, Tomáš ; Gebauer, Günter (oponent) ; Šikula, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a optimalizací stávajícího systému vytápění nadzemních požárních nádrží na sprinklerovou vodu. Cílem práce je navrhnout systém vytápění tak, aby bylo dosaženo optimálních provozních a ekonomických podmínek provozu vytápění v zimním období. K tomu použiji dostupné výpočetní programy a platné předpisy a normy. Pomocí experimentálních metod a počítačových simulací budu posuzovat stávající stav otopného systému za cílem optimalizace jeho využití a provozu.
Fyzikální simulace látky (textilu)
Vavro, Ondrej ; Seeman, Michal (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou simulace chování látek(textilu) za různých podmínek. Vysvětluje základní principy používané při konstrukci počítačového modelu látky, popisuje vnitřní i vnější sily působící na látku a ukazuje různé integrační metody postupující simulaci v čase z pohledu vhodnosti a rychlosti pro simulaci látek. Práce obsahuje i popis implementace ukázkové aplikace, ve které je část problematiky otestována.
Simulace rozsáhlých částicových systémů
Štambachr, Jakub ; Navrátil, Jan (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulacemi rozsáhlých částicových systémů. Hlavním cílem je vytvoření výkoného simulačního modelu pro kosmologické N-body systémy a jeho následné testování. K implementaci jsem zvolil algoritmus Barnes-Hut Tree-Code, který splňuje požadavek na vysokou rychlost simulační metody. Z testů provedených v rámci práce vyplývá, že metoda tree-code má logaritmickou složitost. Jako výstup provedených simulací jsem vytvořil několik videí, demonstrujících funkčnost modelu.
Simulace tekutin a plynů
Štambachr, Jakub ; Polok, Lukáš (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulacemi kapalin a plynů, obzvláště pak počítačovou simulací toku viskózních newtonských kapalin s volným povrchem. Hlavním cílem této práce je implementovat výkonný simulační model, využívající paralelní architektury grafických karet k obecným výpočtům. K implementaci jsem zvolil Smoothed Particle Hydrodynamics, lagrangeovskou metodu založenou na částicích. Podstatnou část této práce tvoří analýza rychlosti implementovaného algoritmu, srovnání dosažených výsledků s pracemi jiných autorů a demonstrace přínosu použití grafických karet oproti klasické implementaci pro CPU. Výstupem práce je interaktivní program umožňující simulovat (a vizualizovat) vodě podobné kapaliny v reálném čase.
Systémy realizace protichybového kódování
Křivánek, Vítězslav ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Nejen při přenosu dat díky zvyšování přenosové rychlosti se lze stále častěji setkat s chybami, které mají tendenci shlukovat se. Hledání alternativních řešení korekce shlukových chyb k dosud používaným metodám je v oblasti zájmu předkládané práce. Cílem je detailně rozebrat problematiku konvolučních kódů pro opravu shluku chyb, jenž mohou být využitelné v individuálních protichybových systémech a dosáhnout tak lepších výsledků než při hromadné aplikaci stávajících řešení. Nejprve jsou stručně popsány stávající využívané metody k odstranění či potlačení shlukových chyb. Následuje část věnovaná jednotlivým systematickým konvolučním kódům, kde jsou dané kódy podrobně popsány rozsáhlým matematickým aparátem, jenž rozšiřuje soubor možných hodnotících kritérií protichybových systémů, které jdou uplatnit při posuzování návrhu individuálních řešení. Získané vlastnosti kódů jsou konfrontovány jak mezi konvolučními kódy tak i s dalšími variantami návrhů ochrany zprávy před shlukem chyb. Pro prověření správnosti odvozeného matematického aparátu jsou zpracované konvoluční kódy podrobeny kontrole pomocí simulací v Matlabu. Jelikož simulace představuje základní používanou metodu pro ověření i prezentování již navrženého zabezpečovacího procesu a umožňuje lepší pohled na danou problematiku. Realizovatelnost individuálních protichybových systémů je následně ověřována pomocí vytváření popisu chování obvodu jazykem VHDL. Jeho velká přenositelnost, představuje podstatnou výhodu při návrhu individuálních systémů vlastní realizace.
Návrh logiky řízení tvorby sekvence karoserií v oblasti vrchního laku
Křivánek, Filip ; Hloska, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje oblast lakovny vrchního laku ve firmě ŠKODA AUTO a.s. v Mladé Boleslavi. Jsou zde popsány logistické operace a dopravníková technika v této výrobní hale. Dále se práce zabývá tvorbou sekvence karoserií v zásobnících před oblastí nástřiku vrchního laku. Výstupním hodnocení je provedení experimentů a porovnání vlivu staré logiky výběru barevného bloku s novou logikou řízení karoserií s vlivem na správné řazení karoserií dle sekvenčního čísla. Zásobníky včetně všech dalších pracovišť lakovny jsou vytvořené v programu Plant Simulation.
Ověření funkčnosti počítačové simulace v oblasti tepelných vlastností forem
Šupa, Jan ; Rusín, Karel (oponent) ; Cupák, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tepelnými vlastnostmi formovacích směsí slévárenských forem z různých druhů ostřiv a počítačovou simulací tuhnutí odlitku. Cílem je porovnat experimentálně naměřené hodnoty tepelných vlastností formovacích materiálů pojených vodním sklem s hodnotami tepelných vlastností formovacích materiálů pojených organickým pojivem, které jsou obsaženy v simulačním softwaru. Bude také odlit zkušební vzorek, na kterém se vyhodnotí ochlazovací schopnost jednotlivých formovacích směsí na základě posunu tepelné osy. Tyto výsledky budou následně porovnány s výsledky simulace.
Analýza šíření vibrací spojeným strukturálně akustickým prostorem
Kostelník, Jan ; Pellant, Karel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analyzovat průběh vibrací u spalovacího motoru, od spalovacího prostoru přes pevné strukturální prostředí, až po okraj bloku motoru. Poté analyzovat vznik hluku jakožto změny akustického tlaku v plynném akustickém prostředí obklopujícím pevnou strukturu bloku motoru. Byla provedena analýza jednovélcového bloku mototru při různých frekvencích a poloze pístu. Simulace šíření vibrací a tlakových vln byla provedena v programu ANSYS.
Návrh deformačního členu pro simulaci pojišťovacího nárazu vozidla
Rydlo, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá především základními nárazovými testy prováděnými organizacemi EuroNCAP a RCAR. Na základě předpisu RCAR pro náraz za nízkých rychlostí je pomocí virtuálních simulací navrhován nový deformační člen pro vozidlo Ford Taurus. Práce popisuje výběr, úpravu a tvorbu výpočtového modelu a simulaci nárazu na bariéru. Smyslem bylo využít reálné vozidlo, navrhnout do něj nový deformační člen, vyzkoušet různé tvarové a materiálové provedení deformačního členu a vzájemně dané varianty srovnat.
Metodika modelování lepených spojů v automobilovém průmyslu
Hrádek, Zbyněk ; Janda, Štěpán (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou modelování pevnostních lepených spojů používaných při simulacích bariérové zkoušky čelního OBD nárazu dle EuroNCAP. Cílem je navrhnout metodiku modelování lepených spojů, která by přiblížila chování modelovaného lepeného spoje experimentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.