Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 445 záznamů.  začátekpředchozí363 - 372dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kočovné divadlo včera a dnes
Těšínská, Tereza ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Tato práce pojednává o činoherním kočovném divadle v českých zemích od poloviny 19. století do současnosti. Zároveň v ní srovnávám zkušenosti vybraných původních kočovných společností s mými zkušenostmi z realizace projektu ?Putování?, dvouměsíčního kočování českými kraji v létě 2012. Cílem práce je zamyšlení, v čem může být dnešní kočovnictví podobné a v čem odlišné od původních kočovacích aktivit.
Současný herec v mimickém divadle
Křivánková, Jindřiška ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Tato práce pojednává o úloze současného herce v mimickém divadle. Zabývá se otázkou autorství a fyzickou existencí herce na jevišti. Vychází z analýzy absolventského představení Jindřišky Křivánkové Lovci a na základě rozboru inscenace pojmenovává principy autorského divadla a současného herectví.
Nový cirkus a jeho taneční složka
Válková, Monika ; VAGNEROVÁ, Lenka (vedoucí práce) ; Bočková, Šárka (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem současného umění a to novým cirkusem. Věnuje se historii cirkusu od počátku jeho vzniku až do současnosti, popisuje důvody úpadku tradiční formy cirkusu a podrobněji se zabývá takzvaným novým cirkusem, který vychází ze základů cirkusu tradičního. Celá práce je zaměřená zejména na taneční, akrobatické a scénické umění, které je nedílnou součástí vývoje nového cirkusu a to jak v zahraničí, tak na české scéně.
Fenomén Černého divadla
Paňková, Jana ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; Čihařová, Eva (oponent)
V mé diplomové práci jsem se zaměřila na fenomén černého divadla. Popíši jeho technickou stránku, vedení loutek a rekvizit, specifické herectví a černodivadelní efekt. Pkusím se také vysvětlit složitost režie tohoto syntetického divadla, kterou bude následovat krátká anamnéza černého divadla. Nakonec se zaměřím na Černé divadlo Jiřího Srnce od jeho počátku do dnešní doby a nasíním přínos jeho černodivadelní tvorby.
Pohyb v činohře a opeře - práce Roberta Wilsona
Waidingerová, Andrea ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Většina z nás se snaží tvořit představení v čistém stylu (pantomima, clownerie, groteska, fyzické divadlo, činohra, opera, muzikál, balet). Mě osobně více zajímá propojení stylů, a to Robert Wilson ve svých inscenacích dělá. Staví pohyb jako jeden ze základních sdělovacích prostředků. Pracuje ? stejně, jako pohybové divadlo - s obrazy, ale také s nadsázkou a s velkou stylizací, která je pohybovému divadlu blízká. Tato diplomová práce se věnuje pohybovému divadlu a jeho vztahu k ostatním složkám divadla. Dále se tato diplomová práce zabývá tím, jak se všemi divadelními elementy nakládá Robert Wilson, co tímto propojením na jevišti vytváří a jak jeho tvorba působí na diváky.
Využitie princípov folklóru vo fyzickom divadle
Talaga, Martin ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Folklór a Fyzické divadlo sú zdanlivo nezlučiteľné pojmy, ktoré na prvý pohľad spolu vôbec nesúvisia. Folklór však disponuje nekonečným množstvom výrazových prostriedkov vďaka ktorým je možné prinavrátiť divadlu niečo z jeho rituálneho pôvodu. Využitie folklóru je zaujímavé a dôležité hlavne z dôvodu jeho synkretizmu - zahŕňa totiž drobné rituály, hru, hudbu, tanec, pieseň aj hovorené slovo. Doposiaľ sú tieto cenné umelecké pramene používane v súčasnom umení len veľmi okrajovo. Spoločnosť si zvykla, že tento typ umenia je predstavovaný len folklórnymi súbormi, či už menšieho lokálneho charakteru v podobe amatérskych ľudových súborov alebo väčších profesionálnych telies. Využitie folklóru však ponúka ďaleko väčšie možnosti, pretože princípy ktoré boli v minulosti používané a funkčné sú aj dnes veľmi aktuálne ako to už v minulosti naznačili niektorí teoretici divadla. K týmto zisteniam sme dospeli na základe pozorovania umelcov a umeleckých skupín, ktoré sa už pokúsili zahrnúť folklór v svojich súčasných prácach a na základe skúseností pri vlastnej tvorbe.
Vývoj opery na Slovensku a priekopníci Slovenského operného divadelníctva.
Kostelanský, Ján ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; BÁRTA, Martin (oponent)
V mojej práci se zaoberám vývojom opery a divadelnictva na Slovensku počiatkom od prvých písomných zmienkách, kedy sa na Slovensku začali hrávať divadelné hry. Postupne prechádzam celým vývojom divadelníctva na Slovansku, prvými pokusmi o slovenskú operu a zároveň sa zmiňujem o prvých divadelných budovách ktoré sa postavili na Slovensku až po vznik Slovenského národného divadla. Na záver mojej práce doplňujem dvoch z mojho pohľadu najdoležitejších priekopníkov slovenského divadelníctva.
ODKAZ JOHNA CAGE POHYBOVÉMU DIVADLU
Fröhlichová, Marie ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Vlastislav (oponent)
Tato prace si vytycila za cíl obeznámit ctenare s pusobením amerického skladatele Johna Cage ve 20. století predevsim ve vztahu k tanci, pohybu a divadlu. Nejprve popisuje skladateluv hudebni vyvoj, systemy a principy prace, ke kterým na základe hudební praxe dospel. Poté vysvetluje, jak byly tyto principy Cagem aplikovány v ostatních umeleckych oborech se zamerením pozornosti prave na tanec, pohyb a divadlo. V zaveru se prace soustreduje k odkazu, jez John Cage umeni a divadlu zanechal, tedy k jeho vlastní zivotní filosofii, která se vyvíjela po dlouhá léta jeho tvorby a ve které nakonec Cage dospel k jednoduchému presvedceni, totiz, ze nejdulezitejsí je existence hudby a zvuku jako takových.
Divadlo krutosti v tvorbě Petera Brooka
Bychek, Oleksiy ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (oponent)
Tato práce je zaměřena na období ?Divadla krutosti? a na něj navazující divadelní experimenty v tvorbě Petera Brooka. Jejím historickým těžištěm jsou roky 1963-1970 a zkoumá vlivy teorií Antonina Artauda na Brookovu praxi, oblasti, kde se tito divadelníci střetli. Jejím hlavním cílem je reflektovat konfrontaci Artaudových představ s praktickou divadelní činností a říci, v čem byly reálné, a v čem ne: postihnout, v čem mají pro divadlo největší přínos.
Prolínání polí.
Vimmrová, Pavlína ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Autorka se v magisterské práci zamýšlí nad otázkou vnímání a sdílení vnímaného v divadle (s mírným přesahem do mimodivadelního kontextu), a to prostřednictvím konceptu "polí" coby základní jednotky vnímání. Práce je rozdělená do tří hlavních oddílů. V prvním teoretickém oddíle se autorka zabývá obecně "vnímáním" a jeho performativní povahou, "pohledem" a procesem tvorby a proměn úhlu pohledu. Koncepty zde představené zkoumá ve druhém oddíle na modelových pozicích diváka, herce a režiséra a na konkrétních příkladech ze zkoušení. Přitom čerpá zejména z vlastních zkušeností a z diskuzí s diváky a herci. Ve třetím oddíle autorka nahlíží prostřednictvím teoretických východisek předchozích oddílů proces reprízování absolventského představení Romeo a Julie uvedeného v roce 2013 v divadle DISK.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 445 záznamů.   začátekpředchozí363 - 372dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.